در حال بارگذاری ...
ابراهیم حقیقی در مراسم رونمایی اثر خود مطرح کرد

صورتک باستانی ایران الهام‌بخش طراحی پوستر هفتۀ تئاتر

ابراهیم حقیقی، رییس هیئت مدیره انجمن طراحان پوستر خانه تئاتر در مراسم رونمایی از پوستر هفته تئاتر از الهام گرفتن از یک صورتک باستانی ایران برای طراحی پوستر این دوره از جشن هفته تئاتر خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر، مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر بعداز ظهر چهارشنبه 4 اردیبهشت با حضور ابراهیم حقیقی رئیس هیئت مدیره انجمن طراحان پوستر خانه تئاتر و طراح پوستر این دوره از هفته تئاتر و محمودرضا رحیمی دبیر هفته تئاتر، بهزاد فراهانی و شهرام گیل آبادی در سالن شاهین سرکیسیان خانه تئاتر برگزار شد.

ابراهیم حقیقی، رییس هیئت مدیره انجمن طراحان پوستر خانه تئاتر و طراح پوستر این دوره از جشن هفته تئاتر در این مراسم در ابتدای سخنانش گفت: تئاتر در این ملک همیشه مظلوم بوده و با نداری ساخته است. در طول سال ها فعالیت در این عرصه حدود هشتاد پوستر تئاتر طراحی کردم و همیشه شاهد تنگناهای مالی هنرمندان و گروه های تئاتری بودیم برخلاف سینما که بریز و بپاش دارد. ما هر شب در تئاتر شاهد زنده شدن‌ها روی صحنه هستیم و این به خاطر فداکاری هنرمندان است.

رییس هیئت مدیره انجمن طراحان پوستر خانه تئاتردر خصوص ایده طراحی پوستر این دوره از جشن هفته تئاتر نیز بیان کرد: برخلاف سینما نفس‌های هنرمندان تئاتر هر شب روی صحنه زنده می‌شود و تاثیرش زایش فرهنگ است. ماسک نشان بازی و نمایش است، ماسکی که سه هزار سال قبل هنرمندی ایرانی آن را ساخته و در غار کرماکره لرستان پنهان شده و الان در قلعه فلک الافلاک نگه داری می‌شود، ولی این ماسک مهجور مانده بود به همین دلیل خواستیم از یک ماسک در طراحی پوستر استفاده کنیم. امیدوارم از امسال این رسم جا بیافتد که این ماسک تندیس خانه تئاتر و نمادی برای هدیه دادن به بزرگان تئاتر شود و خانه تئاتر این هنر جاودانه را زنده نگه دارد . من خود را یک تئاتری می‌دانم چرا که در کنار کسانی بودم که ماه‌ها تلاش کردند و نتیجه‌اش را در چند شب می‌بینند.

بهزاد فراهانی نیز در این نشست گفت: هفته تئاتر سال هاست برگزار می‌شود و امسال اندیشمندانه‌تر از سال‌های آتی است، زیرا جوانان در آن تلاش بسیاری دارند. تا این لحظه هنوز پوستر را ندیده ام، ولی بهت زده از شکوه هنر دیرپای  ایران هستیم که سال هاست پایدار است. از آقای گیل آبادی هم برای باشکوه تر برگزار شدن  هفته تئاتر تشکر می کنم.

 شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر نیز در بخشی دیگر از این نشست گفت: امروز روز رادیو هم هست و این روز را به همکاران تبریک می‌گوییم. تئاتر دل ما و رادیو خانه پدری ماست و امیدوارم روز به روز شاهد پیشرفت تئاتر باشیم، تئاتر عالی‌ترین سطح گفتگوی انسانی است و تا جایی پیش می‌رویم که در کنار مردم باشیم. تئاتر نقاد است و زندگی تئاتر با این نوع نگاه آغاز شده و ادامه دارد، تئاتر یعنی مردم؛ تئاتر توسط نیاکان ما و از ۳۰۰۰ سال قبل به ما رسیده و این هنر انتزاعی ذهن مرا درگیر خود کرده و برای آیندگان نیز حرف‌ها برای گفتن دارد. دکتر رحیمی کار خود را با صلابت انجام داده و امیدوارم روز به روز شاهد بیشرفت آن باشیم و استاد این پوستر را با طراحی خود جاودانه کردند و غبار را از ماسک تئاتر زدود. انشاءالله شاهد هفته‌ای خواهیم بود که مردم و اهالی خانواده تئاتر با هم حضور داشته باشند. خانواده تئاتر زندگی خود را مدیون تماشاگری است که شاید در سختی‌های سیل این روزها با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند.

محمودرضا رحیمی دبیر شانزدهمین جشن هفته تئاتر رحیمی در این نشست گفت: هر چقدر تئاتر مورد حمله قرار گیرد باید از آن بیشتر حمایت کنیم. حضور استاد حقیقی سبب زنده شدن تئاتر شده و از ایشان اندیشیدن و تجربه آموختم و ما بواسطه حفظ کرامت هنرمندان، تئاتر را زنده نگه می داریم. یکی از این نقاط روشن حضور کسی است که بیست و سه سال پیش ریسه‌های سینما را نمایان کرد و در سالن‌ها عکاسی و طراحی میکرد . من با افتخار می‌گویم استاد حقیقی و از او پیمودن یاد گرفتم.

در ادامه مراسم از پوستر شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر رونمایی شد.

 




مطالب مرتبط

​سه نمایش جدید در پردیس تئاتر شهرزاد

​سه نمایش جدید در پردیس تئاتر شهرزاد

پردیس تئاتر شهرزاد در اردیبهشت میزبان سه نمایش متفاوت است؛ نمایش‌های «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت»، نمایش موزیکال «بیژن و منیژه» و نمایش «آن‌ها دروغ می‌گویند» در این مجموعه روی صحنه می‌روند.

|

نظرات کاربران