داریوش رعیت: میخواستم نمایشی بسازم که هم تئاتر باشد، هم تفکر نمایش «پلکانی به سوی بهشت» به نویسندگی و کارگردانی داریوش رعیت در فضایی مینیمال و مبتنی بر گفتوگویی شاعرانه با مرگ، تماشاگر را به تأملی فلسفی درباره زندگی دعوت ...
نگاهی به نمایش «پلکانی به سوی بهشت»؛ مرگ زنپوشی سازشکار است علیرضا نراقی: مرگ را قاعده ساختن، طرح انداختن صورتی اطمینانبخش از امر تجربهنشدنی است. هیچکس مرگ را نمیآزماید و مرگ کیفیتی است که چون بر میرنده حادث شد او ...
برای اجرا در مجموعه تئاتر شهر؛ پوستر نمایش «پلکانی بهسوی بهشت» رونمایی شد پوستر نمایش «پلکانی بهسوی بهشت» به نویسندگی و کارگردانی داریوش رعیت و تهیهکنندگی نادر فلاح برای اجرا در مجموعه تئاتر شهر، رونمایی شد.
داریوش رعیت: آیا چیزی باقی مانده که ارزش گفتن داشته باشد؟ داریوش رعیت بهزودی نمایشی با عنوان «پلکانی به سوی بهشت» را روی صحنه میبرد. این اجرا نگاه شخصی او به مسئله مرگ و معنای زندگی است و تقابل و دیدار مرگ با نویسنده را ...
داریوش رعیت در گفت وگو با ایران تئاتر : نمایش گمشده را با موضوع جانبازان اعصاب و روان اجرا می کنم قصد اجرای نمایش گمشده با محوریت پرداختن به زندگی جانبازان اعصاب و روان دارم.
داریوش رعیت در گفتوگو با ایرانتئاتر خبر داد امسال با همکاری بهروز پورگرجی هملت در تبعید را به صحنه میبریم رعیت گفت: صحبتهایی از سال قبل با بهروز پور گرجی داشتم تا نمایشنامه هملت در تبعید را که سال قبل نوشته بودم؛ تابستان امسال در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرد.
داریوش رعیت در گفتوگو با ایرانتئاتر مطرح کرد هنوز بین سنت و مدرنیته سرگردان هستیم ایرانتئاتر: داریوش رعیت در نمایش قهوه قجری می کوشد چهره جدیدی از ناصرالدین شاه قاجار در فضای مدرن و سنتی را به مخاطب نشان بدهد؛ نمایشی که مضمونی تاریخی دارد ، اثری ...
نگاهی به نمایش «تیاتر قجری» به نویسندگی و کارگردانی داریوش رعیت بازگویی چند دلیل موجه برای شناختن ناصرالدین شاه قاجار ایران تئاتر، کیارش وفایی: جهان و تمام داشتههایش بیآنکه در جایی ثبت شوند نمیتوانند معنایی با خود به همراه داشته باشند. حال این موضوع متوجه انسانها و گذشته آنها ...
یادداشتی بر «راننده چینی» به کارگردانی پریزاد سیف مدد گرفتن از نوعی معصومیت کودکانه ایران تئاتر، شهرام اشرف ابیانه: نمایش راننده چینی کاری از پریزاد سیف، نوشتهای از داریوش رعیت از آن دسته کارهای بیسروصدا و نجیبی است که شاید در هیاهوی تئاترهای ...