در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی در محل تمرین نمایش «رستم و سهراب»مطرح کرد؛

تلاش شما و این اجرای هنرمندانه حال مرا خوش کرد

روز گذشته ۱۳ آبان ماه شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی و شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر به همراه جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر با حضور در آسایشگاه کهریزک و در کنار مدیر و مسئولان این آسایشگاه به تماشای تمرین نمایش «رستم و سهراب» نشستند.

به گزارش ایران تئاتر این نمایش که با هنرمندی 30 تن از مددجویان آسایشگاه کهریزک و با کارگردانی میرکمال میرنصیری قرار است پس از 9 سال تمرین در تالار وحدت روی صحنه برود شب گذشته در حضور شهرام کرمی، شهرام گیل‌آبادی، بهزاد فرهانی، حجت علیخانی، خسرو احمدی، مهدی حاجیان و تعدادی از خبرنگاران و منتقدان تئاتر اجرا شد.
در پایان این تمرین اجرا، میر نصیری کارگردان این نمایش با خیر مقدم به میهمانان توضیحات کوتاهی از فعالیت نمایش درمانی مددجویان آسایشگاه کهریزک که هفده سال از آن می گذرد ارائه کرده و روند تمرین این نمایش را 9 سال عنوان کرد.
مدیرکل هنرهای نمایشی نیز  با غیر قابل وصف خواندن احساسش گفت: امشب با دیدن کار شما عزیزان شوق خاصی در وجودم احساس می کنم. تلاش شما و این اجرای هنرمندانه حال مرا خوش کرد. به شما و کارگردان این نمایش و مدیریت آسایشگاه که پدرمعنوی همه شما را بر عهده دارد تبریک می گویم.
بهزاد فراهانی هنرمند پیشکسوت تئاتر نیز در پایان این تمرین اجرا گفت: از آیت الله جعفری جمله ای را به یادگار دارم که می گفت بازیگران در وجه آفرینش به خدا نزدیکترند چرا که گویی هر بار بر صحنه به گذشتگان جان می دهند.
وی انتخاب نمایشنامه ای بر اساس داستان های شاهنامه را مورد تقدیر قرار داده و بازی قدرتمند هنرمندان و بازیگران این نمایش را ستود.
مدیرعامل خانه تئاتر نیز در این  دیدار ضمن بیان احساس و انرژی که از این اجرا دریافت کرده بر جنبه درمانی نمایش و تاثیر نمایش درمانی بر مددجویان اشاره کرده و گفت: همه افراد جامعه باید این نمایش را ببینند. من به شخصه هر همراهی که لازم باشد برای دیده شدن این نمایش انجام خواهم داد.
در ادامه این دیدار پیشنهاد هایی از سوی هنرمندان برای اجرای نمایش «رستم و سهراب» بیان شد. محمدرضا صوفی نژاد مدیر آسایشگاه کهریزک و عضو هیات مدیره این آسایشگاه به همراه دکتر حمیده پورفهیم معاون توانبخشی آسایشگاه کهریزک از جمله میزبانان این تمرین اجرا بودند.
نمایش «رستم و سهراب» روزهای 20 تا 22 آبان ماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد و در آن سی مددجو که بر ویلچیر نشسته اند به ایفای نقش می پردازند.




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

نظرات کاربران