در حال بارگذاری ...
دبیر جشنواره خبر داد

فراخوان شانزدهمین جشنواره تئاتر عربی خوزستان در دشت آزادگان منتشر شد

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر عربی خوزستان از انتشار فراخوان این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر از خوزستان، ناصر چنانی دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر عربی استان خوزستان در دشت آزادگان گفت: فراخوان شانزدهمین جشنواره تئاتر عربی استان خوزستان در دشت آزادگان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر عربی خوزستان و با مساعدت اداره کل هنرهای نمایشی، دفتر نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری دشت آزادگان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی منتشر شد.

ناصر چنانی در ادامه گفت: با اتکا به هویت دینی، ملی و قومی و با بهره گیری از ارزش‌ها و ظرفیتهای نهفته در فرهنگ اقوام عرب و نقش عشایر در جنگ جهاد و پاسداشت خاطر ه ی حماسه آفرینان و مدافعان سر افراز میهن اسلامی و تثبیت انعکاس دلیر مردی ها و سلحشوری های ملت قهرمان ایران  و به خصوص شهدای  گرانقدر آزاد سازی سوسنگرد، شانزدهمین جشنواره تئاتر عربی خوزستان-دشت آزادگان را در سال 97 با هدف معرفی و بازشناخت ارزشهای این حماسه با شکوه و دستیابی به تجربه های نوین و دریچه های تازه در رویکرد هنر نمایش به سال‌های دفاع مقدس و لزوم ایجاد نشاط در بطن جامعه، در سوسنگرد برگزار می‌کنیم.

دبیر جشنواره تئاتر عربی خوزستان در خصوص شرایط جشنواره اظهار کرد: نمایش هایی که در راستای ترویج شعار سال 1397 (حمایت از کالای ایرانی)، تولید گردند و از بسترهای تاریخی، ادبی، سیاسی، آداب و سنن و رسم و رسومات منطقه، بهره مند باشند در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت و نمایشهای متقاضی نباید کمتر از 45 دقیقه و بیشتر از 90 دقیقه باشد.

چنانی در ادامه گفت: هر گونه اقتباس از نمایشنامه و فیلمنامه قابل قبول نخواهد بود و ستاد برگزاری جشنواره از پذیرش آثاری که در ادوار پیشین جشنواره حضور داشته اند، معذور خواهد بود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ستاد برگزاری جشنواره و دبیرخانه دائمی در نظر دارند به منظور مشارکت هرچه بیشتر مردم و ایجاد روحیه ی رقابت بیشتر بین آثار راه یافته به جشنواره، یک اثر را به عنوان اثر برگزیده از نگاه مردم مورد تقدیر قرار دهد.

ناصر چنانی در خصوص سایر شرایط شرکت در جشنواره اظهار کرد: ارائه ی مجوز کتبی نویسنده برای شرکت در جشنواره از سوی کارگردان به دبیرخانه جشنواره الزامی است و ستاد جشنواره تعهدی در قبال تامین دکور ، لباس ، و وسایل صحنه نمایش ها نخواهد داشت و صرفا امکانات معمول تالارهای نمایشی در اختیار گروه ها قرار داده خواهد شد و به آثار راه یافته در جشنواره تا سقف 20 میلیون ریال کمک هزینه تعلق می گیرد.

دبیر جشنواره گفت: آخرین مهلت ارسال فیلم اثر نمایشی به دبیرخانه هفدهم بهمن ماه 97 است و نتیج بازبینی آثار 27 بهمن ماه 97 اعلام خواهد شد و شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر عربی استان خوزستان از 12 الی 17 اسفندماه 97 در دشت آزادگان برگزار می شود.

ناصر چنانی در پایان گفت: هنرمندان تئاتر می توانند آثار نمایشی خود را به نشانی دبیرخانه واقع در سوسنگرد، خیابان شهید غدیری اصل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشت آزادگان ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 06136752101 تماس و یا با ایمیل EP.mohammad@gmail.com با دبیرخانه جشنواره در ارتباط باشند.

 

فایل pdf فراخوان از ادامه این مطلب قابل دریافت است.




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور
پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور

پژمان محراب‌پور، کارگردانی که با نمایش «دامادی قاسم» در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری حضور دارد، از برگزاری بخش‌هایی از این رویداد در شهرستان‌ها استقبال کرد و البته رفع مشکل رفت‌وآمد هنرمندان در سطح کشور را ضروری دانست.

|

نظرات کاربران