در حال بارگذاری ...
به مناسبت ایام اربعین حسینی

نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها»از چذابه تا کربلا اجرا می شود

نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار به مناسبت ایام اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه و سپس در شهر کربلا اجرا می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار در قالب گروه تئاتر آئین مردم از 2 تا 7 آبان هم‌زمان با مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه و سپس در شهر کربلا برای زائران اربعین به اجرا درمی‌آید.
اجرای این تئاتر خیابانی با حمایت موسسه بین‌المللی تقریب ادیان و ادارِکل هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی روزانه دو نوبت صبح و یک نوبت بعدازظهر اجرا می‌شود.
این نمایش خیابانی که چهارمین سال است به مناسبت اربعین حسینی در مرز چذابه به اجرا درمی‌آید، با استفاده از عناصر تعزیه و موسیقی جنوبی و بهره‌گیری از هنرمندان باتجربه استان به موضوع شهدای مدافع حرم و مفاهیم عاشورایی می‌پردازد.
گروه تئاتر آئین مردم با سرپرستی مصطفی بوعذار از فعال‌ترین گروه های تئاتری خوزستان بشمار می‌آید.
نمایش خیابانی رهسپار خیمه‌ها از سال 93 به‌صورت مستمر در یادمان‌های راهیان نور و رویدادهای هنری کشور ارمنستان، نروژ و ترکیه به اجرا درآمده بود.




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

نظرات کاربران