در حال بارگذاری ...

قطب‌الدین صادقی

تولد  : 1331سنندج
تخصص : کارگردان
تحصیلات :
اجراها :


نمایش 

نویسنده:
"مکبث"،تماشاخانه ایرانشهر،سالن استاد سمندریان،1391
"صدای یک دست"،تالار هنر،1391
"طلسم صبحگل"،تئاتر شهر،سالن اصلی،1392
"سرود صد هزار افلیای عاشق"،تالار هنر،1393
"عزیز شنگال"،تئاترشهر،سالن اصلی،1393
"تازیانه ی بهرام"،استادیوم ورزشی 22 بهمن مشهد،1395
"مروارید"،تماشاخانه ایرانشهر،سالن استاد ناظرزاده کرمانی،1396
"کافکا با من سخن بگو"،تماشاخانه شان.،1397
"سرود صد هزار افلیای عاشق"،خانه موزه استاد انتظامی،1397
"سرود صد هزار افلیای عاشق"،مجتمع فرهنگی هنری ارومیه،1398
"مرد فرزانه،ببر دیوانه"،تماشاخانه شانو
"چنور"،تئاترشهر،سالن چهارسو،1398
"آیینه آنتیگون"،تماشاخانه شانو،1398
"عروسی داریم و عروسی"،تماشاخانه اهورا،1402

کارگردانی:
باغ شکرپاره
یادگار زریران
عادل‌ها
عکس یادگاری
دخمهٔ شیرین
پرومته در زنجیر
افشین و بودولف هردو مرده‌اند
سرود مترسک پرتقالی
قابیل
سحوری
هفت قبیله گمشده
خط عشق
پیکره‌های بازیافته
زنان صبرا، مردان شتیلا
دوران بیگناهی
مبارک، نگهبان کوچک
مویه جم
هفت خوان رستم
بهرام چوبینه
مردفرزانه، ببر دیوانه
نیرنگ‌های اسکاپن
هملت
سی‌مرغ، سیمرغ
آرش
مده‌آ
آژاکس
فرمان گمشده
پیک‌نیک در میدان جنگ
افعی طلایی
بام‌ها و زیر بام‌ها
کافکا با من سخن بگو
باغ آلبالو
آیینه آنتیگون
"مکبث"،تماشاخانه ایرانشهر،سالن استاد سمندریان،1391
"صدای یک دست"،تالار هنر،1391
"طلسم صبحگل"،تئاتر شهر،سالن اصلی،1392
"عزیز شنگال"،تئاترشهر،سالن اصلی،1393
"تازیانه بهرام"،استادیوم ورزشی 22 بهمن،1395
"یادگار گا د ه ر "،تئاترشهر،سالن چهارسو،1395
"مروارید"،تماشاخانه ایرانشهرفسالن استاد ناظرزاده کرمانی،1396
"باغ آلبالو"،تماشاخانه شانو،1397
"کافکا با من سخن بگو"،تماشاخانه شانو،1397
"چنور"،تئاترشهر،سالن چهارسو،1398
"آیینه آنتیگون"،تماشاخانه شانو،1398
"عروسی خون"،تماشاخانه ایرانشهر،سالن استاد سمندریان،1402

بازی:
لورنزا چیو
خورشاه
کرگدن
پلنگ نیمروز
در حضور باد
پیک‌نیک در میدان جنگ
بام‌ها و زیر بامها
زاویه
پهلوان اکبر می‌میرد
از خود گریخته
قرعه ای برای مرگ
افعی طلایی
سوگ سیاوش

تله تئاتر:
سبدی پر از ماه گمشده
چرخ‌دنده
کالیگولا
آهسته با گل سرخ

فیلم کوتاه:
لاله
رنگ و جلای فولاد
گالوانیزه
ترکه
میکده حمام نیست
آئینه‌های فولاد
آهسته گام بردار

سینما:
"گزارش یک قتل"(محمدعلی نجفی)،1365
"کوهستان قندیل"
"بهشت و بهار"
"دادستان"(بزرگمهر رفیعا)،1370
"آدمکش"(رضا کریمی)،1388
"گناهکاران"(فرامرز قریبیان)،1390
"یتیم خانه ایران"(ابوالقاسم طالبی)،1393
"انار های نارس"(مجیدرضا مصطفوی)
"حکایت عاشقی"(احمد رمضان زاده)


تلوزیون:
"زمان شوریدگی"(محمد علی نجفی)،1378
"کیف انگلیسی"(سید ضیاالدین دری)،1378
"شب چراغ"(امیر قویدل)،1378
"فاکتور هشت"(رضا کریمی)،1388
"کلاه پهلوی"(سید ضیاالدین دری)،1390
"زمین انسان ها"،1390
"پروانه"(جلیل سامان)،1393
"فوق سری"(مهدی فخیم زاده)،1393
"معمای شاه"(محمدرضا ورزی)1394
"رنج پنهان"،1396
"سنجر خان"(محمد حسین لطیفی)،1402
"هفت سر اژدها"(ابولقاسم طالبی)،1402

کتاب‌ها:
یادگار زریران
بیان بدنی بازیگر
سی مرغ، سیمرغ
مویه جم

نمایشنامه‌ها:
هراس
عروسی داریم و عروسی
میر نوروزی
چَمری میرمیدان

ترجمه‌ها:
مده‌آ
کار در خانه
ترانه‌های درخواستی
جنگ در طبقه سوم
مرگ دانتون*آژاکس
هفت تن علیه تب
نبرد
سربازها
مده‌آ
امپراتور و معمار آشور
تیمون آتنی
پینگ پنگ

فیلمنامه‌ها:
مرا ببر هر جا که خواستی
آب را گل نکنیم
پل
تهران، دو بامداد

داستان‌ها:
رامینه ماه را دوست دارد
دبیر مجموعه ۱۰۰ جلدی «تئاتر معاصر جهان» که تا کنون ۷۸ جلد آن در نشر قطره منتشر شده‌است.
از جمله: بیان بدنی بازیگر، تئاتر و همزادش، تحلیل متون نمایشی، نشانه‌شناسی تاتر، فن بیان تاتر، تئاتر در آسیا، هنر نمایش‌نامه نویسی، هنر کارگردانی در تاتر، تئوری درام مدرن، بازنگری در بازیگری و ...

تدریس:
دانشکده هنرهای زیبا از سال 1364 تا1366
دانشکده هنر نیاوران (فرهنگسرا) از سال 1365 تا 1372
دانشکده میراث فرهنگی از سال1369 تا 1373
دانشکده جهاد از سال 1374 تا1375
مؤسسه آموزش عالی به‌اندیش از سال 1375 تا 1383
دانشکده هنر سوره تهران از 1378 تا 1382
دانشکده هنر سوره تهران آغاز همکاری مجدد از سال1385
دانشکده هنر سوره اصفهان از سال 1379 تا1384
دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران از 1379 ـ ادامه دارد
دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن از سال 1383 ـ ادامه دارد
دانشگاه شهید بهشتی - ایرانشناسی از سال 1384 – ادامه دارد
دانشکده صدا و سیما از سال 1386 – ادامه دارد

پژوهش: 
نگارش بیش از 60 مقاله پژوهشی از سال1360 تاکنون از جمله:
مدخلی بر نمایش آیینی
تئاتر مقاومت و نسبت آن به تئاتر سیاسی
چگونه آثار ادبی کهن را نمایشی کنیم
ساختمان تماشاخانه و بحران آن در تئاتر معاصر
۵دیالوگ در تعزیه از دیدگاه درام‌شناسی
ارزش موسیقی و عملکرد آن در نمایش
اقتصاد تئاتر ایران
کارگردانی در تئاتر
ملودرام، ژانر تحمیلی
بقال بازی، تقلیدی از دوران فئودالی
فرمالیسم در تئاتر
مونولوگ و نمایش تک نفره
کارگاه تئاتر محیطی
شاهنامه، نمونه درخشانی از بیان دراماتیک
و برگزاری ده‌ها ورک شاپ و کارگاه آموزشی

به روز شده: تابستان 1403