در حال بارگذاری ...
کارگردان «ارتباط 97-61» حاضر در جشنواره تئاتر مقاومت

تولید آثار ارزشی،‌ مسیر یادگیری و دانش مخاطب را هموار می‌کند

بهنام کاوه،‌ کارگردان اثر نمایشی «ارتباط ۹۷-۶۱» : برگزاری جشنواره‌هایی همچون جشنواره تیاتر مقاومت، می‌تواند بستری را برای یادگیری و تولید دانش فراهم کند تا مخاطب را در مسیر دانایی همراهی کند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ستادخبری شانزدهمین جشنواره تیاتر مقاومت بهنام کاوه،‌ کارگردان اثر نمایشی «ارتباط 97-61» درباره هدف و مضمون این نمایش گفت: این اثر،‌ داستان جانبازان روانی جنگ را روایت می‌کند که سال‌هاست در آسایشگاه‌ها رها شده‌اند و کسی به آن‌ها سر نمی‌زند. این داستان به شخصی می‌‍پردازد که در خیابان با جانبازان به فوتبال و ورزش می‌پردازد و سعی می‌کند در عین شاد کردن این جانبازان، آن‎‌ها را به رویداد تلخ و غم‌انگیز جنگ سوق بدهد و سپس داستان این جانبازان را برای مردم تعریف می‌کند.
وی همچنین درخصوص روایت‌گران این اثر نمایش می‌گوید: این کار تک بازیگر است که به شیوه‌ی شورایی اجرا می‌شود و مخاطب در تمام طول اجرا با اثر نمایشی درگیر است و از جایگاه خود صحبت می‌کند و احساساتش را بیان می‌کند.
کارگردان اثر نمایشی «ارتباط 97-61» درباره بازخورد و استقبال از اجرای عموم این کار در میان مخاطبان خاطرنشان کرد: اجرای من با فوتبال شروع می‌شود و مردم بسیاری به فوتبال علاقه دارند و مخاطب این حوزه هستند و چون اجرای من با فوتبال آغاز می‌شود قطعا مخاطب به طور ناخودآگاه جذب آن می‌شود. البته چون این اثر از آبادان است ما از تیم فوتبال «صنعت نفت» و دیالوگ‌های معروف آن در کار استفاده کردیم تا بتوانیم در طول اجرا مخاطب را به این اثر جذب کنیم و مطمینیم مخاطب این کاررا بسیار دوست خواهد داشت و «ارتباط 97-61» از کارهای پر مخاطب جشنواره خواهد بود.
کاوه درباره تاثیرگذاری تولید آثار ارزشی و مذهبی بر ارتقای سطح دانش مخاطبان گفت: هراندازه اجراهای خیابانی در حوزه مقاومت،‌ ایثار و شهادت تولید شود،‌ خیلی از مردم متوجه بسیاری از داستان‌هایی که شاید تابه‌حال به گوششان نخورده‌است، می‌شوند. وقتی این کارهای ارزشی در قالب تیاتر مردمی اجرا شود،‌ جان اثر به مخاطب القا می‌شود و قطعا بازخورد و تاثیرگذاری بهتری در ذهن می‌گذارد. برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند بستری را برای یادگیری و تولید دانش فراهم کند تا مخاطب را در مسیر دانایی همراهی کند.
شانزدهمین جشنواره تیاتر مقاومت به دبیری امیر نصیربیگی و با حمایت بنیاد فرهنگی روایت فتح از 6 تا 10 آذرماه در تهران برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران