در حال بارگذاری ...
مدیر کل هنرهای نمایشی :

برگزاری جشنواره تئاتر مهر با اثرگذاری بر کاشان و شهرهای دیگر اتفاق مبارکی است

شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اعضاء ستاد برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان با بیان اینکه این جشنواره به جریانی تبدیل شده که علاوه بر شهر کاشان بر شهرهای دیگر تاثیر دارد و تبدیل به موجی شده که نمی شود مانع آن شد، تدوام آن را اتفاق خوب و مبارکی دانست.

به گزارش ایران تئاتر در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، اعضاء ستاد برگزاری  جشنواره ضمن دیدار با شهرام کرمی در نشستی مشترک به بحث و گفتگو پیرامون برنامه های جشنواره چهاردهم پرداختند.
در این نشست که با حضور مرتضی والی زاده رئیس ستاد برگزاری جشنواره، محمد شفافی دبیر این جشنواره، میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اعضاء ستاد برگزاری تشکیل شد،دبیر جشنواره گزارشی از روند فعالیت های انجام گرفته ارائه و خواستار حمایت همه جانبه مرکز هنرهای نمایشی و استفاده از ظرفیت های این مرکز در برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان شد.
مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با بیان اینکه سیاست گذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تدوام برگزاری جشنواره های تئاتر نیست و رویکرد  محدود کردن جشنواره ها را مدنظر دارد گفت:  با وجود این رویکرد، یکسری از رویدادها به عنوان رویدادهای اصلی شناخته می شود و ما آن را جزو رویدادهای مرکز هنرهای نمایشی می دانیم منجمله جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان که قدمتی دارد و جشنواره ای  مهم و پر اهمیت  است.
شهرام کرمی با قدردانی از برگزار کنندگان این رویداد ملی، اجرای آن را برای چهاردهمین سال بسیار ارزشمند و مثبت ارزیابی کرده و برای حمایت از این جشنواره قول مساعد در حوزه داوری آثار و بخش های دیگر جشنواره داد و ابراز امیدواری کرد: برگزاری خوب این جشنواره علاوه بر نقش و اثرگذاری مثبت بر مخاطبان و هدایت یک گام رو به جلوآن، هم به شهر کاشان و هم به استان اصفهان کمک کند.
وی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری جشنواره های تئاتر، ارتقا کیفی برنامه های نمایشی است وبرگزاری جشنواره‌های تئاتر به رونق تئاتر، معرفی هنرمندان و تبادل نظرآن ها کمک می‌کند ، خطاب به اعضاء ستاد گفت: امیدوارم شاهد برگزاری   جشنوارخوب،موثر و پرباری باشیم.
معاون مدیر کل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه این نشست، برگزاری جشنواره های تئاتر را فرصتی برای موج آفرینی در حوزه دغدغه ها و مشکلات موجود جامعه و نیز اولویت هایی که می تواند در قالب آن شکل بگیرد عنوان کرد که می تواند ضمن این فرصت سازی، فضایی را برای راهبردهای آینده جامعه هنری یک منطقه و شهر ایجاد کند.
میثم نمکی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان منجر به جریان سازی خوبی در سطح کشور با موضوع کاشان و برند این شهر کاملا فرهنگی شده، پیشنهاد و درخواستی که از قبل نیز مطرح بوده مبنی بر اینکه نام جشنواره تئاتر مهر کاشان در تقویم جشنواره های رسمی کشور در حوزه تئاتر ثبت گردد را مجددا مطرح کرد تا این موضوع زمینه ای باشد که دبیرخانه دائمی جشنواره  به مسائل محتوایی و موضوعی پرداخته و سازو کار خود را پیدا کند.
عضو شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر مهر کاشان با بیان اینکه ارتقائ کیفی جشنواره ها مد نظر بوده و هست، خواستار ایجاد فرصتی برای دست اندر کاران و هنرمندان در جشنواره های بین المللی برای دیدن، کسب تجربه و تغییر نگرش شد و با توجه به انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران درخواست کرد : چنانچه تا پایان سال جشنواره هایی  در حوزه تئاتر اجرا می شود بتوان  بخشی از آن را به بحث کتاب و کتاب خوانی و رویکرد پایتختی کتاب کاشان اختصاص داد.  
در ادامه این دیدار، رئیس ستاد برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان نیز به فلسفه برگزاری این جشنواره توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این شهر پرداخته و برگزاری این رویداد ملی را ابتکاری خوب برای استفاده از ابزار هنر بویژه هنر تئاتر و به عنوان یکی از ماموریت های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در حوزه شهروندی ذکر کرد که سال به سال در زمان خودش تاثیرگذار بوده است.
مرتضی والی زاده مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حمایت از هنرمندان تئاتر، تقویت هنر تئاتر و پرداختن به موضوعات شهروندی از طریق هنر تئاتر را از جمله رویکردهای مدیریت شهری در برگزاری جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان عنوان کرد و تصریح کرد: پرداختن به معضلات و مشکلات جامعه، تقدم کارهای خیابانی بر کارهای صحنه ای و همچنین ورود کارهای خیابانی در عرصه رقابتی را از جمله ویژگی های چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان نام برد.
رئیس ستاد برگزاری جشنواره چهاردهم در دیدار مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار مساعدت و حمایت همه جانبه در برگزاری جشنواره، ثبت برند جشنواره به نام کاشان ونیز ثبت جشنواره در تقویم جشنواره های رسمی کشور شد.
گفتنی است چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان به عنوان یکی از برنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان است که به میزبانی فرهنگ سرای مهر این سازمان و با حمایت مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 9 تا 15 آذر ماه در کاشان برگزار می شود.




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد

در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند
مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد

در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند

کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی با بررسی شرایط تئاتر کشور، چشم انداز آینده را روشن می داند و می‌گوید در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند و امیدوارم نمایندگان مجلس و کمیسیون فرهنگی ما هم پای‌شان به تئاتر باز شود و صرفا این گونه نباشد که ما ...

|

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید
انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با گلایه از عدم حضور نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون فرهنگی در مجامع هنری گفت خواهش‌مان از نمایندگان مطرح این است که در کمیسیون فرهنگی به هنرهای نمایشی توجه کنند؛ در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر در سطح شهر به همراه ...

|

واکنش مدیرکل هنرهای نمایشی به شورآفرینی هنرمندان در انتخابات 1402

نمایندگان مجلس دوازدهم، این روز را فراموش نکنند
واکنش مدیرکل هنرهای نمایشی به شورآفرینی هنرمندان در انتخابات 1402

نمایندگان مجلس دوازدهم، این روز را فراموش نکنند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی که از صبح زود جمعه 11 اسفند در حوزه ویژه انتخاباتی در تالار وحدت حضور داشت، با سپاسگزاری از حضور هنرمندان در این حماسه ملی، از نمایندگانی که به مجلس دوازدهم شورای اسلامی راه می‌یابند، درخواست کرد این روز را فراموش نکنند و با اختصاص بودجه مناسب ...

|

نظرات کاربران