با انتقال دبیر جشنواره تئاتر فجر به بخش عمومی حال کوروش زارعی رو به بهبودی است کوروش زارعی دبیر چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر که چند روز پیش به دلیل سکته مغزی در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان نمازی شیراز بستری شده بود، با بهبودی ...
در گفتوگو با داور صربستانی جشنواره 41 تئاتر فجر مطرح شد از طریق جشنواره میتوان نمایشگر و مخاطب جدی تئاتر تربیت کرد ایوانا ووجیک کومیناج داور بخش بینالملل دوره چهلویکم جشنواره تئاتر فجر، با تاکید بر اینکه از طریق جشنواره میتوان نمایشگر، مخاطب و مکاتب هنری ساخت، میگوید هدف ...
گفتوگو با داور بخش بینالمللی جشنواره 41 تئاتر فجر احمد حسن موسی: نسل جوان و خلاق تئاتر ایران شگفتانگیز است احمد حسن موسی، داور بخش بینالمللی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به تنوع موضوعی قابل توجه آثار شرکتکننده در این رویداد میگوید چیزی که باعث شگفتیاش ...
نگاهی به نمایش «مکبث زار» نوشته و کار «ابراهیم پشتکوهی» شرکتکننده از تهران مکبث زار، سریر خون کوروساوا و شکسپیر سید علی تدین صدوقی: نمایش «مکبث زار» همانطور که از اسمش پیداست، همان «مکبث شکسپیر» با همان قصه، با همان رویدادها، با همان شخصیتپردازیها، ...
نظری بر نمایش «دختران» به کارگردانی کیانوش ایازی و علی دلپیشه از تهران انتظاری هشتساله در فضایی سوررئال سیدعلی تدین صدوقی: نمایش «دختران» قصه چهار دوست است که با چهار خواهر ازدواج میکنند و به جبهه میروند و هشت سال از آنها خبری نمیشود. نمایش یک نگاه ...
در اختتامیه چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر مطرح شد محمدمهدی اسماعیلی: امسال اهالی تئاتر خوش درخشیدند محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با ابراز خوشنودی از احیای جشنواره تئاتر مناطق کشور گفت اهالی تئاتر امسال در ...
داور نمایشهای بخش خیابانی جشنواره مطرح کرد ابوالفضل همراه: عنصر خلاقیت در آثار خیابانی نقش پررنگی داشت ابوالفضل همراه با تأکید بر اینکه چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر فرصت و زمانی برای شکوفایی هنرمندان جوان فراهم کرده است، میگوید نمایشهای خیابانی این ...
گفتوگو با داور بخش جایزه بزرگ صحنهای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر ادنا زینلیان: حمایت از هنرمندان به ارتقای تئاتر کشور کمک میکند ادنا زینلیان میگوید در این دوره از جشنواره نمایشهای بسیار خوبی از استانها دیده که امیدوارکننده است و اگر هنرمندان حمایت شوند در آینده بسیار رشد خواهند کرد. ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «بیوطن» از برزیل لنرسون پولونینی: تئاتر نمادی از وجود درونی بشر است لنرسون پولونینی، کارگردان نمایش «بیوطن» از برزیل با تاکید بر اینکه دیالوگها و مونولوگهای یک نمایش نشاندهنده دیدگاههای سازنده آن درباره جهان است، میگوید ...
نگاهی به نمایش «لیزای بیچاره» نوشته ن- تارامزین و کارگردانی مارک روزوسکی از روسیه اپرتی از عشقی افلاطونی بدون وصال سیدعلی تدین صدوقی: نمایش «لیزای بیچاره» یک رومانس عاشقانه است که در انتها عشاق به وصال یکدیگر نمیرسند. دختری روستایی به نام «لیزا» با پسری اشرافی از ...
در گفتوگو با عوامل هنری نمایش «لیزای بیچاره» از روسیه مطرح شد جشنواره باعث غنی شدن فرهنگهای مختلف از طریق تئاتر میشود الکسی تیتکو، بازیگر نقش «لئونید» در نمایش «لیزای بیچاره» که در گفتوگوی ایران تئاتر با عوامل این نمایش حضور داشت، میگوید در زمان گذشته، تئاتر شوروی آوردگاهی از ...
گفتوگو با داور بخش خیابانی چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر: مسلم قاسمی: نمایش خیابانی عقلگرا و متفکرانه است مسلم قاسمی بر این باور است که تئاتر خیابانی میتواند نجاتبخش خیلی از موضوعات و معضلات اجتماعی باشد و به تماشاگر تلنگری بزند که به تفکر وادار شود.
گفتوگو با حافظ خلیفه، کارگردان نمایش «کمدی الهی» از تونس سفر عاشقانه دانته به دوزخ حافظ خلیفه، هنرمند تونسی که با نمایش «کمدی الهی» در جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر حضور دارد، با اشاره به اینکه تا پیش از اجرای «کمدی الهی»، نمایشهای دینی و فلسفی ...
نقدی بر نمایش «در سوگ شب هزارویکم» نوشته شهرام احمدزاده و کار پویان عطایی از اصفهان شهرزاد بیسرانجام رضا آشفته: نمایش «در سوگ شب هزارویکم» میخواهد قهرمان افسانهای شب هزارویکم، یعنی شهرزاد قصهگو را به صحرای کربلا ببرد تا روایتگر ...
نقدی بر نمایش «مضحکه عجایب المخلوقات» کار هادی کیانی برای شادی مردم عرفان پهلوانی: نمایش «مضحکه عجایب المخلوقات» به نویسندگی و کارگردانی هادی کیانی، نمایشی دیگر از نمایشهای چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر ...
گفتوگو با داور بخش خیابانی چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر بهمن صادقحسنی: تنوع موضوعی آثار بخش محیطی، یکی از بهترین اتفاقات این دوره از جشنواره بود بهمن صادقحسنی، داور بخش نمایش خیابانی چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر میگوید تنوع موضوعی آثار بخش محیطی، یکی از بهترین اتفاقات این دوره از جشنواره بود.