در حال بارگذاری ...
  • رویای نیمه‌تمام انتظامی و رشیدی برای «سنگلج»

    تنها یک بناست که زیست شبانه را به خیابان بهشت هدیه می‌کند؛ بنایی قدیمی با نقش و نگارهایی زیبا و دنیایی خاطره از سالیان دور. تماشاخانه «سنگلج» یا به قول تئاتری‌های نسل‌های گذشته، تالار بیست و ...


    مروری بر زندگیِ تئاتریِ رضا بهبودی (بخش سوم)

    هر متنی، بدنی می‌طلبد!

    ایران تئاتر در ادامه گفت‌‌وگوهای تاریخ شفاهی خود با هنرمندان تاثیرگذار تئاتر کشورمان به سراغ رضا بهبودی رفته است. این مطلب سومین بخش از گفت‌‌وگوی مفصل ما با این بازیگر است که در آن از بازی در آثار گوناگون در دهه نود گفته است.


    آرش عباسی

    جوان‌گرایی آفت تئاتر امروز ماست

    آرش عباسی با بیان اینکه تفاوت بزرگ تئاتر با دیگر امور در رویکرد به جوان‌گرایی است، گفت شما ممکن است به عنوان یک مربی ورزشی به جوان‌گرایی در تیم خود افتخار کنید ولی در تئاتر جایی برای افتخار به جوان‌گرایی نیست این موضوع آفت بزرگی است که متاسفانه در طول سالیان رخ داده است.


    مروری بر زندگیِ تئاتریِ رضا بهبودی (بخش دوم)

    ما دو چخوف داریم!

    ایران تئاتر در ادامه‌ گفت‌وگوهای تاریخ شفاهی خود با هنرمندانِ تاثیرگذار تئاتر کشورمان، این‌بار به سراغ رضا بهبودی رفته است، این مطلب دومین بخش از گفت‌و‌گوی مفصل ما با این بازیگر است که در آن از آغاز فعالیت حرفه‌ای خود، کار در گروه تئاتر لیو و بازی در آثار چخوف سخن گفته‌ ...


    مهام میقامی:

    تاریخ در جامعه امروز تبدیل به سلبریتی شده است

    مهام میقانی، نویسنده نمایش «ادبیات» با بیان اینکه تاریخ در جامعه ما تبدیل به سلبریتی شده است، گفت جامعه ایران طی سال‌های اخیر با بحران‌های زیادی مواجه بوده و از آنجا که تاریخ معاصر به شدت پتانسیل دراماتیک شدن دارد به جستجو در تاریخ می‌پردازم.


    مروری بر زندگیِ تئاتریِ رضا بهبودی (بخش یکم)

    گام‌های نخستِ بازیگری

    ایران تئاتر در ادامه‌ گفت‌وگوهای تاریخ شفاهی خود با هنرمندانِ تاثیرگذار تئاتر کشورمان، این‌بار به سراغ رضا بهبودی رفته است، این مطلب نخستین بخش از گفت‌و‌گوی مفصل ما با این بازیگر است که در آن از تجربه‌های آغازین خود در زمینه‌ بازیگری سخن گفته‌ است.


    ایوب آقاخانی:

    دست به مبارزه علیه خود زدم

    ایوب آقاخانی، نویسنده و کارگردان تئاتر می‌گوید در اجرای «ترانه‌های تب: داستانی عبرت‌آموز برای خوابیدن کودکان امروز» به دغدغه‌ خود درباره اجرای آثاری به زبان کهن و آرکائیک رجوع کرده است و این اجرا را مبارزه‌ای علیه خود قلمداد می‌کند.