در حال بارگذاری ...
در سه دسته‌بندی معرفی شدند

آثار مرحله سوم بخش دیگرگونه‌های اجرایی جشنواره تئاتر قجر

نتایج مرحله سوم انتخاب ایده بخش دیگرگونه‌های اجرایی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با دسته بندی آثار به سه گروه و بدون حذف قطعی هیچ اثری اعلام شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، شورای انتخاب ایده‌های بخش دیگرگونه‌های اجرایی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر متشکل از نسیم احمد پور، نرگس هاشم پور و حمید پورآذری به همراه علی اصغر دشتی مدیر و کیوریتور این بخش، در مرحله سوم و بعد از تماشای بخشی از فرآیند آماده‌سازی ایده‌های پذیرفته شده مرحله دوم و بر اساس انتظارات خود از فرآیند آماده‌سازی و همچنین مختصات و ویژگی‌های پرورش ایده‌ها، ایجاد فرصت بیش‌تر جهت پرورش و تکامل آنها و با در نظر گرفتن اعتبار محدود کمک هزینه برای این مرحله، نتایج مرحله سوم را بدون حذف قطعی هیچ اثری و در دسته بندی سه گانه زیر معرفی کردند:
دسته اول
تعداد ۱۱ اثر برای این مرحله از ارائه به اتفاق آرا متقاعد کننده تشخیص داده شده است. متقاضیان این آثار با دریافت کمک هزینه کامل این مرحله لازم است خود را برای ارائه اثر کامل در مرحله چهارم(طبق تاریخ قید شده در فراخوان) آماده کنند.
آثار دسته اول به شرح زیر معرفی می‌شوند:
«آشکار کردن فاز پنهان» به کارگردانی یا ایده پردازی ساغر حسین پور از تهران
«اتوبوس مدرسه جادویی» به کارگردانی یا ایده پردازی مهتاب شیرانی از تهران
«اکسیر» به کارگردانی یا ایده پردازی علی کاظمی از کرج
«ب ب» به کارگردانی یا ایده پردازی مهدی اعتماد سعید از تهران
 «پارت دوم: مارون» به کارگردانی یا ایده پردازی حامد اصغرزاده از تهران
  «توضیح صحنه» به کارگردانی یا ایده پردازی کیوان سررشته  از تهران
«خانه عروسک» به کارگردانی یا ایده پردازی پگاه طبسی نژاد از تهران
«راهرو(تغییر نام از میمون بنا به درخواست کارگردان)» به کارگردانی یا ایده پردازی حسین ملکی و وحید رهجوی از تهران
«سه دنه» به کارگردانی یا ایده پردازی مصطفی شب خوان از تهران
«کوچ...ه» به کارگردانی یا ایده پردازی پویان باقرزاده از تهران
«وارت آوار» به کارگردانی یا ایده پردازی محمدحسین خدائی از اردبیل

دسته دوم
 تعداد ۹ اثر برای این مرحله از ارائه مشروط تشخیص داده شده است، لذا بر مبنای اعتماد به هنرمندان متقاضی این آثار و ویژگی ایده‌های طرح شده در مراحل اول و دوم، این گروه‌ها می‌توانند ضمن دریافت نگاه شورای انتخاب ایده‌ها از طریق مدیر و کیوریتور بخش و با دریافت ۵۰ درصد از کمک هزینه این مرحله خود را برای ارائه اثر کامل در مرحله چهارم(طبق تاریخ قید شده در فراخوان) آماده کنند.
آثار دسته دوم  به شرح ذیل معرفی می‌شوند:
«1377 :پرونده مختومه زینت سمن یار» به کارگردانی یا ایده پردازی مهام میقانی از تهران
«آنژیوگرافی» به کارگردانی یا ایده پردازی سعید هاشم زاده و مرضیه شاطر طوسی از تهران
«بی در کجا» به کارگردانی یا ایده پردازی محمدرضا دهقانی از یزد
«تجربه نخست: مادر» به کارگردانی یا ایده پردازی وحید یعقوبیان از تهران
 «جمعیت» به کارگردانی یا ایده پردازی مرتضی حسین‌زاده از تهران
«چه کسی آنجا خواهد نشست» به کارگردانی یا ایده پردازی لعیا گرامی و مینووش رحیمیان از تهران
« سوختیم سوختید سوختند» به کارگردانی یا ایده پردازی آینا قطبی یعقوبی از تهران
«مکث با سه نقطه(تغییر نام از «ر پ ت سیون» بنا به درخواست کارگردان)» به کارگردانی یا ایده پردازی مهران جلیلوند از تهران
«وقتی بزرگ تر بودم» به کارگردانی یا ایده پردازی سپیده فلاح فر از تهران

دسته سوم
تعداد ۸ اثر (بر اساس مشاهدات این مرحله از ارائه) متقاعد کننده نبود. لذا مبنا را بر تشخیص و تصمیم متقاضیان این آثار گذاشته تا در صورت تمایل از فرصت باقی مانده برای اصلاح و تکمیل ایده‌های خود استفاده کرده و بدون دریافت کمک هزینه این مرحله خود را برای ارائه اثر کامل در مرحله چهارم (طبق تاریخ قید شده در فراخوان) آماده کنند. متقاضیان آثار ذیل بایستی در صورت تمایل به ارائه اثر کامل خود در مرحله چهارم درخواست خود را تا تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۹۸ به شکل مکتوب به دبیرخانه ارائه کنند.
آثار دسته سوم به شرح ذیل معرفی می‌شوند:
«آرشیو پاره پاره» به کارگردانی یا ایده پردازی تارا فاتحی از تهران
«بدون عنوان» به کارگردانی یا ایده پردازی حامد راد از تهران
«تئاترون» به کارگردانی یا ایده پردازی مهین بهزادی از تهران
«خراش» به کارگردانی یا ایده پردازی آرمین شیروانی از تهران
«سوژه / ابژه» به کارگردانی یا ایده پردازی پریسا حسنی پارسا از تهران
«طبیعت رام شده» به کارگردانی یا ایده پردازی احسان شایان فرد از تهران
«نمایش شماره۰۱» به کارگردانی یا ایده پردازی مرتضی زارعی از تهران
 «Look lab(تغییر نام از  look بنا به درخواست کارگردان) به کارگردانی یا ایده پردازی مریم زارعی از تهران
‏‎لازم به ذکر است در مرحله چهارم تمامی اجراها به صورت کامل و در مکان‌های واقعی باید ارائه شوند.
‏‎اجراهای پذیرفته شده این مرحله در کنار تعدادی از آثار پذیرفته شده بخش مرور به صورت زنده در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ آذر توسط شورای انتخاب ایده‌ها و کیوریتور بخش دیده شده و تعداد ۱۵ اجرا جهت ارائه در بخش دیگرگونه‌های اجرایی جشنواره فجر معرفی خواهند شد.
سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند ۱۰ تا ۲۰ بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است

کارگردان «آشپزخانه فنلاندی‌­ها» نمایش خود را دارای فضایی کمدی-فانتزی می­‌داند که در درون مایه خود انتقادهایی را نیز درباره مردم، جامعه، دولت و تعاملات بین آن‌ها دارد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است

کارگردان نمایش «همه خواب بودیم» می‌گوید ما می‌خواهیم جریانی مستندگونه از زندگی و آنچه آن شب برای خانواده حاج قاسم رقم خورده را برای مخاطب روایت کنیم.

|

گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی
گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی

حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است، می‌گوید این نمایش یک برخوانی از داستان سردار بزرگ پارسی است که در برابر اسکندر مقدونی ایستاد و برای سرزمینش جان ...

|

در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند
در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند

کوروش شاهونه، یکی از نویسندگان و کارگردان نمایش «هیدن»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید این اثر بر پایه اندیشه چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند بنا شده است. حقیقتی که می‌تواند به کل روابط جوامع انسانی ...

|

نظرات کاربران