در حال بارگذاری ...

به دنبال محل مناسبی برای تاسیس موزه تئاتر هستیم

موزه تئاتر دارای هیات مؤسس، هیات امناء شورای علمی، بازرس و... خواهد بود که هر یک طبق آئین‌نامه وظایف خود را به عهده خواهند گرفت.

پیش‌نویس طرح تشکیل موزه تئاتر آذرماه 83 در گروه تخصصی نمایش و ادبیات نمایشی فرهنگستان هنر تدوین شد و در حال حاضر طرح آن به تصویب رسیده است.
ایرج راد در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایران تئاتر درباره تصویب طرح تشکیل موزه تئاتر اضافه کرد:«از مدت‌ها پیش خانه تئاتر مسئله موزه تئاتر را در فرهنگستان هنر مطرح کرد و از زمانی که دکتر علی منتظری مسئولیت گروه تخصصی نمایش و ادبیات نمایشی را در فرهنگستان به عهده گرفت این بحث جدی‌تر شد، تا جایی که آقای عزت‌الله انتظامی پیگیر آن بودند.»
وی تصریح کرد:«در همین راستا پیش‌نویس طرح تشکیل موزه تدوین و در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفت و اصلاحاتی روی آن انجام شد و پس از تکمیل برای اجرایی شدن به مقامات بالاتر در فرهنگستان هنر ارائه شد.»
راد اشاره کرد:«در جلسه‌ای که دوشنبه با آقای منتظری داشتیم، ایشان گفتند که طرح نهایی شده و باید زمینه‌های اجرایی آن فراهم شود و به همین منظور به دنبال مکان مناسبی برای تاسیس موزه هستیم، که امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.»
وی با اشاره به این که تا تشکیل موزه مراحل مختلفی باید طی شود، درباره شرح وظایف موزه تئاتر گفت:«جمع‌آوری و نگهداری مدارک و اسناد، کتاب‌ها و عکس‌ها، فیلم و آثار نمایشی وسایل و ابزار و بازسازی هر آنچه حائز اهمیت بوده و جمع‌آوری خاطرات کتبی، شفاهی، انتشار اسناد و مدارک و عکس‌هایی از تاریخ هنر نمایش، برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و موقت و برقراری ارتباط با مؤسسات بین‌المللی و.... از جمله فعالیت‌های موزه تئاتر به شمار می‌رود.»
مدیرعامل خانه تئاتر تصریح کرد:«موزه تئاتر دارای هیات مؤسس، هیات امناء شورای علمی، بازرس و... خواهد بود که هر یک طبق آئین‌نامه وظایف خود را به عهده خواهند گرفت.»