در حال بارگذاری ...
کوروش زارعی خبرداد

شرح چگونگی «همدلی تئاتری‌ها» در مناطق سیل‌زده خوزستان

کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با حضور در مناطق سیل‌زده استان خوزستان گفت: هنرمندان تئاتر سراسر کشور به همراه مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برای همدلی با مردم مناطق سیل‌زده دست به کار شده‌ و حرکتی جمعی را آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از حوزه هنری، کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با حضور در مناطق سیل‌زده استان خوزستان به همراه جمعی دیگر از هنرمندان تئاتر کشور برای تسکین مشکلات به وجود آمده برای مردم سیل‌زده دست به کار شدند. زارعی که از پنج‌شنبه هفته گذشته یعنی 29 فروردین به مناطق سیل‌زده خوزستان سفر کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: با جمعی از هنرمندان تئاتر کشور از هفته گذشته به خوزستان آمده‌ایم و با برنامه‌های متنوع تلاش می‌کنیم کمی از ناخوشی مردم را به خوشی تبدیل کنیم.
زارعی در ادامه با اشاره به چگونگی برپایی این حرکت جمعی از سوی هنرمندان تئاتر کشور افزود: در نشست مشترکی با دکتر شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز مرکز هنرهای نمایشی حوزه طرح کمک به سیل‌زدگان از سوی خانواده بزرگ تئاتر کشور در حال اجرا است.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ادامه داد: «لباس همدلی» یکی دیگر از طرح‌هایی است که از سوی خانواده بزرگ تئاتر کشور با همکاری نهادهای گفته شده برپا شده است. این طرح که از پنج‌شنبه هفته گذشته کار خود را آغاز کرده با عنوان طرح جمع‌آوری «لباس همدلی» تا امروز ادامه خواهد داشت.
وی افزود: طرح «لباس همدلی» با همکاری چند تولیدی پوشاک با هدف کمک به سیل‌زدگان انجام می‌دهیم و چندین هزار دست لباس در این طرح اهدا می‌شود.
زارعی در ادامه گفت: طبق تصمیمات گرفته شده در نشست مشترک خانه تئاتر، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و سازمان بسیج هنرمندان کشور برای یاری مردم سیل‌زده مناطق گوناگون روز کشور مقرر شد تا «شنبه‌های همدلی» و «یک‌شنبه‌های همدلی» را برپا کنیم.
بازیگر سریال به یادماندنی «حضرت یوسف» در همین راستا افزود: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در تظر دارد تا شنبه هر هفته را با اجرای نمایشنامه‌خوانی در تماشاخانه‌های ماه و مهر تحت عنوان «شنبه‌های همدلی» برپا کند. در این حرکت درآمد حاصل از فروش بلیت اجراهای این نمایشنامه‌خوانی‌ها به مردم سیل زده اختصاص داده‌ می‌شود.
زارعی افزود: همچنین در «یک‌شنبه‌های همدلی» نیز در نظر داریم تا درآمد حاصل از فروش بلیت‌های اجراهای تئاتر روزهای یک‌شنبه تماشاخانه‌های ماه و مهر برای یاری هم‌وطنان سیل‌زده کشور اهدا کنیم. شایان ذکر است که «شنبه‌های همدلی» و «یک‌شنبه‌های همدلی» از سوی دیگر نهادهای فرهنگی از جمله خانه تئاتر، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بسیج هنرمندان کشور هرکدام به نوعی دیگر برپا می‌شود.
وی از دیگر برنامه‌های خانواده بزرگ تئاتر کشور را اعزام جمعی از هنرمندان تئاتر به مناطق سیل‌زده لرستان، گلستان و خوزستان برای تسکین آلام مردم این مناطق بیان کرد و گفت: بر اساس این تصمیم با جمعی از هنرمندان تئاتر کشور از جمله مهدی حبیبی، امیرحسین شفیعی، مالک حدپور سراج، سیروس همتی و مهران رجبی به مناطق سیل‌زده خوزستان آمده‌ایم و با اجراهای متنوع تئاتر‌های خیابانی و میدانی سعی در تغییر فضای غم‌آلود مردم داریم.
زارعی افزود: به این ترتیب با همکاری‌های بسیار خوب امیرحسین شفیعی و مهدی حبیبی اجرای نمایش‌های خیابانی، عروسکی و اجرای نمایش‌های عروسکی غول‌پیکر را برای مردم به ویژه کودکان در حمیدیه و سوسنگرد آغاز کردیم. همان‌طور که انتظار داشتیم شور و شعفی میان کودکان و نوجوانان در این مناطق ایجاد شد؛ چرا که آن‌ها به‌خوبی با هنرمندان و عروسک‌های کوچک و غول‌پیکر آن‌ها ارتباط برقرار کرده و لبخند بر لبانشان جاری شد.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری افزود: در حال پیگیری حضور هنرمندان پیش‌کسوت و چهره در این مناطق هستیم که با حضورشان فضای روحی غالب بر مناطق را تغییر دهند.
وی در پایان گفت: از همه هنرمندان و مسئولین به‌ویژه امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور برای همکاری‌های خود در برپایی چنین حرکتی قدردانی می‌کنم.




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند
مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد از سخنانش درباره نبود انضباط مالی در چهل‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر سوءبرداشت شده و منظور او زیرسوال بردن زحمت‌های برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی نبوده است.

|

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|

نظرات کاربران