گفتوگو با کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی / از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفتوگو با کارگردان «انگشتر اسرارآمیز» / میثم یوسفی: جای زنگ تئاتر در مدارس به صورت تخصصی و کاربردی خالی است
گفتوگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» / جایی که آرامش درگیر چالشهای عجیب میشود؛ هنر همان کشتی نجاتدهنده است
گفتوگو با امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن» / حسرت هنرمندان جوان از ندیدن تئاتر حمید سمندریان و پری صابری
نقد ی بر نمایش «بکت» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی بسکتبال در کاتدرال ایران تئاتر، اردشیر شیرخدایی*: نمایش بکت به طراحی و کارگردانی مرتضی میرمنتظمی، اجرای مدرن و پرتحرکی از نمایشنامه ژان آنوی است که روایتی از ماجرای تاریخی جدال بین ...
نقد نمایش کمپراچیکو به کارگردانی پرنیا قناتی متنی که خود نیز تبدیل به کمپراچیکو شد ایران تئاتر_سید علی تدین صدوقی : کمپراچیکو یک لغت اسپانیایی به معنی تغییرشکل دادن یا تغییر کردن است؛ و وجهتسمیه آن به قبل از قرونوسطی برمیگردد.
نقد نمایش شب شرقی به کارگردانی ناصح کامکاری تراژدی ای عاشقانه در قالب نمایشی قصه پرداز ایران تئاتر_سید علی تدین صدوقی : شب شرقی نمایش قصه محور است که در بیان قصه بهخوبی عمل میکند. اما هنوز مانده است که جنبههای دراماتیک آن متبلور گردد. درواقع ما شاهد ...
نقد نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» به کارگردانی ایوب آقاخانی واگویه هایی از تلخی جنگ ایران تئاتر- رضا آشفته:نمایش هفت عصر هفتم پاییز، درباره جنگ است و از منظر یک رزمنده و همسرش که هنوز هم دچار آن حال و هوا هستند، و با درنگ کردن به فراز و نشیب های زندگی ...
نگاهی به نمایش روز یا شب – داخلی – السینور به گارگردانانی پژند سلیمانی ، آرش فلاحت پیشه نوستالژی های قلعه السینور ایران تئاتر:سید علی تدین صدوقی : نمایش روز یا شب ... برآیندی از کارگاهی است که بر روی تمرکز تا باور در تئاتر کار میکند .
نگاهی به نمایش «کوریولانوس» به کارگردانی حامد اصغرزاده محتوای سیال معنای رهایی از کالبد اثر نیست ایران تئاتر، کیارش وفایی: استفاده از روشهای مختلف در حوزه نمایش و تولید آثار جزو راهکارهایی به شمار میرود که یک گروه نمایشی میتواند از آن در جهت ارائه بهتر اثر ...
نگاهی به نمایش «غسال خونه» به کارگردانی مصطفی ملک مکان عشق و ایثار در وادی بیهودگی ایران تئاتر، اردشیر شیرخدایی: «غسالخونه» نمایشی است که با نوعی واقعنمایی چرک در ابتدا، به فضایی وهمی و شبه ابزورد در انتهایش میرسد.
نگاهی به «چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو» به کارگردانی حبیب اله دانش اتللو و همراه همیشگیاش مردن و زنده شدن ایران تئاتر، رفیق نصرتی*: توی پلاتوی کوچک مکتب تهران هر شب نمایشی با عنوان «چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو» اجرا میرود که در همه وجوهش نکتههای قابلتأملی برای ...
تاملی بر نمایش پایان بازی کاری از افشین زمانی راز سر به مهر پادشاهی با آرمان های وارونه ایران تئاتر- علی رحیمی: نمایش پایان بازی با وارونه جلوه دادن تفکرات پادشاهی که مهمترین وظیفه اش حفظ تاج و تخت است و مردم صلح دائمی در کشور را ماحصل بقای دائمی او می ...
نگاهی به نمایش «خانه عروسک» به کارگردانی سعید حشمتی علائم شاخصههای یک رابطه چند مجهولی در ضمیر یک انسان ایران تئاتر، کیارش وفایی: جهان و پیرامون آن در جوامع بشری بر اصلی به نام روابط انسانی استوار است. روابطی که در آن میتوان نکات قابل توجهی را دریافت و پیامدهای بسیاری ...
نقد نمایش هفت عصر هفتم پاییز به کارگردانی ایوب آقا خانی نامه هایی از لابلای تاریخ خونین سر افراز ایران تئاتر_سید علی تدین صدوقی : نمایش هفت عصر هفتم پاییز برداشت دراماتیکی است از نامههای شهید محمد جهانآرا و تعدادی از شهدای دفاع مقدس است در روزهای دردناک اوایل ...
نقد نمایش چه کسی سهراب را کشت به کارگردانی شهرام کرمی موقعیتی ابزورد که امید را نیز تداعی می کند ایران تئاتر_سید علی تدین صدوقی : نمایش چه کسی سهراب را کشت آخرین بخش از تریلوژی است که شهرام کرمی بخش دوم آن را سال گذشته در تماشاخانه ایرانشهر به نام خروس میخواند ...