در حال بارگذاری ...
مدیر یک سامانه بلیت فروشی تئاتر خبرداد

بلیت فروشی نمایش ها کلید خورد

مدیر یک سامانه بلیت فروشی تئاتر از آغاز فروش بلیت های برخی سالن و تئاترها خبر داد و گفت: ما پروتکل های لازم را برای رعایت موارد بهداشتی در راستای فاصله گذاری اجتماعی طراحی و عملیاتی کرده ایم.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از فارس محمد عمروآبادی مدیر سامانه فروش بلیت «تیوال» درباره بلیت فروشی نمایش ها و شرایط اجرای مسائل فاصله گذاری اجتماعی در رزرو بلیت ها گفت: ما دو رویکرد را برای اجرای دستورالعمل های وزارت بهداشت و اداره کل هنرهای نمایشی برای رزرو ۵۰ درصدی صندلی های نمایش طراحی کردیم که هر یک از سالن دارها می تواند در صورت تمایل و نیاز سالن و شرایطش یکی از آنها را انتخاب کند.
وی در ادامه افزود: یکی از این روش ها الگوی طراحی سالن به این صورت که رزرو صندلی ها در فواصل مشخص در سایت صورت بگیرد و صندلی های دیگر که قرار است بلااستفاده باشد، در سامانه قفل شود.
عمروآبادی اظهار داشت: طرح شماره دو که قدری شاید متفاوت باشد ، مدرن تر و پیشرفته تر و از جهتی برای استفاده مخاطب ساده تر است، اینکه سیستم به صورت خودکار و هوشمند عمل می کند. الان این الگو در تیوال طراحی شده که مثلا بسته به حجم سالن سقف هر خرید مخاطب مشخص می شود و مخاطب در آن لحظه می تواند هر جای سالن را که بخواهد رزرو کند، منتها با انجام خرید خود سیستم از دو طرف صندلی خریداری شده فاصله را قفل می کند و به همین منوال سایر خریداران می توانند از فاصله مشخص شده، سایر صندلی ها را رزرو کنند.
وی افزود: الان هر دو الگو مشخص است و الگوی دوم برای کاربران ساده تر است و در چند پروژه اولین سری اجراهای پسا کرونا این انتخاب برای سالندارها گذاشته شده که هر یک از الگوها را خودشان می پسندند، انتخاب و براساس آن سایت را برای فروش بلیت باز کنیم.
این مدیر سامانه بلیت فروشی گفت: در حال حاضر فروش بلیت یک کار در مجموعه تئاتر مولوی، دو کار در تماشاخانه مستقل و یک کار در تماشاخانه مهرگان شروع شده است که این سه سالن برای فروش بلیت اجراهایشان از الگوی دوم پیروی می کنند اما مثلا تماشاخانه سنگلج قرار است از الگوی اول استفاده کند.
وی همچنین گفت: تئاتر شهر هم در حال رایزنی اجراهایش با ما است آنها هم مایل به استفاده از طرح هوشمند را برای بلیت فروشی هستند اما هنوز فروش بلیت هایشان باز نشده است.
عمروآبادی درباره فروش بلیت برای خانواده ها نیز گفت: پروتکل اداره کل برای سامانه های فروش بلیت جزئیات مشخص نکرده به همین دلیل هم ما خودمان پیاده سازی را با خلاقیت انجام دادیم که ساده ترین طرح همین طرح اول است که مطرح کردیم اما شاید روش های بهتری هم مثل اینکه اگر یک خانواده بخواهند کنار هم باشند، باید چکار کرد یا اینکه یک گروه دوستان می خواهند تئاتری ببیند و مطمئن از سلامتی خود هم هستند، چه کاری انجام دهند. در این راستا هم ما دست مخاطب را باز گذاشتیم که یک کاربر تا چند نفر می تواند در یک خرید صندلی های کنار هم را انتخاب کنند اما گروه دیگر که کاربر متفاوتی است قطعا باید فاصله اش را حفظ کند.
وی با بیان اینکه سیستم با روابط کار ندارد بلکه اجازه می دهد یک خریدار تا چند نفر صندلی های کنار هم بخرد، گفت: در ارتباط با بلیت کاغذی هم که در پروتکل بهداشتی هنرهای نمایشی آمده ، باید بگوییم که سال ها است تیوال بلیت کاغذی و پرینت شده را حذف کرده و با گوشی همراه بلیت را نمایش می دهد بنابراین ما در این زمینه هم مشکلی نداریم.
عمروآبادی درباره تغییر قیمت بلیت های امسال نیز گفت: فعلا که در این چند پروژه که بلیت فروشی باز شده ما تفاوتی احساس نکردیم. بهرحال با این فاصله سه ماهه وقفه اجراهای هنری مثل تئاتر، حتما هنرمندان و مسئولان آگاهانه تصمیم گرفتند که فشار اقتصادی جدیدی متوجه مخاطب نشود و اگر اینطور هم باشد از این بابت تصمیم درستی بوده که به نفع مخاطب و مردم و هم هنرمند است که سالن ها با اعتمادسازی مخاطب بازگشایی شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران