آرمان طیران*: «سرود-نمایش عطر آدم» با طراحی و هدایت حضورِ طیف مختلف کُنشگرانش (تماشاگر-بازیگران) با نگرشها و نظرگاههای انتقادی و تجربیات زیسته گوناگونشان با نزدیک شدن به الگو و رهیافت ...
بابک معماری*: ماه مبارک رمضان از دیرباز، با سحریها و افطاریهایش که بوی همدلی، صفا و صمیمیت و نوید زُدودن زنگار کین را از دل میدهد، حال و هوای ...
یدالله آقاعباسی*: زمانی آلبرکامو نوشت تئاتر تنها جایی است که در آن احساس خوشبختی میکنم. توصیف او از تئاتر صومعهای بود که گروهی مرکب از کارگرانی که کارشان معنوی است، خود را فدای یک ...
جهانشیر یاراحمدی: نمایشهای خانگیِ دهه سی در محله کوتی و نیز اجراهای مجالس تعزیه در همان محل که زادگاه مرحوم حسین دهقانی است، او را شیفته هنر نمایش کرد. خیلی زود پایش به مجالس تعزیه ...
امیر آتشانی: ساختمان اداره تئاتر همانطور که تئاتر شهر قلب تپنده تئاتر ایران به شمار میآید، قلب و جایگاه تمرینات و اجراهای حرفهای و هنرمندان متخصص و کاربلد کشور بود. این بنا از دوران ...
حمید امجد: نمایشِ «فین جین» در میان دوقطبی نمایشهای اصطلاحاً «سطحی» یکسره عامهپسند و نمایشهای ظاهراً عمیق که قرار است بهضرب فلسفه یا سیاست یا وانمود به آنها؛ یا هرچیزِ دیگری ...
مریم سلیمی*: «روزی روزگاری سمنگان» به نویسندگی نازنین گودرزیان و محمودرضا رحیمی به شخصیت جمعی یا اجتماعی افرادی میپردازد که اکنون، پس از سالها دارای یک روح جمعی هستند. همان نسخه جهانی یونگ ...
حسین کشفی اصل: نمایش «عددهای نشده» که مدتی است در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه آمده، دهمین تجربه کارگردانی من است. سال ۸۰ اولین نمایشم را با نام «سلام و خداحافظ» نوشته آثول فوگارد ...