در حال بارگذاری ...
با نزدیک‌شدن به زمان اجرا؛

«امین میری» و «اما تورمن» به گروه بازیگران «کمدی الهی» پیوستند

در حالی که تمرین‌های نمایش «کمدی الهی؛ جلد برزخ» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی برای اجرا از اول مهرماه ادامه دارد،«امین میری» و «اما تورمن» به ترکیب بازیگران این نمایش اضافه شدند.

بنابر گزارش ایران‌تئاتر، در جریان تمرین‌های نمایش «کمدی الهی؛ جلد برزخ» تازه‌ترین اثر ابراهیم پشت‌کوهی،که از آغاز مهر در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود،«امین میری» و «اما تورمن» به گروه بازیگران اضافه شدند. این نمایش با اقتباسی آزاد از «کمدی الهی»، اثر سترگ دانته، شکل گرفته است.

امین میری، از کارگردانان و بازیگران شناخته‌شده عرصه تئاتر و سینما، پیش از این اجرا و بازی در نمایش‌هایی مثل «شلتر»،«ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» و «آبی مایل به صورتی» و فیلم‌های «کوچه بی‌نام»،«عصبانی نیستم»،«آینه‌های روبه‌رو» و «بادیگارد» را بر عهده داشته است. همچنین «اما تورمن»، ‌بازیگر مطرح و موفق آمریکایی است که با فیلم‌هایی مشهوری نظیر «بتمن و رابین»،«بیل را بکش 1 و 2» و «داستان عامه‌پسند» در عرصه جهانی شناخته شده و در نمایش «کمدی الهی؛ جلد برزخ» به صورت ویدیو حضور خواهد داشت.

در حال حاضر، امین میری،‌ مجید کشاورز، بهنام پانیزه و اما تورمن، بازیگران «کمدی الهی؛ جلد برزخ» هستند.

دیگر عوامل این اجرا عبارتند از: گاتا عابدی (مشاور شخصیت‌شناسی آرکی‌تایپی)، حسن جودکی (مجری طرح)، الهه برادران (دستیار و برنامه‌ریز)، مرجان پورمحمودی (منشی صحنه)، ابراهیم پشت‌کوهی (طراح صحنه و نور)، مقدی شاهمیریان (طراح لباس)، بهرنگ عباس‌پور (آهنگساز)، فرآواز فروردین (خواننده)، الهه حاجی‌زاده و احمدرضا حجارزاده (مدیر روابط‌عمومی و امور رسانه)، ساناز دریایی (عکاس و طراح پوستر).

ابراهیم پشت‌کوهی پیش از این نمایش «کمدی الهی؛ جلد دوزخ» را در سالن موزیکاتئاتر باکو (آذربایجان) روی صحنه برده بود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست

در عرصه تئاتر، ‎ابراهیم پشت‌کوهی نامی شناخته‌شده و کنجکاوی‌برانگیز است؛ کارگردانی از دیار جنوب که علاوه بر هواداران نمایش‌های بومی و جنوبی، موفق شده با خلق سبک خاص خود در تئاتر خیل گسترده‌ای از تماشاگران پایتخت‌نشین را به نمایش‌های خود علاقه‌مند کند. او پس از ...

|

گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی
گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی

احسان ملکی، کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، می‌گوید دکور ما در فضایی هندسی شکل گرفته است و با توجه به اینکه طراح صحنه، دکور را هندسی دیده بود، من نیز به عنوان کارگردان در کنار متن رئالیستی و حتی ...

|

نگاهی به نمایش «یکی نبود، یکی بود» نوشته رها جهانشاهی و کار علی کوزه‌گر

همچون رقصی فاقد بدن
نگاهی به نمایش «یکی نبود، یکی بود» نوشته رها جهانشاهی و کار علی کوزه‌گر

همچون رقصی فاقد بدن

علیرضا نراقی: با تحولات تئاتر معاصر مفهوم میزانسن به‌مثابه امری بنیادین در هنر نمایش، دچار دگرگونی ماهوی شد. این بدان معنا نیست که میزانسن جایگاه و اهمیت خود را در ظهور یک اجرا از دست داد، بلکه تئاتر ...

|

نظرات کاربران