در حال بارگذاری ...
در شهرستان رباط‌کریم

گروه تئاتر «صلح» با «یاس» به صحنه بازمی‌گردد

نمایش «یاس »جدیدترین اثر گروه تئاتر صلح با کارگردانی حسام کلانتری از پنجم اسفند در شهرستان رباط‌کریم روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر حسام کلانتری؛ بازیگر و کارگردان تئاتر و یکی از اعضای گروه تئاتر «صلح» درباره برنامه‌های جدید این گروه تئاتری، گفت: همان‌طور که می‌دانیم هنر نمایش یکی از بالقوه‌ترین هنرها در ایجاد و انتقال تفکر و تعمیق در رابطه با مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی در بطن جامعه است. از این رو هر جامعه‌ای برای بازآفرینی و کیفیتِ سبک زندگی نیازمند ابزاری است که موجز و تاثیر گذار باشد و چه ابزاری بهتر از زبان تئاتر؟! از این رو گروه تئاتر صلح برای رسیدن به این مهم با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط‌کریم و با استفاده از نیروی بومی و فعال تئاتر شهرستان نمایش «یاس» را به روی صحنه می‌برد.

کلانتری درباره گروه اجرایی «یاس» گفت: خوشبختانه نیروی جوان تئاتر شهرستان پتانسیل بالایی برای انجام و به ثمر رساندن این امر را دارد، این خانواده فقط نیازمند اندکی توجه و لطف از جانب مسئولان است تا شکوفا شود، خوشبختانه همکاری صمیمانه و تنگاتنگی در این زمینه میان هنرمندان تئاتر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط‌کریم شکل گرفته است.
در ادامه این کارگردان تئاتر درباره نمایش «یاس» توضیح داد: نمایش «یاس» یک واقعه‌خوانی با زبانی شاعرانه است و به مسیری می‌پردازد که منجر به شکسته شدن درب خانه فاطمه (س) و خانه نشینیِ علی (ع) در آن بستر زمانی شد، در این نمایش ایفاگران هر یک رنگی از اشخاص تاریخ بر بوم صحنه می‌زنند آنان داستانی مرثیه‌وار نقل می‌کنند و خود را بجای هرکدام از کسانی می‌گذارند که تاریخ را در آن برهه رقم زدند.
وی در پایان تاکید کرد: «یاس» دوشادوش دو نمایش دیگر که برآیند ترم دوم هنرجویان تئاتر به سرپرستی حسام کلانتری در شهرستان رباط‌کریم و پرند بود؛ یعنی نمایش‌های «خرس» و «مرگ در می‌زند» شکل گرفته است.

لازم به ذکر است نمایش «یاس» از شنبه پنجم اسفندماه اجراهای خود را آغاز می‌کند. این اثر از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱:۳۰ و در روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۸ در دارالقرآن شهرستان رباط‌کریم روی صحنه می‌رود.
متن «یاس» را حسام کلانتری نوشته است و کارگردان آن را هم خود او بر عهده دارد. مجید مظفری، مهدی بدرلو، علی قنبری، حسین قلبی و اکبر به‌پور، گروه بازیگران این اثر را تشکیل می‌دهند.
از دیگر عوامل نمایش می‌توان به مجری طرح: عباس معبودی، مشاور کارگردان: زهرا شایان فر، سرپرست گروه: کامبیز اسدی، موسیقی: علی گرگین، دستیاران کارگردان: مهدی بدرلو، فاطمه حسین‌خانی، مدیر صحنه: محمدجواد مقیمی، منشی صحنه: سمیه انصاری، گرافیک: سارا برادران، محمدمهدی حق‌گو، روابط عمومی: مینا صفار و عکس: عاطفه خانی اشاره کرد.




نظرات کاربران