در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی در زاهدان مطرح کرد:

توجه به استان سیستان و بلوچستان تکلیف من هست

نشست صمیمی مدیرکل هنرهای نمایشی کشور با هنرمندان، اساتید، پیشکسوتان و فعالان تئاتر استان سیستان و بلوچستان پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت در سالن اجتماعات تئاتر شهر زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر از استان سیستان و بلوچستان،  شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، حجت الاسلام بهداروند، مشاور عالی مدیرکل و عضو مرکزی شورای ارزیابی و نظارت بر نمایش کشور،  حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، مهدی حاجیان مسئول امور جشنواره های مرکز هنرهای نمایشی کشور  و ملازهی معاون هنری و سینمایی اداره کل استان با جمعی از هنرمندان تئاتر استان و روسای ادارات شهرستان های استان دیدار و گفت و گو کردند.

در این نشست هنرمندان تئاتر از کمبودها، مشکلات، نبود زیر ساخت مناسب، عدم آموزش مستمر و استاد محور به همراه تولید و اجرای اثر و همچنین فقدات جریان اجرای عمومی نمایش به همراه گیشه در سطح استان و بیمه هنرمندان و نبود بعضی از خدمات صندوق اعتباری هنر برای هنرمندان نمایش، سخن گفتند.

پس از ارائه توضیحاتی توسط  مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و ملازهی معاون هنری و سینمایی این اداره کل، شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی کشور به شرح مسایل پرداخت و  گفت: خیلی جدی  به  بررسی و پیگیری مواردی که قابل انجام باشند می پردازیم تا به هر نحو که می‌توانیم به رشد و اعتلای تئاتر استان کمک کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی  با بیان این مطلب که به دستور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به استان سیستان و بلوچستان تکلیف  من هست، برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی ایران شهر در استان را از ضرورت های تئاتر کشور دانست و تاکید کرد که  از آن با تمام قدرت حمایت خواهیم کرد.




مطالب مرتبط

شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند
شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند

شهرام کرمی، در مراسم شب‌چراغ «سلطان عمرا بمیرد» در تماشاخانه سنگلج، از اجرای نمایش‌های اصیل ایرانی در این سالن قدیمی، توسط هنرمندان استانی، قدردانی کرد.

|

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

20 ماه پس از بروز حادثه در تئاتر شهر

غلامرضا پودینه دوباره در بیمارستان بستری شد
20 ماه پس از بروز حادثه در تئاتر شهر

غلامرضا پودینه دوباره در بیمارستان بستری شد

غلامرضا پودینه که 11 فروردین 1401 در هنگام بازی در نمایش «دکتر نون...» در سالن اصلی تئاتر شهر دچار حادثه شد و 20 ماه گذشته درگیر عوارض ناشی از ضایعه نخاعی بوده، دوباره از روز پنجشنبه 23 آذر در بیمارستان امام علی (ع) زاهدان بستری شده است.

|

آثار و هنرمندان برتر بخش خیابانی جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان معرفی شدند

آثار و هنرمندان برتر بخش خیابانی جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان معرفی شدند

بخش خیابانی سی‌وسومین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان پایان یافت و دو نمایش «چرمیت شاه» از شهرستان زهک و «یک سطل آرزو» از ایرانشهر برای حضور در جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر معرفی شدند.

|

نظرات کاربران