در حال بارگذاری ...

تکمیل برنامه‌ اجراهای شش ماهه دوم سال منوط به روشن شدن بودجه تئاتر است

تئاتر به طور طبیعی در ایام نوروز مخاطب چندانی ندارد. این ایام بهترین فرصت برای نیروهای تئاتر است که در طی سال بی‌وقفه کار کرده‌اند تا بتوانند پس از آن با روحیه بهتر در مجموعه حاضر شوند./تکمیل برنامه‌ اجراهای شش ماهه دوم سال منوط به روشن شدن بودجه تئاتر است زیرا اگر اداره کل هنرهای نمایشی تعهدی را به وجود آورد باید آن را عملی کند.

جدول اجراهای نیمه اول 85 با هماهنگی اداره کل هنرهای نمایشی مطابق درخواست‌های سال جاری و لیست اعلام شده تنظیم شده ولی هنوز برای شش ماهه دوم سال تصمیم خاصی گرفته نشده است.
شهریار رشیدعلی‌پور، مدیر مجموعه تئاترشهر در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، درباره برنامه این مجموعه برای سال 85 ضمن بیان این مطلب گفت:«تکمیل برنامه‌ اجراهای شش ماهه دوم سال منوط به روشن شدن بودجه تئاتر است زیرا اگر اداره کل هنرهای نمایشی تعهدی را به وجود آورد باید آن را عملی کند.» وی ادامه داد:«برنامه اجراهای ما در سال جاری تا 27 اسفند ادامه دارد. برنامه اجراهای سال جدید پانزده تا بیست اسفند قطعی شده و کار ساخت دکورها آغاز می‌شود.»
وی افزود:«مجموعه تئاترشهر از 27 اسفندماه تا 15 فروردین اجرا نخواهد داشت ولی گروه‌های تئاتر از 5 یا 6 فروردین تمرینات خود را ادامه می‌دهند.»
وی درباره تعطیلی 18 روزه اجراهای تئاترشهر در ایام تعطیلات نوروز و باز بودن مراکز تفریحی دیگر چون سینماها و گالری‌ها گفت:«به عقیده من بین تئاتر با سینما و گالری باید تفاوت قائل شد. در این ایام بیشتر افراد در مرخصی هستند و یا به دلیل نوع فعالیت که فرصت استراحت نداشته‌اند در حال استراحت به سر می‌برند. یک فیلم قبل از ایام اکران کار ساخت خود را پایان داده است و از برنامه گالری‌ها هم اطلاعی ندارم اما تئاتر به طور طبیعی در این ایام مخاطب چندانی ندارد. این ایام بهترین فرصت برای نیروهای تئاتر شهر است که در طی سال بی‌وقفه کار کرده‌اند تا بتوانند پس از آن با روحیه بهتر در مجموعه حاضر شوند.»
وی درباره ساخت نمایش ویژه ایام نوروز گفت:«تئاترشهر دنبال تهیه چنین برنامه مناسبتی نیست و به نظر من نباید تلویزیون و تئاتر را در خصوص ویژه برنامه‌ها با هم مقایسه کرد. رسانه‌ای چون تلویزیون بیش از 70 میلیون مخاطب دارد و بخش عمده هدف آن پر کردن اوقات فراغت است.»
وی در پایان گفت:«اگر از تئاتری‌ها هم بپرسید خواهید دید که آن‌ها نیز علاقه‌ای به تولید چنین کارهای مناسبتی ندارند.»
گفتنی است تاکنون اجرای نمایش”دشمن مردم” به کارگردانی اکبر زنجان‌پور در فروردین 85 قطعی شده است.