در حال بارگذاری ...
گفت وگو با امین بهروزی نویسنده و کارگردان تئاتر

نمایش وانهاده با تم مهاجرت و چالش های داعش را سال 97 اجرا می کنم

امین بهروزی کارگردان جوان و متفکر تئاتر دارای مدرک کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا و عضو کانون نمایش نامه نویسان و مدرس دوره های مختلف نمایش نامه نویسی است.

گستره سکوت ،آنتیگونه اما ....،شوفاژ نشین ها ، صدای بی دلیل باد، مواجهه ، برو گمشو عزیزم ، آوازهای سرزمین من ، ششمین نفر، مسافرخانه سعادت، تنها راه ممکن از جمله کارهای شاخص  نویسندگی ،بازیگری و کارگردانی بهروزی محسوب می شوند .بهروزی سال قبل نمایش روزهای بی باران را در سالن سایه روی صحنه اجرا کرد. امین بهروزی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره کارهای جدیدش گفت : جزو کارگردان هایی نیستم که بخواهم هر نمایشی را روی صحنه اجرا کنم  و در کارنامه کاریم هم کمتر به سراغ متن های خارجی رفته ام و بیشتر علاقه دارم متن نوشته های خودم را کارگردانی کنم .

در همین راستا دو نمایش جدید برای اجرا در دستور کار قرار دادم و یکی از آنها نمایشی مشترک با گرجستان با عنوان وانهاده است و چون نمی توانم طبق قانون تئاتر شهر دوسال متوالی نمایش اجرا کنم. اجرای آن به سال بعد موکول می شود . به این مسئله هم فکر کرده بودم که از بازیگران گرجی در نمایش استفاده کنم. اما با توجه به اینکه هزینه اقامت و حضور آنها در ایران زیاد است و توانایی پرداختش را نداریم. به طور حتم از بازیگران ایرانی استفاده کنیم. تا به حال حضور نازنین احمدی به عنوان یکی از بازیگران نمایش قطعی شده است . کامیاب امیر عشایری نیز طراحی صحنه و لباس نمایش را انجام می دهد . فضای نمایش در باره یک دختر ایرانی و گرجی است. این دو نفر از کشورشان خارج شده اند و در استانبول به هم می رسند و یک جورهایی در داستان نمایش به چالش و مصائب داعشی های هم پرداخته می شود . تم اصلی نمایش هم در باره مهاجرت است و نامزد دختر گرجی که یک سوری است دربند نیروی های داعش اسیر می شود . نمایش بر مبنای دو مونولوگ و یک دیالوگ روی صحنه می رود .

بهروزی در ادامه سخنانش عنوان کرد : نمایش نامه جدیدی هم با عنوان بیست دقیقه آخر نوشته ام که در ادامه نمایش روزهای بی باران و در باره عشق و مرگ است . آدم هایی که در یک زمان اندک باید حرف هایشان را به یکدیگر بگویند . امیدوارم شرایطی فراهم شود که وانهاده و بیست دقیقه آخر را بتوانم سال بعد در یک سالن اجرا کنم.

این کارگردان در ادامه تصریح کرد : قرار است دوباره نمایش روزهای بی باران را بعد از برگزاری جشنواره تئاتر فجر و در اواخر بهمن ماه در صحنه اجرا کنم و به همین دلیل با چند سالن مذاکراتی داشته ام که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ام.آلان بردن روی صحنه نمایش در سالن های خصوصی چالش های خاص خودش را دارد و با رقم های بسیار زیادی برای در اختیار قرار گرفتن سالن مواجه می شویم . نمایش در سال 95 پرفروش ترین نمایش در سالن سایه بود و قرار است همان بازیگران قبلی یعنی سجاد افشاریان ، وحید آقاپور و خانم های احمدی و خلیق در آن بازی کنند .

 

 گفت وگو از احمد محمد اسماعیلی




نظرات کاربران