در حال بارگذاری ...
مدیر تیوال در گفت‌وگو با هنر آنلاین:

تسهیلات با بازپرداخت چندماهه ما را از این بحران خارج می‌کند

محمد عمروآبادی مدیر سامانه فروش بلیت تیوال گفت: سعی‌مان بر این است تا به وعده خود پایند بوده و بیست درصد مبلغ مابقی خریدها را تا پایان اسفندماه به‌حساب خریداران باز‌گردانیم.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از هنر آنلاین محمد عمروآبادی مدیر سامانه فروش بلیت تیوال در خصوص عودت مبلغ خرید بلیت‌های تئاتر و کنسرت به خریداران، در پی کنسل شدن فعالیت‌های فرهنگی هنری به دستور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل شیوع کرونا ویروس، گفت: تعداد پانزده هزار بلیت تئاتر و کنسرت تا شانزده اسفندماه از طریق این سایت خریداری‌شده بود و حدود پنج هزار بلیت هم تا پایان همین ماه از طریق این سایت به فروش رسیده بود. ما تا یازده اسفندماه مبلغ عمده بلیت‌های خریداری‌شده تئاتر و کنسرت‌ها را به شماره کارت خریداران عودت دادیم و تاکنون مبلغ هشتاد درصد از بلیت‌های خریداری‌شده به‌حساب خریداران بازگشته است.
او ضمن اشاره به اینکه این روزها کسب‌وکارهایی چون تئاتر، گردشگری، سینما، موسیقی و ... لغو شده و ازاین‌رو بانک‌ها حجم کاری بالایی دارند، افزود: طی اطلاعیه به خریداران بلیت‌های تئاتر و کنسرت اعلام کردیم که ظرف یک تا سه هفته مبلغ بلیت خریداری‌شده را به‌حسابتان عودت خواهیم داد و در پی آن مبلغ خرید هشتاد درصد بلیت‌ها در حدود نه روز به‌حساب خریداران عودت داده شد و سعی‌مان بر این است تا به وعده خود پایند بوده و بیست درصد مابقی را کمتر از سه هفته و تا پایان اسفندماه به‌حساب خریداران باز‌گردانیم.
عمروآبادی ضمن اشاره به اینکه سایت تیوال طی این روزها تعطیل نبوده و همکاران ما به صورت دورکاری مشغول به کار و همکاری با این سامانه هستند، درباره ضرر و زیانی که این سایت به دلیل شیوع کرونا ویروس و تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی هنری متحمل شده، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از اداره و پشتیبانی شرکت‌های کارآفرینی و خدماتی همچون سامانه ما، توسط نیروهای ثابت انجام می‌شود؛ به عنوان مثال تیم برنامه‌نویسی، پشتیبانی، مارکتینگ و طراحی سایت تیوال هر کدام حقوق ثابت دریافت می‌کنند و تنها بخشی از تیم همچون رسانه، عکاس و خبرنگار، حجم کاری‌شان طی این روزها کاهش یافته است. طی این ایام ما هزینه‌های جاری دیگری چون نگهداری و امنیت سرور را نیز داریم و این امکان وجود ندارد که سرور را خاموش کنیم، بنابراین هزینه‌های ماهیانه سایت تیوال پابرجاست اما مجاری درآمدی ما طی این مدت نزدیک به صفر بوده است.
او با بیان اینکه من تنها یک انتظار منطقی، معقول و بسیار ساده‌ از دولت دارم، یادآور شد: موضوع پیش‌آمده بسیار ساده است و بررسی و محاسبات گسترده و پیچیده‌ای نیاز ندارد و با درجه محدودی از توجه و آگاهی می‌شود به این موضوع پی ببرد. نه تنها سامانه تیوال بلکه همه کسب‌وکارهایی که متمرکز بر حوزه اجتماعات، گردشگری، اقامتی، هنر و فرهنگ هستند از آنجا که این حوزه‌ها مبتی بر گردهمایی انسان‌ها بوده است، درآمد‌شان در این شرایط ناگهان صفر شده است و دچار شوک بی‌سابقه‌ای شده‌اند.
مدیر سامانه تیوال همچنین اضافه کرد: طی هفت سالی که سایت تیوال فعال است، فراز و نشیب‌های بسیاری داشته‌ایم اما اینکه ناگهان درآمدمان نزدیک به صفر شود بی‌سابقه بوده است؛ بنابراین از آنجا که تاکنون در این کشور خدماتی ارائه کرده‌ایم اکنون انتظار حمایت داریم. ما احتیاح به بذل و بخشش نداریم و این حمایت می‌تواند در قالب پرداخت تسهیلاتی بدون سود با بازپرداخت چندماهه باشد تا از این بحران عبور کرده و دچار آسیب جدی نشویم و همه چیز به حالت عادی و نرمال بازگردد. این روزها می‌گذرد اما این موضوع که چه کسی، چه حمایتی انجام داد به یادها خواهد ماند.
محمد عمروآبادی در پایان صحبت‌هایش گفت: با نگاهی به مسئله اشتغال‌زایی و کارآفرینی به نمایندگی از بسیاری از کسب‌وکارهایی که در این حوزه و در سایه این اتفاق قرار گرفته‌اند و شرایط بسیار پیچیده‌ای دارند انتظارم را عنوان کردم. شرکت‌هایی چون ما سرمایه‌گذاری انجام داده‌اند و نیروهایی پرورش داده شده و این پرسنل مشغول به کار شده‌اند. چه کسی علاقمند است که با شرایط پیش‌آمده این نیروها از کار خارج شوند؟ باید کمی به ما کمک شود تا نیروهای کاری و پرسنل خود و همچنین کسب و کارمان را حفظ کنیم و این کمک می‌تواند در قالب وامی با بازپرداخت چندماهه باشد تا از این بحران گذر کنیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران