سیدعلی تدینصدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همانطور که از نامش به ذهن متبادر میشود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا بهنوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمیتوان ...
امینرضا نوشین*: نقد ادبی و هنری فرمالیستی، چه آنچه مربوط به ادوار اولیۀ ظهور این نوع از نقد بود و چه آنچه بعداً ظهور یافت، پس از در پیش گرفتن نوعی فروکاستگرایی، با تمرکز بیشازاندازه بر فرم ...
علیرضا نراقی: با تحولات تئاتر معاصر مفهوم میزانسن بهمثابه امری بنیادین در هنر نمایش، دچار دگرگونی ماهوی شد. این بدان معنا نیست که میزانسن جایگاه و اهمیت خود را در ظهور یک اجرا از دست داد، بلکه تئاتر ...
رضا آشفته: نمایش «سیاه خال» که مدتی است در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفته است، از نگاه اول تماشاگر را حیرتزده میکند چون در شکلی تازه و باورمندی تو را در موقعیتی بیبدیل قرار میدهد که ...
سیدعلی تدینصدوقی: نمایش «تخت و خنجر» به کارگردانی محمدعلی نجفپور که این شبها در تماشاخانه قدیمی و پرخاطره شهر تهران، سنگلج به صحنه میرود، سالها قبل توسط استاد داوود فتحعلیبیگی ...
بهنام حبیبی: روایتهای گوناگون مردگان برخاسته از گور، از دنیای پس از مرگ، پیوسته در قالبها و محتواهای گوناگونی به تصویر کشیده شده است. برخی از این روایتها جدی و تراژیک و برخی دیگر با ...