در حال بارگذاری ...
در مراسم هفتمین روز درگذشت حسین محب اهری

تحسین مدیران عالی‌رتبه برای هنرمندی که بانشاط اخلاق‌مدار و حرفه‌ای بود

مراسم هفتمین روز درگذشت حسین محب اهری سه‌شنبه ۲ بهمن‌ماه در مسجد بلال صداوسیما با حضور هنرمندان و مدیران صداوسیما برگزار ‌شد.

به گزارش ایران تئاتر مراسم هفتمین روز درگذشت زنده‌یاد حسین محب اهری روز سه‌شنبه 2 بهمن‌ماه ساعت 14 الی 15:30 در مسجد بلال صداوسیما برگزار شد.

رضا رفیع مجری برنامه طنز قندپهلو که به درخواست فرزند حسین محب اهری اجرای برنامه مراسم یادبود این هنرمند را بر عهده داشت سخنانش را این‌گونه آغاز کرد: امروز مراسم یادبود کسی است که دوست و استاد ما در عرصه طنزپردازی در حوزه‌های مختلف تئاتر و سینما بود کسی که عمری مردم را به نشاط و شادی دعوت کرد و باعث‌وبانی لبخند مردم بود درسی که ازایشان گرفتم اغتنام فرصت از لحظه‌به‌لحظه زندگی است تا لحظه آخر استاد محب اهری را واداشت که غلبه لبخند به مرگ را به نمایش بگذارد. حسین محب اهری اسمش حسین را بسیار دوست داشت فقط حسین محب اهری نبود محب حسین هم بود.

رضا رفیع سپس بیانیه‌های تسلیت :دکتر محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری؛ دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی؛ دکتر علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما و مرتضی میرباقری معاون رئیس سازمان صداوسیما را برای حضار خواند.

 

متن پیام تسلیت دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر آقای حسین محب اهری موجب تأسف گردید.
ایشان به‌عنوان بازیگری توانمند، بااخلاق و پرنشاط در نزد مردم شناخته‌شده بود و همواره حتی علیرغم بیماری تا آخرین لحظه با این روحیه هنرآفرینی می‌کرد.
ضمن عرض تسلیت به مردم هنردوست کشورمان و خانواده ایشان، برای آن مرحوم رحمت و غفران و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.


        

متن پیام تسلیت دکتر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت هنرمند پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر، آقای حسین محب اهری موجب تأسف و تألم گردید.

حسین محب اهری به‌عنوان هنرمندی بانشاط، اخلاق‌مدار و حرفه‌ای، خالق خاطرات خوش بسیاری نزد مردم شد و باروحیه‌ای مثال‌زدنی با بیماری مبارزه کرد و تا آخرین لحظات عمر خویش برای مردمش هنرآفرینی کرد.

فقدان این هنرمند عزیز را به خانواده ایشان و مردم هنردوست کشورمان تسلیت می‌گویم و ضمن طلب آمرزش و غفران الهی برای آن مرحوم از درگاه ایزد منان، برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

 


متن پیام تسلیت دکتر علی عسگری رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت هنرمند پیشکسوت و متعهد تئاتر، سینما و تلویزیون آقای حسین محب اهری را که بسیاری از مردم از کودک و نوجوان تا بزرگ‌سال و کهن‌سال با نقش‌آفرینی‌های او به‌ویژه در قاب تلویزیون خاطره‌ها دارند، به خانواده ایشان، جامعه هنری و مردم تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند تعالی برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و بر ای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.»

 

 

متن پیام تسلیت مرتضی میرباقری معاون رئیس صداوسیمای جمهوری اسلامی

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت حسین محب اهری، هنرمند دوست‌داشتنی، پرتوان و بااخلاق کشورمان، موجب تأثر و اندوهی عمیق شد. پذیرفتن از میان ما رفتن بازیگری که همواره با چهره‌ای بشاش و پرامید به استقبال زندگی می‌رفت، برای همه ما دشوار و دردناک است. بازیگری که چهار دهه، هنرمندانه زندگی کرد و فعالیت‌های هنری‌اش برای نسل‌های مختلف مردم در سرزمین ما شناخته‌شده است، به همین دلیل هم تصویر و صدای او هیچ‌گاه از خاطر ایرانیان فراموش نخواهد شد.

هجرت این هنرمند یک خسران بزرگ برای فرهنگ و هنر ما و به‌ویژه رسانه ملی محسوب می‌شود. چراکه محب اهری از شخصیت‌های کم‌نظیر و نادر در این دوران بود که تا آخر، متعهدانه زیست و کارکرد. او همیشه به مردم عشق می‌ورزید و همین نیرو به او انگیزه داد تا حتی در واپسین روزهای سخت زندگی دنیایی خود دست از تلاش و خلاقیت برندارد.

حضور درخشان او در سریال هایی چون «مختارنامه»، «تبریز در مه»، «پایتخت 2» «معمای شاه» و ... که از آثار محبوب و پربیننده سیما طی سالیان اخیر نیز محسوب می‌شوند، گویای تعهد این بازیگر و علاقه‌اش برای ایفای نقش در آثار روشنگر و آگاهی‌بخش است.

این‌جانب، درگذشت این هنرمند فقید را حضور خانواده محترم ایشان، خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان از خداوند متعال طلب صبر و برای آن هنرمند والامقام رحمت و غفران الهی مسئلت دارم


در این مراسم میثم تربتی تهیه‌کننده صداوسیما و همکار حسین محب اهری در سوگ او به مداحی پرداخت.

از هنرمندان و مدیرانی که در این مراسم سوگ حضور داشت می‌توان به این اسامی اشاره کرد:

دکتر حمید شاه‌آبادی معاون صدای سازمان صداوسیما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضان علی موسوی مقدم قائم‌مقام صداوسیمای جمهوری اسلامی، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما، محمد احسانی مدیر شبکه نسیم،شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی،اصغر همت، جواد اعرابی، صادق توکلی، بیژن افشار، دکتر احمد جولایی، علیرضا درویش نژاد، محمد کدخدایی، محمد جعفر محمدزاده (مدیر رادیو ایران)، مریم کاظمی،کارگردان و بازیگر ، مهدی توکلی زاده ،مدیر تامین شبکه نسیم،  ، علی فروتن و  حمید گلی (عموهای فیتیله‌ای)، مجید یراقبافان (مجری)، فرحناز منافی ظاهر (بازیگر) و ....




مطالب مرتبط

نظرات کاربران