در حال بارگذاری ...
کارگردان جوان اصفهانی در گفت و گو با ایران تئاتر عنوان کرد:

روی پای خودمان ایستاده ایم

محمد جواد صرامی در جشنواره فجر با نمایش سر میز شام که اقتباسی از یرما اثر لورکا بود با دو نامزدی توانست جزو گروه های تحسین شده تئاتر استان ها باشد.

به گزارش ایران تئاتر، محمد جواد صرامی کارگردان نمایش سر میز شام که در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر با این اثر در مسابقه تئاتر ایران 2 حضور داشت گفت: گروه تئاتر آوبان چهار سال است که به صورت متمرکز و حرفه ای کار می کند و این برای دومین بار است که در جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا کردیم.

او با اشاره به فعالیت های گروه تئاتری خود گفت: ما سعی کردیم با جذب اسپانسر و حمایت بخش خصوصی روی پای خودمان بایستیم و درگیر پروسه حمایت های دولتی نشویم. وی افزود: ما در مجموعه فرشچیان که پایگاه اصلی تئاتر اصفهان است دفتری زده ایم و به این طریق توانستیم به صورت متمرکز در تئاتر فعال باشیم.

او ادامه داد: پیش از این نیز توانستیم در جشنواره سی و پنجم فجر در بخش نسل نو با نمایش چرخه سودایی حضور داشتیم.  

صرامی ضمن تمجید از نادر برهانی مرند در مقام دبیری این دوره از جشنواره افزود: جشنواره تئاتر فجر این دوره بسیار دبیرخانه قوی داشت و این به تجربه شخصی من از اجرای خودم در سالن ایرانشهر بر می گردد که با همکاری بچه های دبیرخانه مشکل دکور ما که بسیار جدی بود طی چند ساعت برطرف شد.

وی افزود: البته امسال از لحاظ مالی و کمک هزینه کمبود هایی وجود داشت که به نظرم جا دارد که وزارت ارشاد نگاه ویژه ای به جشنواره داشته باشد و بودجه لازم را برای آن تامین کند.

صرامی با اشاره به وضعیت تئاتر شهر اصفهان افزود: متاسفانه مشکل اصلی بچه های اصفهان نبود سالن تئاتری است که در اختیار انجمن نمایش باشد. این درحالی است که داشتن سالنی برای اجرای نمایش جزو امکانات اولیه انجمن های نمایش هر شهرستان و استانی است به ویژه اینکه اصفهان مرکز استان و یک کلان شهر است.

وی افزود: یکی از پتانسیل هایی که در اصفهان در حال به وجود آمدن است مجموعه سیتی سنتر است که سالن های سینمای با کیفیتی را در خود جای داده، امیدوارم مدیران آن نسبت به تئاتر هم توجه لازم را داشته باشند و سالنی برای تئاتر در این مجموعه در نظر بگیرند.

کارگردان نمایش چرخه سودایی افزود: تئاتر اصفهان در حال حاضر سه مجموعه تئاتری فعال دارد؛ تماشاخانه هنر متعلق به شهرداری، تماشاخانه ماه حوزه هنری و مجموعه فرشچیان که  سه سالن فعال دارد. اما متاسفانه مجموعه فرشچیان که متعلق به ارشاد است به جای اینکه در اختیار انجمن قرار بگیرد به بخش خصوصی واگذار شده و هنرمندان تئاتری برای اجرا در این سالن باید آن را اجاره کنند که مبلغ آن بین 300 تا 500 هزار تومان است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود اوضاع تئاتر اصفهان گفت: امیدوارم انجمن هنرهای نمایشی جدید بتواند اوضاع بهتری را به وجود آورند هر چند انجمن قبلی هم تلاش های زیادی کرد اما فکر می کنم تا زمانی که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نگاه حمایتی نسبت به تئاتر نداشته باشد بهبود شرایط تئاتر امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به پتانسیل تئاتر اصفهان افزود: همانطور که می دانید امسال اصفهان بیشترین گروه را در میان انجمن های نمایش تئاتر استان ها داشت و این نشان از پتانسیل خوب تئاتری های این استان است. می توان گفت تئاتر اصفهان استعدادهایی مثل شهر مشهد را دارد اما متاسفانه مدیریت عملکرد خوبی ندارد.
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران