•  از تاریخ
     تا تاریخ
     
    یادداشتی بر نمایش «هوندا آدیداس 2» نوشته مهدی غلام‌حیدری و کار اشکان درویشی

بار دیگر شهری که دوستش ‌می‌دارم...
    یادداشتی بر نمایش «هوندا آدیداس 2» نوشته مهدی غلام‌حیدری و کار اشکان درویشی

    بار دیگر شهری که دوستش ‌می‌دارم...

    لیلا مهریار: «قضاوت» ازجمله محبوب‌ترین تم‌هایی است که دستمایه فیلم‌ها و نمایشنامه‌های بسیاری قرار گرفته است از جمله در نمایش «هوندا آدیداس ۲» با ...

    «پانتومیم یا میم؟»، مسئله این است

    «پانتومیم یا میم؟»، مسئله این است

    حامد شفیع‌خواه: دومین جشنواره پانتومیم زنجان با همه سختی‌ها و چالش‌ها جنگید و پیروز این نبرد نسلی جوان است که حالا فردای هنری خود را متفاوت می‌بیند. هنری که ...

    فرهنگ‌سازی تماشای تئاتر

    فرهنگ‌سازی تماشای تئاتر

    فریبا متخصص: در شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، برای نخستین بار با تئاتر کوتاه آشنا شدم. اجرای نمایش‌ در مدت زمانی محدود با توجه به لزوم رساندن پیام ...

    بوعلی سینا؛ پیشگام «روان درمانی نمایشی»

    بوعلی سینا؛ پیشگام «روان درمانی نمایشی»

    مجید امرایی*: «شیخ‌الرئیس گفت: به شاهزاده خبر دهید که فردا روز برای ذبح او خواهم آمد. شاهزاده مالیخولیا خوشحال شد و تا فردا روز لحظه شماری کرد ... و این آغاز نمایشی ...

    یادداشتی بر نمایش «انسان/اسب، پنجاه/پنجاه» به کارگردانی مرتضی ‌اسماعیل‌کاشی

ظهورِ ناانسان
    یادداشتی بر نمایش «انسان/اسب، پنجاه/پنجاه» به کارگردانی مرتضی ‌اسماعیل‌کاشی

    ظهورِ ناانسان

    رؤیا دستغیب*: انسان و حیوان، ناحیه تمیز ناپذیری، گوشت و استخوان، ترحّم، کلّه، چهره و گوشت مرده. بدن فیگور است، یا به عبارتی مادّه فیگور است. مادّه فیگور نباید با ...