طراح لباس نمایش«۲۱»:
لباسها نیز مثل خود شخصیتها، در تمرینها بهتدریج زاده شدند
میترا قاسمی به عنوان طراح لباس نمایش «۲۱» معتقد است لباس شخصیتها نیز مثل خود شخصیتها، در تمرینها بهتدریج زاده شدند.
میترا قاسمی به عنوان طراح لباس نمایش «۲۱» معتقد است لباس شخصیتها نیز مثل خود شخصیتها، در تمرینها بهتدریج زاده شدند.
ناصر آقایی مشاور و مجری طرح نمایش «آوازخوان طاس» که این روزها در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر روی صحنه است، میگوید: «ابزورد» به معنای پوچی نیست، بلکه آسانگرفتن زندگی است.
کارگردان نمایش «قبیلهها» که این روزها در عمارت نوفل لوشاتو، روی صحنه است، معتقد است نمایشش فقط یک اجرا نیست، بلکه تلاشی است برای حفظ کرامت هنری و باور به اهمیت خلق.
آرمان شهبازی کارگردان نمایش «کافه مَک اَدَم» گفت این نمایشنامه قصهای از مهاجرت و تنهایی آدمها است که استاد محمود استادمحمد به زیبایی و شیوایی تمام به این موضوع پرداخته و نمیشد این نمایشنامه را ندیده گرفت.
مصطفی بوعذار دبیر ششمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی از برگزاری مجدد این رویداد پس از یکسال وقفه خبر داد و گفت: این سوگواره امسال با حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، به عنوان رویداد نمایشی محوری در موضوع اربعین حسینی برگزار میشود.
داوود فتحعلیبیگی، از هنرمندان پیشکسوت تعزیه، شامگاه یازدهم مرداد با حضور در پردیس تئاتر تهران، تماشاگر یکی از مجالس تعزیه «شبیه نور» بود. او در حاشیه حضورش در این مراسم بر لزوم آموزش و اصلاح متون تعزیه تأکید کرد.
زینب خدیو کارگردان نمایش «کارگاه نمایش» که در تالار مولوی روی صحنه است، نمایش خود را در مواجهه با تاریخ درباره چهرههای جریانساز «کارگاه نمایش» برشمرد
حسین اسدی، نمایش «کُهته» را اثری معرفی میکند که زبان آن فولکلوریک و آغشته به رگههایی از طنز سیاه و گروتسک است.
کارگردان نمایشهای «مثلث» و «جک نارن» از روند کاری خود از مشهد تا حضور در تهران و اجرای بیوقفه دو اثر نمایشی سخن گفت و تأکید کرد تداوم، تنوع تجربیات و لذت بردن از فرایند تولید، مهمترین دلایل موفقیت گروه او بوده است.
علی ایزدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اعلام این موضوع که مهلت ارسال اثر برای سی و هفتمین جشنواره تئاتر استان مرکزی تا بیست آبانماه خواهد بود، جشنواره تئاتر استانی را فرصت ارزشمندی برای کشف و تربیت استعدادهای نوظهور دانست.