در حال بارگذاری ...
  • جشنواره گام دوم
  •  از تاریخ
     تا تاریخ
     
    نگاهی به نمایش «صدای خنده حضار» به کارگردانی حسام افسری

خنده تا سر حد مرگ
    نگاهی به نمایش «صدای خنده حضار» به کارگردانی حسام افسری

    خنده تا سر حد مرگ

    ایران تئاتر- مسعود موسوی: «صدای خنده حضار» از آن دست نمایش‌هایی است که در همان وهله اول و با شنیدن نام نمایش یک حس تعلیق در تماشاگران به وجود آمده و این سؤال مطرح می‌شود که چرا این نام برای نمایش فوق انتخاب‌شده است

    نقد نمایش این یک اعتراف است

 حرف‌هایی از تنهایی، بیهودگی و بی هویتی در اعترافاتی روایی
    نقد نمایش این یک اعتراف است

     حرف‌هایی از تنهایی، بیهودگی و بی هویتی در اعترافاتی روایی

    ایران‌تئاتر- سید علی تدین صدوقی: در خلاصه نمایش آمده است: این نمایش نیست، یک اعتراف است. اعترافی که از میان یک کابوس وحشتناک و شاید هم یک احضار روح دراماتیک بیرون می آید. زندگی مردی چهل ساله با ترس‌ها، تنهایی و جهان هراس انگیز پیرامونش.

    نگاهی به نمایش «لولیتا نسخه‌ی 12» به کارگردانی بهنام احمدی

بهای آزادی با رعایت قانون پرداخت می‌شود
    نگاهی به نمایش «لولیتا نسخه‌ی 12» به کارگردانی بهنام احمدی

    بهای آزادی با رعایت قانون پرداخت می‌شود

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: واکاوی زندگی و شرایطی که انسان آنها را تجربه می‌کند وابسته به عواملی است که او را ترغیب به عمل یا رفتاری می‌کند. لذا شرط این رویارویی از زاویه‌ای به جهان درون و از نگاهی به تاثیرات محیط پیرامون باز می‌گردد که هر کدام نقشی را به شکل جداگانه و یا هم ...

    نقد نمایش «گور خواب‌ها» به کارگردانی سیامک صفری

از بد حادثه اینجا به پناه آمده‌ایم
    نقد نمایش «گور خواب‌ها» به کارگردانی سیامک صفری

    از بد حادثه اینجا به پناه آمده‌ایم

    ایران‌تئاتر - سید علی تدین صدوقی: نمایش «گورخواب‌ها» را سیامک صفری حدود یک سال پیش در تماشاخانه شهرزاد با بازی اشکان خطیبی و خودش به روی صحنه برد؛ این بار اما جای اشکان خطیبی یعنی دیگر شخصیت مرد نمایش  با نسیم ادبی عوض شده  است.

    نگاهی به نمایش «صدای خنده حضار» به کارگردانی حسام افسری

حذف خیال از واقعیت نتیجه‌ای ندارد، باورکن
    نگاهی به نمایش «صدای خنده حضار» به کارگردانی حسام افسری

    حذف خیال از واقعیت نتیجه‌ای ندارد، باورکن

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: اهمیت دادن به باورهای انسان شاید یکی از تاثیرگذارترین عنوان‌هایی باشد که در طول حیات بشر شناخته شده است. لزوم این اتفاق در زمینه‌های مختلف کارساز، چشمگیر و دارای صلابت است، زیرا انسان را به سوی هدف و خواسته خود هدایت می‌کند تا مورد توجه قرار بگیرد. ...

    نقدی ساختارگرا بر نمایش مضحکه بادسوار به کارگردانی هما جدیکار

این خیمه در هم شکسته یا آگاهی در برابر فساد
    نقدی ساختارگرا بر نمایش مضحکه بادسوار به کارگردانی هما جدیکار

    این خیمه در هم شکسته یا آگاهی در برابر فساد

    ایران تئاتر- رضا آشفته: نمایش عروسکی «مضحکه بادسوار» یک تحول و دگرگونی بنیادین نسبت به خیمه شب بازی و حضور مبارک، عروسک نمادین نمایش های سنتی ایرانی به شمار می آید و این کار به دست هنرمند کاردانی چون هما جدیکار برمی آید که هم در ساخت عروسک های مختلف سررشته و کارآزموده است و هم ...

    نقد نمایش بانوی آوازخوان

سوفوکل، ادیپ و بحران هویت انسان امروز
    نقد نمایش بانوی آوازخوان

    سوفوکل، ادیپ و بحران هویت انسان امروز

    ایران‌تئاتر-سید علی تدین صدوقی: در سال ۲۰۱۱ فیلمی به همین نام از نمایش بانوی آوازخوان ساخته شده که کاندیدای اسکار همان سال نیز گردید. معووض نویسنده‌ای است که با خانواده اش در اثنای جنگ‌های لبنان در دهه شصت و هفتاد به کانادا مهاجرت نمود. او جنگ، آوارگی، کشتار، تنفر، عشق و بی ...

    نگاهی به نمایش «اولد سیبروک» به کارگردانی امیرمحمد مهاجری

همیشه قضاوت ملاکی برای اثبات واقعیت نیست
    نگاهی به نمایش «اولد سیبروک» به کارگردانی امیرمحمد مهاجری

    همیشه قضاوت ملاکی برای اثبات واقعیت نیست

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: کشف درونیات انسان‌ همیشه مسئله‌ای مهم و جذاب به شمار می‌آید که محدوده‌ای مشخص ندارد و این ذوق سرایتی واگیردار را فراهم می‌آورد. حال در این میان شرایط نیز سهم بسزایی در راستای چنین کشفی ایفا می‌کند که انسان را دائم در بوته آزمایش پیش روی جهان قرار ...

    نگاهی به نمایش «گرگ‌ها کراوات نمی‌زنند» به کارگردانی عادل عزیزنژاد و ساره حشمتی‌فر

تنها قاتل‌ها در زیر نور قرمز عکس یادگاری می‌گیرند
    نگاهی به نمایش «گرگ‌ها کراوات نمی‌زنند» به کارگردانی عادل عزیزنژاد و ساره حشمتی‌فر

    تنها قاتل‌ها در زیر نور قرمز عکس یادگاری می‌گیرند

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: چند وجهی بودن جهان هستی سبب شده تا انسان همیشه در مواجهه با مسائل پیرامون خود دچار ابهام و کشف‌های متفاوتی شود تا از آن طریق بتواند تاثیری در نحوه عملکرد خود داشته باشد. اهمیت این کارکرد از سوی دیگر موجب آن است که زاویه دیده‌های مختلفی برای درک موضوع ...

    نگاهی به نمایش «این یک اعتراف است» به کارگردانی شادی اسدپور

شرح دل با تو بگویم‌که‌ تو جانی و جهانی
    نگاهی به نمایش «این یک اعتراف است» به کارگردانی شادی اسدپور

    شرح دل با تو بگویم‌که‌ تو جانی و جهانی

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: شکل‌گیری مسائل و اتفاق‌های جهان هستی ارتباط مستقیمی با حضور انسان دارد که بر اساس توانایی‌های خود تلاشی برای بهره‌مندی از آن می‌کند. لذا اهمیت این کارکرد همراه با جزئیاتش سبب خواهد شد که بتوان حیات بشر را از زاوایای مختلفی مورد تحلیل و بررسی قرار ...

    نگاهی به نمایش «56، غسالخانه‌ی طهران» به کارگردانی مهسا احمدزاده

روایت آخرین شاهد زنده همیشه شنیدنی است
    نگاهی به نمایش «56، غسالخانه‌ی طهران» به کارگردانی مهسا احمدزاده

    روایت آخرین شاهد زنده همیشه شنیدنی است

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: اهمیت شرح اتفاق یکی از دلایلی است که می‌تواند جهان اکنون را به شکل دقیقی مورد ارزیابی قرار بدهد. زیرا با پیش آمدن این موضوع نگاه و باور تا اندازه‌ای قادر خواهد بود به کارکرد انسان جامه عمل بپوشاند. بنابراین رخدادهای روز بعنوان عملکردی تلقی می‌شوند ...

     نقد نمایش «پیکار کنارپل» به کارگردانی کیانوش احمدی

ادبیات جنگ باید واقعی و طبیعی جلوه کند
     نقد نمایش «پیکار کنارپل» به کارگردانی کیانوش احمدی

    ادبیات جنگ باید واقعی و طبیعی جلوه کند

    ایران تئاتر_سید علی تدین صدوقی : وقایع و شخصیت ‌های نمایش «پیکار کنارپل» که برگرفته از جبهه و جنگ است تصنعی و ساختگی به نظر می رسد.  شاید لازم بوده قبل از نوشتن در خصوص احوالات، موقعیت‌ها، شخصیت‌ها و روابط  رزمندگان  در جبهه‌ها و در زمان جنگ تحقیقی صورت بگیرد. 

    ۱ ۲  ۳  ۴ »
    ۱۲ از ۶۶۵ نتیجه
    ۱ از ۵۶ صفحه
    نتایج در هر صفحه: ۱۲۲۴۳۶۴۸۶۰
  • جشنواره تئاتر فجر
  • مجموعه تئاتر شهر
  • تالار هنر
  • خانه نمایش- اداره تئاتر