اسرافیل فرج الهی: مطالبات گروههای حاضر در جشنوارههای سال گذشته پرداخته شده است اسرافیل فرج اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی از پرداخت تمامی مطالبات گروههای حاضر در جشنوارههای تئاتر سال گذشته خبر داد.
داریوش رعیت: آیا چیزی باقی مانده که ارزش گفتن داشته باشد؟ داریوش رعیت بهزودی نمایشی با عنوان «پلکانی به سوی بهشت» را روی صحنه میبرد. این اجرا نگاه شخصی او به مسئله مرگ و معنای زندگی است و تقابل و دیدار مرگ با نویسنده را ...
الیکا عبدالرزاقی: باید امضای خودم را پای اثر داشته باشم الیکا عبدالرزاقی، بازیگر و کارگردان نمایش «شاه لیر؛ روایتی آهنگین» که این روزها در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر است، گفت: در سالن با مخاطب ۱۲ تا ۱۸ سالهای مواجه هستیم ...
مونا فرجاد: شریک بودن در حال خوب دیگران برایم لذتبخش است مونا فرجاد این شبها در نمایش «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود. این بازیگر تاکید میکند تا نقشی آورده روانی برایش نداشته باشد آن را نمیپذیرد و مایل به اجرای ...
علیرضا ناصحی: نقشهای پرتحرک و پویا را به بازی ایستا ترجیح میدهم علیرضا ناصحی این شبها در تالار اصلی تئاتر شهر در نمایش «لیرشاه» روی صحنه میرود. او برای اجرای نقش کنت در این نمایش باید تغییر چهره دهد و به گفته خودش انگار در حال ...
عاطفه رضوی: اجازه نداریم به مخاطب توهین کنیم عاطفه رضوی، بازیگر نمایش «امر ملوکانه» به نویسندگی و کارگردانی حسین پاکدل که این روزها روی صحنه است از چگونگی اجرا و تحلیل این نقش و وضعیت تئاتر امروز گفت.
علی محمودی: هیچوقت روی صحنه شرمسار نبودم علی محمودی ۲۰ سال است که در گروه «تئاتر رادیکال ۱۴» با محمد مساوات همکاری میکند. او در دو نمایش «خانواده» و «بیپدر» از این کارگردان روی صحنه میرفت. محمودی ...
کاظم هژیرآزاد: نوشتن همیشه مکمل بازیگری است کاظم هژیرآزاد میگوید بازیگری که درباره نقشش تحلیل نداشته باشد و آن را به نگارش درنیاورد، درک عمیقی از نقش پیدا نخواهد کرد. او تصمیم دارد، نوشتهها، تحلیلها و ...
داور سومین جشنواره ملی تئاتر محلات مطرح کرد: جشنوارههای غیرمتمرکز موجب رشد کیفی تئاتر میشود شیوا مکینیان داور جشنواره محلات برگزاری چنین رویدادهایی را عامل گسترش فرهنگ و هنر در تمامی استانها دانست.
رامین سیاردشتی: تلاش کردیم به سمت کمدی مبتذل نرویم رامین سیاردشتی در نمایش «رام کردن اسب چوبی» به کارگردانی سینا رازانی روی صحنه میرود. او همکاریهای زیادی با این کارگردان داشته و حتی به دلیل تشابه جنس بازی به جای ...
داوود فتحعلیبیگی: به هنرمندانی که ریاکاری مانع کارشان شد، ادای دین کردم داوود فتحعلیبیگی نمایش «شبنشینی با مولیر» را بر اساس ریاکاری روی صحنه برده است. او به دلیل نزدیکی نمایشنامه «تارتوف» با اتفاقی که برای نمایشش افتاده و منجر به ...
نویسنده نمایشنامه «آداب شکار روباه»: درون هریک از ما یک آغامحمدخان قاجار خفته است ابراهیم عادلنیا نویسنده نمایش «آداب شکار روباه» است که به تازگی در تاجیکستان به صحنه رفته است. او ایده اولیه این نمایش را از کتاب «تاریخ کامل ایران» گرفت و به ...
شهرام کرمی: تئاتر فقط در اجرای نمایش خلاصه نمیشود شهرام کرمی نمایشنامه «ونوش و کوهستان» را برای گروه سنی کودک نوشته که این شبها روی صحنه است. او میگوید تئاتر کودک توسعه یافته و فقط به اجرا خلاصه نمیشود.
کمند امیرسلیمانی: همیشه واقعیت آن چیزی نیست که نشان داده میشود کمند امیرسلیمانی این شبها در نمایش «آشپزخانه و متعلقات» به کارگردانی شهره سلطانی روی صحنه است. او بازی در این نمایش را به دلیل رفاقت قدیمی با سلطانی و علاقه به نقش ...
بهزاد عبدی: باخ مفهومی برای تمامی اعصار است بهزاد عبدی نمایش «باخ» را با تلفیق تئاتر و موسیقی در قالب داستانی روی صحنه برده است. او در این نمایش به جنبههای مستند زندگی باخ هم پرداخته با این حال میگوید که این ...
مهدی زندیه: پدیده مهاجرت در تاریخ و ادیان هم محوریت داشته است مهدی زندیه و آیدین تمبرچی ۱۴ سال سابقه رفاقت و همکاری دارند. نمایش «آن برد» محصول همین همکاری است که با موضوع مهاجرت روی صحنه است و زندیه آن را یکی از موضوعات روز ...