ناصر حبیبیان پژوهشگر تئاتر:
پژوهش در تئاتر ایران کم بنیه است
ناصر حبیبیان، مولف و پژوهشگر تئاتر معتقد است پژوهش در فضای فعلی تئاتر ایران کم بنیه است و باید برای ارتقای آن کاری انجام داد.
ناصر حبیبیان، مولف و پژوهشگر تئاتر معتقد است پژوهش در فضای فعلی تئاتر ایران کم بنیه است و باید برای ارتقای آن کاری انجام داد.
تنها یک بناست که زیست شبانه را به خیابان بهشت هدیه میکند؛ بنایی قدیمی با نقش و نگارهایی زیبا و دنیایی خاطره از سالیان دور. تماشاخانه «سنگلج» یا به قول تئاتریهای نسلهای گذشته، تالار بیست و ...
ایران تئاتر در ادامه گفتوگوهای تاریخ شفاهی خود با هنرمندان تاثیرگذار تئاتر کشورمان به سراغ رضا بهبودی رفته است. این مطلب سومین بخش از گفتوگوی مفصل ما با این بازیگر است که در آن از بازی در آثار گوناگون در دهه نود گفته است.
پریزاد سیف، بازیگر نمایش «رها» این اثر را روایتی از استیصال و تنهایی انسان در جامعه مدرن میداند که با یک محتوای جاودانه مختص به زمان و مکان خاصی نیست.
آرش عباسی با بیان اینکه تفاوت بزرگ تئاتر با دیگر امور در رویکرد به جوانگرایی است، گفت شما ممکن است به عنوان یک مربی ورزشی به جوانگرایی در تیم خود افتخار کنید ولی در تئاتر جایی برای افتخار به جوانگرایی نیست این موضوع آفت بزرگی است که متاسفانه در طول سالیان رخ داده است.
ایران تئاتر در ادامه گفتوگوهای تاریخ شفاهی خود با هنرمندانِ تاثیرگذار تئاتر کشورمان، اینبار به سراغ رضا بهبودی رفته است، این مطلب دومین بخش از گفتوگوی مفصل ما با این بازیگر است که در آن از آغاز فعالیت حرفهای خود، کار در گروه تئاتر لیو و بازی در آثار چخوف سخن گفته ...
مهام میقانی، نویسنده نمایش «ادبیات» با بیان اینکه تاریخ در جامعه ما تبدیل به سلبریتی شده است، گفت جامعه ایران طی سالهای اخیر با بحرانهای زیادی مواجه بوده و از آنجا که تاریخ معاصر به شدت پتانسیل دراماتیک شدن دارد به جستجو در تاریخ میپردازم.
ایران تئاتر در ادامه گفتوگوهای تاریخ شفاهی خود با هنرمندانِ تاثیرگذار تئاتر کشورمان، اینبار به سراغ رضا بهبودی رفته است، این مطلب نخستین بخش از گفتوگوی مفصل ما با این بازیگر است که در آن از تجربههای آغازین خود در زمینه بازیگری سخن گفته است.
ایوب آقاخانی، نویسنده و کارگردان تئاتر میگوید در اجرای «ترانههای تب: داستانی عبرتآموز برای خوابیدن کودکان امروز» به دغدغه خود درباره اجرای آثاری به زبان کهن و آرکائیک رجوع کرده است و این اجرا را مبارزهای علیه خود قلمداد میکند.
علیرضا آرا، بازیگر و کارگردان تئاتر از دلتنگیاش برای تئاتر و دلایل دوریاش از صحنه گفت.