در حال بارگذاری ...
با اضافه شدن یک بخش به سی و نهمین دوره جشنواره

فراخوان بخش ویژه هنر بدن و حرکت جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

فراخوان بخش هنر بدن و حرکت (فیزیکال-تئاتر) به عنوان یک بخش ویژه از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، بخش هنر بدن و حرکت(فیزیکال-تئاتر) با مدیریت یاسر خاسب به سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر اضافه شد.
 سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با هدف توجه به گونه‌های مختلف اجرایی تئاتر و با توجه به گسترش اقبال جوانان خلاق عرصه هنر نمایش به شیوه‌های نوین اجرایی مبتنی بر هنر بدن و حرکت با مشارکت مجموعه فرهنگی آوای خلیج فارس و حمایت معاونت فرهنگی-اجتماعی منطقه آزاد کیش بخش ویژه «هنر بدن و حرکت» را برگزار می‌کند.
این بخش که به صورت مجزا همزمان با جشنواره سی و نهم در جزیره کیش برگزار خواهد شد، طی فراخوانی در دو بخش تک نفره(سولو) و دو نفره(دوئت) از متقاضیان دعوت به ثبت نام کرد.
هنرمندان علاقه مند به حضور در این بخش می‌توانند فایل تصویری اجرای خود را تا 25 دی 99 به همراه مشخصات کامل به نشانی الکترونیکی 39fadjrtheaterfest@gmail.com ارسال کرده یا به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه 11 تا 21 بهمن 99 برگزار می‌شود. نشانی سایت جشنواره www.fitf.ir است.

متن فراخوان بخش ویژه «هنر بدن و حرکت»

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در راستای توجه به گونه‌های مختلف اجرایی تئاتر و با توجه به گسترش اقبال جوانان خلاق عرصه هنر نمایش به شیوه‌های نوین اجرایی مبتنی بر هنر بدن و حرکت با مشارکت مجموعه فرهنگی آوای خلیج فارس و حمایت معاونت فرهنگی-اجتماعی منطقه آزاد کیش بخش ویژه «هنر بدن و حرکت» را برگزار می‌کند.
اهداف و رویکردها:
- توجه به ارتباط تنگاتنگ جنبه‌های مختلف اجراهای فیزیکال در بیان مفاهیم جسمی و روحی انسان
- توجه به تقویت هنر بدن اجراگر به عنوان ابزار جسورانه و موثر در هنر نمایش
- بسترسازی زمینه‌های بروز استعدادهای خاص و خلاق در مواجهه با اتفاق
- حمایت از ذهن پویا در آفرینش، طراحی و بداهه‌پردازی حرکتی در قالب محصولی هماهنگ و گویا

شرایط و ضوابط:
هنرمندان فعال در گونه‌های مختلف تئاتر فیزیکال می‌توانند آثار نمایشی خود را که با تکیه و تاکید کامل بر شاخصه‌های این گونه نمایشی تولید و آماده شده است را با شرایط زیر جهت حضور در این بخش ارائه نمایند.
الف: رویکرد اصلی این بخش استفاده از قابلیت‌های فراگیر و دراماتیک بدن در ارائه مفاهیم و بیان اجرایی است
ب: آثار ارسالی می‌توانند به صورت اجراهای تک‌نفره (سولو) و یا دونفره(دوئت)باشند.
ج: متقاضیان حضور در این بخش ضروری است نسخه تصویری اثر نمایشی خود را(حداقل 5 و حداکثر 10 دقیقه) جهت ارزیابی و انتخاب به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
شیوه‌های ارسال آثار:
متقاضیان می‌توانند به یکی از دو روش زیر اقدام نمایند:
ارسال فایل تصویری به همراه مشخصات کامل متقاضی به نشانی الکترونیکی: 39fadjrtheaterfest@gmail.com
ارسال یا تحویل حضوری 3 نسخه لوح فشرده حاوی فایل تصویری اثر به همراه مشخصات کامل متقاضی به نشانی دبیرخانه جشنواره فجر حداکثر تا تاریخ 25 دی‌ماه 1399  
در این بخش حداکثر 15 اثر نمایشی پذیرفته خواهد شد که به آثار راه‌یافته به مرحله نهایی حداقل 40 میلیون ریال و حداکثر 70میلیون ریال به عنوان کمک‌هزینه پرداخت خواهد شد.
نکته1: این بخش همزمان با برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مجموعه «آوای خلیج فارس» جزیره کیش برگزار خواهد شد.
نکته2: ستاد برگزاری میزبان گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده در جشنواره خواهد بود.
نکته3: هیات داوران این بخش پس از ارزیابی آثار حاضر در مرحله نهایی به برگزیدگان جوایزی را به شرح زیر اهدا خواهد کرد:
کارگردان (تقدیر و برگزیده)
اجراگر (تقدیر و برگزیده)
اثر برگزیده

گاه شمار:
مهلت ارسال آثار اثر (نسخه تصویری) تا25 دی ماه 1399
اعلام نتایج و معرفی آثار برگزیده تا 1 بهمن‌ماه 1399
همزمان با ایام برگزاری جشنواره در جزیره کیش

نشان دبیرخانه: تهران/ خیابانرازی/ کوچهمهبد/ پلاک 10/ طبقهسوم
تلفن: 02166700820 – 02166715059  کدپستی: 1133713514   
نشانی اینترنتی:  www.fitf.ir

 




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی
دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی

جلسه دهم نقد آثار صحنه‌ای چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر، یازدهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد و مطابق روال این نشست‌ها، سه نمایش مورد تحلیل قرار گرفتند.

|

گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند
گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند

عضو هیئت داوران بخش صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، نمایش‌های این بخش از جشنواره را بسیار متنوع عنوان کرد و گفت نمی‌توان در یک جمله ارزیابی کلی برای بخش صحنه‌ای و مجموعه آثاری که در این بخش حضور دارند، ارائه داد.

|

گفت‌وگو با عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر

پیام فروتن: تناسب، از بدیهیات طراحی صحنه است
گفت‌وگو با عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر

پیام فروتن: تناسب، از بدیهیات طراحی صحنه است

پیام فروتن، طراح صحنه پرسابقه عرصه تئاتر و یکی از اعضای هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته در طراحی صحنه، رعایت تناسب است، می‌گوید در خیلی از کارهای این بخش، بدیهیات طراحی صحنه در نظر گرفته نشده که اولین آن تناسب است.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است

ناصر علاقبندان کارگردان نمایش «نشخوار» می‌گوید این نمایش نگرشی فلسفی به سبک زندگی امروز جامعه جهانی دارد و به نوعی هشدار به این شیوه زندگی می‌دهد.

|

گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند
گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند

یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.

|

گفت‌وگو با کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

سوران حسینی: مشارکت مخاطب در «نقطه سر خط» پررنگ شده است
گفت‌وگو با کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

سوران حسینی: مشارکت مخاطب در «نقطه سر خط» پررنگ شده است

سوران حسینی، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه در تئاتر خیابانی، تکرارها زیاد شده است و این تکرار، مخاطب را از پذیرش تغییرات بازمی‌دارد، می‌گوید در «نقطه سر خط» تلاش کردیم با استفاده از شیوه‌های نوین، کاری تازه و درخور مخاطب ارائه دهیم.

|

نظرات کاربران