در حال بارگذاری ...
حسین مسافر آستانه در گفتگو با ایران تئاتر:

مدیریت تماشاخانه ایرانشهر را به صورت موقت پذیرفتم

حسین مسافر آستانه در گفتگو با ایران تئاتر از جایگزینی موقت خود به عنوان مدیر تماشاخانه ایرانشهر و در غیاب مدیر پیشین این مجموعه خبر داد.

حسین مسافر آستانه در گفتگو با ایران تئاتر ضمن تاییدخبر جایگزینی اش با مدیر پیشین تماشاخانه ایرانشهر اظهار کرد: به علت مشغله‌هایی که برای آقای حسین پارسایی مدیر سابق تماشاخانه ایرانشهر پیش آمده، در حال حاضر به صورت موقت مسئولیت نظارت بر این مجموعه به بنده محول شده است و تا زمانی که تصمیم‌گیری نهایی در ارتباط با مدیریت تماشاخانه ایرانشهر صورت بگیرد، این مسئولیت را بر عهده خواهم داشت.

او در پاسخ به این پرسش که حضورش در این پست چه بازه زمانی را در بر خواهد گرفت، گفت: قاعدتاً روند تصمیم‌گیری‌ها و بررسی‌های لازم برای انتخاب مدیر تماشاخانه دو یا سه ماه به طول خواهد انجامید. گذشته از این همانطور که اشاره کردم عدم حضور آقای پارسایی در این سمت موقتی است و احتمال بازگشت او به این سمت نیز وجود دارد.

مسافر آستانه در خصوص چگونگی موافقتش برای پذیرفتن تصدی این سمت خاطرنشان کرد: با توجه به این که عضو شورای سیاست‌گذاری خانه هنرمندان ایران هستم، این پیشنهاد صورت گرفت. از آنجا که نظارت بر مصوبات این شورا در خصوص تماشاخانه ایرانشهر از سوی همین مجمع پی‌گیری می شود، و با در نظر گرفتن فعالیت‌هایی که هم اکنون در تماشاخانه در جریان است، ضرورت داشت که بلافاصله تدبیری در جهت مدیریت این مرکز اندیشیده شود و بر این اساس سمت مدیریت تماشاخانه به اینجانب سپرده شد.

این هنرمند و فعال تئاتری در ارتباط با نحوۀ تصمیم‌گیری‌های نهایی در خصوص انتخاب مدیر تماشاخانه ایرانشهر بیان کرد: بررسی‌های لازم و تصمیم‌گیری در این ارتباط در شورای عالی خانه هنرمندان صورت خواهد گرفت و این تصمیم در نهایت با نظر مدیر عامل خانه هنرمندان ایران قطعی و اجرایی خواهد شد.

مسافر آستانه در پایان سخنانش در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال دارد حضور او در این سمت تداوم پیدا کند، و اینکه او تا چه اندازه تمایل به حضور در این پست دارد، تصریح کرد: پاسخ این سئوال منفی است چرا که پیش از این نیز بارها این پیشنهاد به من شده بود اما با توجه به عدم تمایل از پذیرفتن آن سرباز زده بودم.  

لازم به ذکر است حسین مسافر آستانه چهره‌ای آشنا در تئاتر سه دهه اخیر ایران است و علاوه بر فعالیت در حوزه کارگردانی تئاتر، در جشنواره‌های تئاتری و سینمایی نیز به عنوان عضو هیات داوری و انتخاب فعالیت‌های مستمری داشته است.

او همچنین سابقه فعالیت‌ قابل توجهی در حوزه مدیریت تئاتر از جمله مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی، ریاست شورای نظارت و ارزشیابی، ریاست انجمن نمایش و همچنین دبیری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را در کارنامه دارد. او برای مدتی نیز مدیریت پردیس تئاتر تهران را بر عهده داشته است.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی
گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی

احسان ملکی، کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، می‌گوید دکور ما در فضایی هندسی شکل گرفته است و با توجه به اینکه طراح صحنه، دکور را هندسی دیده بود، من نیز به عنوان کارگردان در کنار متن رئالیستی و حتی ...

|

با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد

تماشاخانه‌ ایرانشهر که دارای دو سالن استاد سمندریان و استاد ناظرزاده بود، صاحب یک پلاتو هم شد که برای تمرین گروه‌ها و همچنین اجراهای تجربی و مونولوگ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

|

نظرات کاربران