نگاهی به نمایش "در پهنۀ دریا"، به کارگردانی شهرام مسعودی این پیشانی نوشت سیاه است که قربانی می شود رضا آشفته : "در پهنۀ دریا"، نمایشی بر گرفته از اثری به همین نام از اسلاومیر مروژک لهستانی است که در دستگاه نمایش های ایرانی و برگرفته از تقلید، روحوضی، تعزیه و روضه ...
نقد و نقبی بر نمایش راه مهر، راز سپهر کار شکرخدا گودزی شکست اسطورۀ اسفندیار رضا آشفته * راه مهر، راز سپهر نمایشی درباره تعصب کورکورانه و غالب شدن نادانی است و در این باره یک بازنگری و نگاه تاویل گرایانه و نوین به حماسۀ رستم و اسفندیار ...
نگاهی به نمایش ناسور نوشتۀ خیرالله تقیانی پور و کارگردانی افسانه زمانی ترجمانی از عشق رضا آشفته : ناسور نمایشی است دربارۀ عشق. در این نمایش خیرالله تقیانی پور، نویسنده، خواسته در متن تلفیقی بین ساختار درام نویسی غربی و ایرانی ایجاد کند، در آن بخش که ...
نگاهی به نمایش «ترور» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی چون آفتاب ابن ملجم باید بر تردیدها و واهمههای درونیاش چیره شود که با انگیزهتر شمشیر را در هنگام نماز فرود آورد... اما نعیمی این شمشیر را به دست همان بسیاری میدهد که ...
نمایش عاشورایی «حلقه» نقد میشود جلسهی نقد و بررسی نمایش «حلقه» با حضور رضا آشفته و صمد چینیفروشان در حوزه هنری برگزار میشود.
گفتگو با رضا آشفته نویسنده و کارگردان نمایش «سنجابهای شنگول و منگول» نبودن اندیشه و نداشتن خلاقیت بزرگترین مشکل نمایشنامه های کودکان و نوجوانان رضا آشفته معتقد است هنر تئاتر بهترین وسیله برای بازنمایی و بازآفرینی داشته های خرد و کلان فرهنگی است و انسان با فراگیری و یادآوری داشته هایش به آرامش خواهد رسید.