در حال بارگذاری ...
  •  از تاریخ
     تا تاریخ
     
    به بهانه برگزاری جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

تجاهل‌العارف در رفتار عقلای مجانین و شخصیت سیاه
    به بهانه برگزاری جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

    تجاهل‌العارف در رفتار عقلای مجانین و شخصیت سیاه

    ایران تئاتر-مرضیه‌ شریعت: در میان جدال عقل و عشق، یکباره با شخصیتی مواجه می‌شویم که به «عقلای مجانین» شهره‌اند. بهلول،‌ تلخک و جحی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های عقلای مجانین‌اند و عطار نیشابوری و مولانا از برجسته‌ترین راویان حکایت‌های ایشان‌اند.

    به بهانه برگزاری جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

نقش میراث فرهنگی معنوی درنمایش های ایرانی
    به بهانه برگزاری جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

    نقش میراث فرهنگی معنوی درنمایش های ایرانی

    ایران تئاتر- لاله تقیان: میراث فرهنگی، چه میراث ملموس یا مادی و چه میراث ناملموس یا معنوی بخش مهمی از هویت ملت‌هاست. یعنی آنچه هویت جوامع را می‌سازد، گذشته و حال و حتی آینده و کلاً ارزش‌های برگرفته از تاریخ را در خود دارد، و این ارزش‌هاست که در فرایند توسعه اهمیت زیادی پیدا ...

    به بهانه برگزاری جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

«ارباب و نوکر» نمایشی کهنسال و بین‌المللی
    به بهانه برگزاری جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

    «ارباب و نوکر» نمایشی کهنسال و بین‌المللی

    ایران تئاتر- نیایش پورحسن: یکی از مضامین تاریخ نمایش‌های شادی‌آور که ریشه در مسائل سیاسی، استعماری، نژادپرستی، نظام طبقاتی و فئودالیسم دارد، نمایشی با موضوع «ارباب و نوکر» است که در غالب نمایش‌های ملل مختلف نیز منعکس شده است.

    به بهانه برگزاری جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

حاشیه‌ای بر مجلس تعزیه غشٌام خبیری
    به بهانه برگزاری جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

    حاشیه‌ای بر مجلس تعزیه غشٌام خبیری

    ایران تئاتر- داود فتحعلی بیگی: فضل و فتاح یکی از مجالس شبیه‌خوانی و شرحی است از مسلمان شدن قنبر مشابه آن، مجالس دیگری همچون شیرافکن، ضرغام و ضرغمه، ذوالخمار و هشام و علقمه به نظم در آمده که همگی آنها تخیلی است و هیچگونه بنیان تاریخی ندارد.

    بررسی کارنامه کاری و زندگی هنری هما جدیکار، کارگردان و مدرس نمایش عروسکی

بانویی از جنس مهربانی عروسک ها
    بررسی کارنامه کاری و زندگی هنری هما جدیکار، کارگردان و مدرس نمایش عروسکی

    بانویی از جنس مهربانی عروسک ها

    ایران تئاتر- رضا آشفته: هما جدیکار را به نظر همه دانشجویان دانشکده های سینما تئاتر و هنرهای زیبا بشناسند چون همگی آنان مبانی نمایش عروسکی را با این مدرس کارآزموده گذرانده اند و همه می دانند که دلسوزی ها و مهربانی هایش افزون بر شیوۀ درست و کارآمد تدریسش در انتقال دانش عروسکی اش ...

    به بهانه برگزاری جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

استفاده از تقلیدهای روستایی برای طرح موضوعات قدیم و جدید
    به بهانه برگزاری جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

    استفاده از تقلیدهای روستایی برای طرح موضوعات قدیم و جدید

    ایران تئاتر: متن حاضر معرفی و بررسی دو قطعه نمایشی ضبط‌شده برصفحات صوتی مربوط به اوایل دوره پهلوی است که به قلم محمدحسین ناصربخت در دفتر پژوهش ۲ از سوی انتشارات نمایش در هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی منتشر شده است.

    به بهانه برگزاری جشنواره نماش های آئینی و سنتی بررسی شد

تأثیر آیین‌های شادی‌آور بر نمایش‌های سنتی در ایران
    به بهانه برگزاری جشنواره نماش های آئینی و سنتی بررسی شد

    تأثیر آیین‌های شادی‌آور بر نمایش‌های سنتی در ایران

    ایران تئاتر- مقاله حاضر با عنوان کامل «تأثیر آیین‌های شادی‌آور بر شکل‌گیری خصایص و ویژگی‌های نمایش‌های شادی‌آور سنتی در ایران» است که به قلم دکترمحمدحسین ناصربخت در کتاب « مجموعه مقالات دومین سمینار نمایش‌های آیینی و سنتی» توسط انجمن نمایش منتشر شد.

    نکاتی در رابطه با اقتباس از رمان برای نمایش

رُمان در تئاتر
    نکاتی در رابطه با اقتباس از رمان برای نمایش

    رُمان در تئاتر

    ایران تئاتر_ابراهیم ابراهیمی:در طول قرن نوزدهم، رمان و تئاتر باهم روابطی تنگاتنگ دارند و از آغاز انقلاب (بارونق رمان سیاه) و دوران امپراطوری، رمان به‌صورت ذخیره‌ی خیال‌پردازی ظاهر می‌شود و نمایشنامه نویسان با فراغ بال از موقعیت‌ها و دسیسه‌های آن بهره می‌گیرند.

    نگاهی به «تئاتر کاربردی» به‌عنوان ابزار قدرتمند ارتباطی و بیانی (بخش دهم)

تئاترآموزشی، ضداعتیاد
    نگاهی به «تئاتر کاربردی» به‌عنوان ابزار قدرتمند ارتباطی و بیانی (بخش دهم)

    تئاترآموزشی، ضداعتیاد

    ایران تئاتر: متن حاضر بخش دهم از کتاب «تئاتر کاربردی؛ مورد پژوهی‌های بین‌المللی و چالش‌های عملی» است که توسط علی‌ظفر قهرمانی‌نژاد ترجمه و از سوی انتشارات نمایش منتشرشده است. این بخش به بهره گیری تئاتر ضد اعتیاد می پردازد.

    نگاهی به استندآپ کمدی در ایران (بخش دوم)

باید دل را به دریا زد
    نگاهی به استندآپ کمدی در ایران (بخش دوم)

    باید دل را به دریا زد

    ایران تئاتر: متن حاضر بخش دوم از مجموعه مقاله‌های دفتر تحقیق، پژوهش و تولید استندآپ کمدی است که با مدیریت امیر کربلایی زاده در بهار ۹۸ تهیه‌شده است و قسمت قبلی آن با عنوان «واسخندیش؛ وایسا، بخند و بیندیش» در ایران تئاتر منتشر شد. این بخش با مروری به شیوه اجرایی رابین ویلیامز ...

    به مناسبت نخستین جشنواره ملی نمایشنامه­ نویسی

بازشناسی میرزا آقا تبریزی نخستین نمایشنامه­ نویس به زبان فارسی
    به مناسبت نخستین جشنواره ملی نمایشنامه­ نویسی

    بازشناسی میرزا آقا تبریزی نخستین نمایشنامه­ نویس به زبان فارسی

      ایران تئاتر- رضا فتحی پور: در این نوشتار، به مناسبت نخستین جشنواره ملی نمایشنامه­ نویسی میرزا آقا تبریزی جایزه ایوب آقاخانی، که در ۱۴ تیر ماه ۱۳۹۸ – روز قلم – در تبریز برگزار می­ شود؛ نگاهی داریم به نکاتی کوتاه اما مهم درباره میرزا آقا تبریزی، نخستین نمایشنامه­ نویس ایران به ...

    نگاهی به استندآپ کمدی در ایران (بخش اول)

واسخندیش ؛ وایسا، بخند و بیندیش
    نگاهی به استندآپ کمدی در ایران (بخش اول)

    واسخندیش ؛ وایسا، بخند و بیندیش

    ایران تئاتر: متن حاضر بخش اول از مجموعه مقاله‌های دفتر تحقیق، پژوهش و تولید استندآپ کمدی است که با مدیریت امیر کربلایی زاده در بهار ۹۸ تهیه‌شده است و از این پس در ایران تئاتر منتشر می شود. در این بخش به موضوعاتی چون استندآپ کمدی چیست؟ تأثیر یک کمدین در جامعه، استندآپ کمدین ...

    ۱ ۲  ۳  ۴ »
    ۱۲ از ۵۴۴ نتیجه
    ۱ از ۴۶ صفحه
    نتایج در هر صفحه: ۱۲۲۴۳۶۴۸۶۰