سارا عباس پور در گفتوگو با ایران تئاتر مطرح کرد:
با استاد پرویز ممنون در کلاسهای آنلاین نقالی همکاری دارم
عباسپور گفت:در کلاسهای آموزشی نقالی آنلاین دکتر پرویز ممنون به عنوان دستیار حضور دارم.
سارا عباس پور نویسنده، کارگردان ، بازیگر و نقال و موسس گروه پازیریک در گفتوگو با ایران تئاتر درباره فعالیتهای جدید کاریش در تئاتر و نقالی گفت:این روزها که شیوع کرونا فعالیتهای تئاتری را تعطیل کرده بیشترین تمرکزم معطوف به تحقیق ، پژوهش و نوشتن مقاله درباره نقالی است و مدتی است که با کارگاه آموزش روایت گری دکتر پرویز ممنون به همراه جمعی از نقالان حرفه ای و فعال خانوم شرکت می کنم . ایشان در زمان تاسیس دانشگاه تهران از آدمهای تاثیر گذار بوده اند استاد بسیاری از بزرگان تئاتری ما بودند . در حال حاضر که دکتر پرویز ممنون در کشور اتریش زندگی می کنند شاگردان بسیاری در زمینه روایت گری در کشور های اروپایی پرورانده اند در سالهای گذشته کلاسهای آموزشی را با حضور در ایران برگزار میکردند.در این کلاسها نگاه متفاوت و نوی دکتر ممنون درباره نقالی به هنرجویان عرضه میشد . این ورک شاپ ها تا به حال دو دوره در موسسه توسعه هنرهای معاصر برگزار شده است . امسال با شیوع کرونا کلاسها به صورت آنلاین پی گرفته شده .
این نقال در ادامه سخنانش افزود: در این مدت و همزمان با این ورکشاپ های آنلاین دو مقاله درباره نقالی نوشته ام . مقاله اول با عنوان نوگرای در طومار به مثابه نمایشنامه است و در این مقاله طومار را به عنوان یک نمایشنامه در نظر گرفتهام.درست عین این مسئله اجرای تئاتر بر اساس یک نمایشنامه شکل میگیرد نقالی هم بر اساس طومار شکل می گیرد اما در عین حال این دو از مرحله نگارش تا اجرا مراحل متفاوتی را طی می کنند در این مقاله طومار را مثل یک نمایشنامه در نظر گرفته ام و به صورت کاملی شباهتها و تفاوتهایشان را مورد سنجش قرار دادم که پایه این سنجش علمی است
وی درباره مضمون مقاله دومش معاصر سازی نقالی عنوان کرد:در این مقاله به این نکته توجه داشتم که به طور مثال نقالی که در یک قهوه خانه متن فاخر فردوسی را به زبان قهوه خانه تبدیل و نقالی میکرده در واقع طومار خودش را با زمانهاش معاصر میکرده است.اما این اتفاق در زمان ما رخ نمی دهد.به این ترتیب که گاهی نقال که نقالی میکند با مخاطب خودش همگام نمیشود و مسائل و مشکلاتی در این راه است که در مقاله آنها را بررسی کرده ام و اینکه چه محدودهایی رعایت شود که نقالی از فرم و شکل نقالی بیرون نیاید و در ضمن معاصر بودن همگام بشود با مخاطب.
در کارنامه کاری عباس پور که در کشورهای زیادی سابقه اجرای نقالی مثل روسیه دارد بازی در نمایشهای درها و دیوارها مجلس شبیه لیر بیچاره هملت ،خونه قمر خانم، اعترافاتی در باره زنان ، زال و رودابه ،رومئو و ژولیت در سرزمین عجائب، مربا ،سرود دوباره کلات،سرعت ،دعوای سگ و گربهای،شهرزاد و هفت قصهاش دیده میشود.