نگاهی به نمایش «مرده ریگ» دِکلماسیونِ تهی از ادبیت، صحنۀ تهی از تئاتر نگاهی به نمایش «مرده ریگ» به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی شرکتکننده در بیستوششمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر
نگاهی به نمایش «آخرین نامهی یحیی» همه چیز در مورد گذشته است نگاهی به نمایش «آخرین نامهی یحیی» به نویسندگی سعید محبی و کارگردانی فواد رابحی شرکتکننده در بیستوششمین جشنوارۀ ملی تئاتر فتح خرمشهر.
نقد تحلیلی جامعهشناختی نمایش «خردهجنایتهای زن و شوهری» نگاهی به نمایش «خرده جنایت های زن و شوهری» نوشته امانوئل اشمیت و کارگردانی عباس مرادی که از ۱ الی ۹ خرداد ۱۴۰۴ در پلاتو آفتاب بندرعباس به روی صحنه رفت
نگاهی به نمایش «نار و بن» جامۀ نو بر تن قصههای مستعمل یادداشتی بر نمایش «نار و بن» به نویسندگی وحید آبرود و کارگردانی محمد پارسایی خواه، شرکتکننده در بیست و ششمین جشنوارۀ ملی تئاتر فتح خرمشهر.
نگاهی به نمایش «سیمِ آخر» پنهان پشتِ سادگی، مصون به اعجاز شیرینی یک بازیگر یادداشتی بر نمایش «سیمِ آخر» به نویسندگی و کارگردانی شهرام سلطانی، شرکتکننده در بیستوششمین جشنوارۀ ملی تئاتر فتح خرمشهر
نگاهی به نمایش «این آدمهای غریب...» احیای تئاتر در دورۀ تحقیر داستان و تحسین سیرک یادداشتی بر نمایش «این آدمهای غریب...» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی نوید جعفری، شرکتکننده در بخش رقابت صحنهای بیستوششمین جشنوارۀ ملی تئاتر فتح ...
نگاهی به نمایش «این آدمهای غریب...» احیای تئاتر در دورۀ تحقیر داستان و تحسین سیرک یادداشتی بر نمایش «این آدمهای غریب...» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی نوید جعفری، شرکتکننده در بخش رقابت صحنهای بیستوششمین جشنوارۀ ملی تئاتر فتح ...
نگاهی به نمایش «کوکا» به نویسندگی و کارگردانی مهدی آشوغ ماجراجویی در واقعیت مشترک؛ خوب یا کمی کمتر از خوب نقدی بر نمایش «کوکا» به نویسندگی و کارگردانی مهدی آشوغ، شرکتکننده در بیستوششمین جشنوارۀ ملی تئاتر فتح خرمشهر.
سیاه بازی، حکایت خندههای رنج یادداشت محمد مهدی شهابیان در خصوص اجرای نمایش « رام کردن زن سرکش» به کارگردانی علیرضا صدری
نقدی کوتاه بر اجرای نمایش هیپوفیز در شهر شهسوار به قلم ارس آذریان دختر یانکی با چاشنی هیپوفیز ارس آذریان؛ نمایش هیپوفیز به کارگردانی احمد نیکپور و به بازنویسی کوروش نریمانی که اقتباسی بود از نمایش دختر یانکی به نویسندگی نیل سایمون، دی ماه ۱۴۰۳ در سالن بلک باکس ...
نگاهی به نمایش «هیوشیما» زمین دلمرده، سقف آسمان کوتاه، زمستان است امید طاهری: «هیوشیما» برخلاف اجراهای فاقد دکور این سالهای تئاتر ایران، با اتکا بر فضاسازی تأثیرگذاری که حاصل طراحی و اجرای دکور نمایش، نورپردازی، میزانسن و ...
نگاهی به تئاتر «کُلفتها»: از شیراز تا پاریس اثر ژان ژنه به کارگردانی اردلان خرم نیا در تماشاخانه استاد هودی شیراز میزبان علاقهمندان بود.
نگاهی به نمایش «خاطره تحملناپذیر یک همهمه نامفهوم» شاکله شکنی برای یافتن شکل دیگری از بکت! امید طاهری: تلاش تئاتر امروز برای عبور از بازنمایی به نمود، تلاشی مبتنی بر معاصریت و اکنونیت جوامع بشری برای جستن نوعی تشخص غیر وابسته به ساختارهای ...
نگاهی به نمایش «نکبت» نوشته استفن بلبر به کارگردانی پویا سعیدی گمگشتگی حقیقت در موقعیت علیرضا نراقی: توسیع هر موقعیتی در کلیت قالب یک درام- آنچه در اصطلاحی نه چندان دقیق «درام موقعیت» خوانده میشود که فقدان دقتش در اطلاق عامی است که میتوان از ...
نگاهی به نمایش «مجلس توبهنامهنویسی اسماعیل بزاز» نوشته حسین کیانی و کار کارن کیانی حکایت همچنان باقی است... احمدرضا حجارزاده: اجرای نمایشهای سنتی و ایرانی با شیوههای خاص خود، نیازمند کولهباری از دانش و تجربه است تا کارگردان و دیگر عوامل گروه بتوانند در خلق آن ...
نگاهی به نمایش «یکی نبود، یکی بود» نوشته رها جهانشاهی و کار علی کوزهگر همچون رقصی فاقد بدن علیرضا نراقی: با تحولات تئاتر معاصر مفهوم میزانسن بهمثابه امری بنیادین در هنر نمایش، دچار دگرگونی ماهوی شد. این بدان معنا نیست که میزانسن جایگاه و اهمیت خود را ...