در حال بارگذاری ...
با اجرای «لبخند باشکوه آقای گیل» به کارگردانی میکائیل شهرستانی

تماشاخانه «سنگلج» اواسط هفته آینده فعال می‌شود

پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه «سنگلج» خبر داد که این تماشاخانه از اواسط هفته آینده میزبان نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل» نوشته اکبر رادی به کارگردانی میکاییل شهرستانی می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایسنا در پی بازگشایی سالن‌های تئاتر، پریسا مقتدی درباره از سرگیری فعالیت‌های تماشاخانه «سنگلج» گفت: گروه اجرایی نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل» دکور خود را در تماشاخانه نصب کرده بودند و فروش بلیت این نمایش آغاز شده بود که با تعطیلی تئاتر رو به رو شدیم ولی دکور نمایش همچنان سر جای خود باقی است و در این مدت هم ما و هم گروه اجرایی منتظر بازگشایی سالن‌ها بودیم.
او ادامه داد: آقای شهرستانی و گروه‌شان آمادگی دارند تا کار خود را روی صحنه ببرند و در حال حاضر مشغول رایزنی هستیم تا ساعت مناسبی را برای اجرای این نمایش در نظر بگیریم.
مقتدی با بیان اینکه گروه اجرایی نمایش «لبخند باشکوه اقای گیل» در تمام مدت تعطیلی تئاتر، تمرین‌های خود را به شکل کامل متوقف نکرد، افزود: این گروه در این مدت هم هفته‌ای دو بار تمرین داشت ولی با توجه به وقفه طولانی که رخ داده است، اجرای این نمایش منوط به تمرین بیشتر است که در این چند روزه انجام خواهد شد و امیدوارم تا اواسط هفته آینده، این نمایش روی صحنه برود.  
این مدیر هنری درباره میزبانی تماشاخانه سنگلج از نمایش های سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر نیز توضیح داد: احتمالش زیاد است که ما هم مانند سال‌های گذشته میزبان جشنواره باشیم مگر اینکه نمایش مناسب اجرا در «سنگلج» در جشنواره امسال نباشد ولی به هر حال همه گروه‌های تئاتری به این موضوع آگاه هستند که اجرای نمایش‌ها همزمان با جشنواره تئاتر فجر متوقف می‌شود و بعد از جشنواره از سر گرفته خواهد شد و از این جهت، مشکلی با گروه آقای شهرستانی نداریم.
نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل» از جمله آثار مشهور زنده یاد اکبر رادی است که میکاییل شهرستانی آن را با حضور جمعی از هنرجویان خود روی صحنه می‌برد.
این کارگردان و بازیگر تئاتر سال‌هاست آموزش هنرجویان این رشته را انجام می‌دهد و تاکنون چندین نمایش را با هنرجویان دوره‌های مختلف خود در سالن‌های تئاتر روی صحنه برده است.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|

برگزاری آیین شب‌چراغ «شاماران»

مجید افشار: خوشحالم که مدیران هنری به نمایش ایرانی بها می‌دهند
برگزاری آیین شب‌چراغ «شاماران»

مجید افشار: خوشحالم که مدیران هنری به نمایش ایرانی بها می‌دهند

مجید افشار، هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی در آیین شب‌چراغ «شاماران»، از خوشحالی خود بابت توجه مدیران هنری کشور به نمایش ایرانی و همچنین حضور هنرمندان جوان در این عرصه گفت.

|

آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت
آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 17 فروردین‌ ١۴٠٣ اعلام شد. طبق این گزارش نمایش «هوش پشه‌ای» به کارگردانی سامان کرمی و بازی هوتن شکیبا با 24 اجرا به فروشی 130 میلیون تومانی دست پیدا کرد.

|

گفت‌وگو با عزت‌الله رمضانی‌فر، بازیگر پیشکسوت

تماشاخانه سنگلج، می‌‌تواند بهشت تئاتر ملی شود
گفت‌وگو با عزت‌الله رمضانی‌فر، بازیگر پیشکسوت

تماشاخانه سنگلج، می‌‌تواند بهشت تئاتر ملی شود

عزت‌الله رمضانی‌فر، بازیگر پیشکسوت می‌گوید با برنامه‌ریزی و مدیریت درست و اختصاص بودجه مناسب، می‌توان تماشاخانه سنگلج را به بهشت تئاتر ملی ایران تبدیل کرد.

|

مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین»:

هیچ چیز به اندازه «خنده»، قدرت را هراسان نمی‌کند
مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین»:

هیچ چیز به اندازه «خنده»، قدرت را هراسان نمی‌کند

مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین» با بیان اینکه داریوفو براین باور است که هیچ‌چیز به اندازه خنده، قدرت را هراسان نمی‌کند، این اثر را نمایشی دانست که مخاطب را به فکر وامی‌دارد.

|

گفت‎وگو با کارگردان «مجلس بلبشو جور کردن»

فرشیدقلی‌پور: نمادها راهی شدند تا قصه، معنا نبازد
گفت‎وگو با کارگردان «مجلس بلبشو جور کردن»

فرشیدقلی‌پور: نمادها راهی شدند تا قصه، معنا نبازد

فرشید قلی‌پور، نویسنده و کارگردان نمایش «مجلس بلبشو جور کردن» می‌گوید برای بیان دغدغه‌های زنان از استعاره‌ها و نمادها بهره برده است تا قصه معنای خود را از دست ندهد و کشف و شهودها از طرف خود تماشاگر صورت بگیرد.

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

نظرات کاربران