در حال بارگذاری ...
در تالار مشاهیر تئاتر شهر

فصلنامه «نمایش شناخت» رونمایی می‌شود

فصلنامه خصوصی تئاتر بانام «نمایش شناخت» روز پنج‌شنبه ۲۲ آذرماه ساعت ۱۷ در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر نخستین شماره از فصلنامه نمایش شناخت به صاحب‌امتیازی، مدیرمسئولی و سردبیری نظر احمدی و مشاوره علمی دکتر ‌فرهاد ناظر زاده کرمانی، دکتر حسین اسماعیلی، دکتر سعید فرهودی و دکتر امیرکاوس بالازاده به انتشار رسید.
این مجله که یکی از معدود نشریات غیردولتی تئاتر کشور است با رویکردی تخصصی به تئاتر و مسائل پیرامون آن می‌پردازد.
در نخستین شماره نمایش شناخت آثار و گفتاری از پژوهشگران و اساتید ایرانی فعال در تئاتر داخل و خارج کشور همچون دکتر هلن اولیایی نیا، دکتر فرشته وزیری نسب، منصور خلج، صدر الدین زاهد، دکتر مازیار اولیایی، رضا سرور و... به چشم می خورد.
این شماره همچنین حاوی دو پرونده ویژه درباره ی تئاتر سیاسی و تئاتر در مهاجرت است و در بخش مربوط به تئاترسیاسی شاهد نخستین مصاحبه دکتر سعید فرهودی با یک نشریه ی فارسی زبان هستیم.
از دیگر مطالب درخور توجه این نشریه می توان به درج بخش هایی از جلد دوم کتاب تاریخ اجتماعی-سیاسی تئاتر ایران نوشته زنده یاد مجید فلاح زاده اشاره نمود که پس از بیست سال از چاپ نخستین جلد این اثر ماندگار علمی و پژوهشی به انتشار رسیده است؛ همچنین در این شماره گفتگوهایی اختصاصی با دکتر فرهاد ناظر زاده کرمانی و دکتر حسین اسماعیلی پیرامون مسائل تئاتر ایران انجام گرفته است.
در مجموع فصلنامه نمایش شناخت با رویکرد ی پژوهشی سعی نموده تا به مسائل مهم و در عین حال مغفول تئاتر ایران توجه بیشتری داشته باشد.
آیین رونمایی از نخستین شماره فصلنامه نمایش شناخت روز پنج‌شنبه بیست و دوم آذرماه ساعت ۱۷ الی 19 در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر واقع در چهار راه ولیعصر (عج) برگزار خواهد شد.
در مراسم یاد شده اساتید برجسته تئاتر از جمله آقایان دکتر فرهاد ناظر زاده کرمانی، دکتر حسین اسماعیلی، دکتر مسعود دلخواه، دکتر جمشید ملک پور و صدرالدین زاهد به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. لازم به ذکر است شرکت در این مراسم برای عموم علاقمندان آزاد است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران