در حال بارگذاری ...
با رویکرد بزرگداشت فرهاد پاک‌سرشت

فراخوان دومین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی گیلان منتشر شد

فراخوان دومین جشنواره نمایشنامه نویسی آموزشگاه های آزاد هنری استان گیلان - بزرگداشت استاد فرهاد پاک سرشت منتشر شد.مهلت ارسال آثار ٣١ شهریور، زمان اعلام آثار منتخب نهایی ٣١ مهر و برگزاری مراسم اختتامیه آبان‌ماه سال‌جاری است.

به گزارش ایران تئاتر از گیلان، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری استان را سال گذشته با بزرگداشت استاد یوسف فخرایی برگزار کردیم، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، دومین دوره این جشنواره با بزرگداشت استاد فرهاد پاک سرشت، دیگر هنرمند پیشکسوت عرصه نمایش استان برگزار خواهد شد.

سید امیر مصباح با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره، افزود: ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری در قالب نمایشنامه‌نویسی برای هنرجویان آموزشگاه‌ها، استعدادیابی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال، ارج نهادن به آموزش هنر، معرفی و تعالی ارزشهای والای هنر ایرانی و اسلامی، ایجاد ارتباط هنری بین هنرمندان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان و بزرگداشت استاد فرهاد پاک سرشت از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی در ارتباط با موضوع آثار ارسالی تصریح کرد: موضوع آثار آزاد است اما مضامینی همچون فرهنگ و سنت‌های ایران اسلامی، دنیای معنوی و انسان معاصر، بنیان خانواده و تأثیرات مدرنیسم در اولویت هستند و اقتباس از داستانها و رمان‌ها بلامانع است به شرط آنکه در ابتدای نمایشنامه، نام داستان یا رمانی که از آن اقتباس شده، اعلام شود.

مصباح در ارتباط با جوایز جشنواره نیز گفت: به رتبه‌های اول تا سوم علاوه بر دیپلم افتخار، به‌ترتیب کارت هدیه به مبلغ هشت، پنج و سه میلیون ریال اهدا خواهد شد و همچنین پنج هنرمند شرکت‌کننده با اعطای لوح تقدیر و کارت هدیه یک میلیون ریالی تقدیر می‌شوند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه ثبت‌نام در جشنواره و ارائه آثار همانند سال گذشته به صورت تمام الکترونیک و از طریق سایت این اداره‌کل انجام می‌شود، اظهار کرد: مهلت ارسال آثار ٣١ شهریور، زمان اعلام منتخبان نهایی ٣١ مهر و برگزاری مراسم اختتامیه آبان‌ماه سال‌جاری است.

***

فرهاد پاک‌سرشت؛ نویسنده، شاعر، طراح، نقاش و کارگردان گیلانی، متولد اول فرودین ١٣٣٦ شهرستان فومن است.

نمایشنامه‌های «بار دیگر باران»، «یک پنجره برای دیدن»، «شب بلند مختار»، «چهارشنبه خاتون»، «مرغابی در شب ساچمه»، «اویستی» و «یک جای پرت» از جمله آثار اوست.

وی، نویسنده فیلمنامه و کارگردان مجموعه‌ها و فیلم‌های داستانی «فرشته‌ها نمی‌میرند»، «آن سنگ گران»، «مسلخ»، «فردا روشن است»، «تنگامه»، «خانه اجدادی»، «ایست»، «گلاب» و... است.

کارگردانی بیش از ده‌ها نمایشنامه و اجرا در استان و خارج از استان، همکاری با سازمانها و نهادهای فرهنگی هنری در کشور، حضور در جشنواره‌های متعدد استانی و منطقه ای فجر، جشنواره منطقه‌ای تیرنگ ۸۳، جشنواره سراسری بانوان ۸۵ و متن برتر جشنواره‌های استانی فجر و تیرنگ نیز در کارنامه پاک‌سرشت به چشم می‌آید.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند
همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند

دبیرخانه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان، هیئت‌داوران آثار بخش نمایشنامه‌نویسی و آثار منتخب مرحله اول مسابقه نمایشنامه‌نویسی این رویداد هنری را معرفی کردند.

|

با کارگردانی کورش سلیمانی

«توافق‌نامه» برای نخستین بار در ایران اجرا می‌‌شود
با کارگردانی کورش سلیمانی

«توافق‌نامه» برای نخستین بار در ایران اجرا می‌‌شود

کورش سلیمانی، نمایشنامه «توافق‌نامه» به قلم فیلیپ کلودل، نویسنده معاصر فرانسوی را برای اولین بار در ایران روی صحنه خواهد آورد. او به همراه بهنام تشکر و رامین ناصرنصیر، بازیگران این اثر اجرایی را تشکیل می‌دهند.

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

نظرات کاربران