سعید نوریان*؛ تعزیه در آذربایجان و بهویژه در اردبیل با توجه به پیشنیه غنی تاریخی، فرهنگی و مذهبی این دیار از اهمیت خاصی در بین مردم منطقه برخوردار است و بهرغم وجود رسانههای مختلف، این نمایش ایرانی هنوز هم ...
روحالله صالحی*: واکنش مثبت و منفی افراد به تغییرات ساختاری در تئاتر ایران نشاندهنده این است که در انتقال متغیرها به زیرمجموعهها باید از ابزار تبلیغاتی و کاربردی بهره ببریم که با وجود ایران ...
حمیدرضا کاظمیپور*: دنیای امروز دنیایی انباشته از سرعت، حرکت و تکنولوژی است، روزانه هزاران اختراع در سطح جهان کشف و ثبت میشود که مسیر آینده انسان را دچار تغییر و تحول کرده و نگرشهای جدیدی را نسبت ...
دکتر سحر صنیعی*: نمایش «توراندخت» که این روزها در سالن سپند به کارگردانی ندا شاهرخی و نسیم ادبی در حال اجراست، حرفهای بسیاری برای گفتن و دیدن دارد. فضای نمایش با ترکیبی از ...
حامد حجامزاده*: ما دراماتراپیستها با دراماتراپی یا نمایشدرمانی چشمان جان مراجع را با بازیهای تخیلی و مشکلاتی که خود آنها پیشنهاد میدهند و با بهرهگیری از تکنیکهای دراماتراپی روی ...
حسین سینجلی: کاش فراموشی برای همیشه ممکن بود، چیزی که به نظر میرسد شاید تنها برای مدتی آن هم بهواسطه چیزی مثل آلزایمر به آن دست یافت؛ اما چیزهایی هم هستند که خلق شدند برای ...
یدالله آقاعباسی: باید پیتر بروک باشی تا از شکوه و عظمتِ اجرا در گروهِ سلطنتیِ شکسپیرِ انگلیس صرفِ نظر کنی و بازیگرانت را روی یک فرشِ ایرانی، در صحنهای بی چیز ...
حامد جلالیفراهانی-مجتبی واشیان*: گاهی اوقات به این فکر میکنیم که چرا باید تئاتر کارکنیم؟ این سؤال از دوره کارشناسی همیشه همراه ما بود. زمان زیادی میبرد تا مسئله ما به ایده ...