در حال بارگذاری ...
مسئول ارزیابی هنری مجموعه تئاترشهر مطرح کرد

تئاتر شهر در جستجوی انعکاس چندصدایی ، خلاقیت و دوری از نگاه تجاری است

عباس اقسامی مسئول ارزیابی هنری مجموعه تئاتر شهر با اشاره به فرآیندهای سازماندهی شده پذیرش درخواست های اجرایی از آغاز سالجاری گفت : تئاتر شهر نگاهی دموکراتیک و مبتنی بر چندصدایی برای پذیرش اجراهای صحنه ای دارد و برای ما سرعت عمل، صداقت و همکاری با گروه ها در الویت قرار دارد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، از نیمه فروردین 1398 با سازماندهی ساختار اجرایی مجموعه تئاترشهر تمامی گروه ها و هنرمندان متقاضی برای اجرا در سالن های این مجموعه ، پس از کامل کردن فرم پیشنهاده (پروپوزال) خود و تحویل آن ، در کمتر از دو هفته از نتیجه  درخواست خویش اطلاع پیدا می کنند.
عباس اقسامی مسئول واحد ارزیابی هنری تئاتر شهر در این زمینه ضمن اشاره به فرآیند دشوار خوانش و بررسی تعداد کثیر درخواست ها گفت : بنده از ابتدای سالجاری در تئاتر شهر مستقر شده ام و  بر مبنای برنامه ریزی های انجام شده پس از بررسی اولیه فرم پیشنهادی هنرمندان و تایید مدیریت، از ایشان متن اثر خواسته می شود. این متون توسط گروهی کارشناس- مشاور که بالغ بر 10 نفر متخصص هنرهای نمایشی هستند، مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و پس از تایید نهایی به اطلاعِ مدیر مجموعه و متقاضیان می رسد؛ بر این اساس از ابتدای سال جاری، 76 متن نمایشی مشتمل بر 55 اثر ایرانی و 21 نمایشنامه خارجی ارایه و بررسی شده است و  علاوه  بر آن 54 اجرای نمایشی دیگر نیز به صورت کامل مورد بازبینی قرار گرفته است.
این فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر، ضمن ردِ هرگونه به کار بستن ِ سلیقه شخصی در انتخاب آثار افزود : کارِ بنده اعلام نتیجه نهایی بررسی کارشناس- مشاوران به گروه هاست و هیچ دراماتورژی یا فرآیندی شبیه به آن توسط بنده انجام نمی شود و در هر زمینه تصمیم نهایی با مدیر مجموعه تئاتر شهر است.
اقسامی در پایان گفت : می دانیم با توجه محدودیت فضاهای اجرایی نمی توانیم به تمامی کارهای شایسته و ارزشمند بله بگوییم اما نهایت دقت خود را به خرج می دهیم تا بر اساس پتانسیل موجود تئاتر کشور و گروه های متقاضی ، بهترین ها را بر مبنای توجه به وجوه هنری ، ملی ، جذاب بودن در عین سلبریتی محور نبودن و همچنین تاکید بر حضور تجربیاتی از تمامی نسل های کارکشته و دانشجویان مستعد تئاتر ایران و همچنین هنرمندان خلاق غیر تهرانی انتخاب کرده و رد این نگاه را می توان در آثار روی صحنه رفته در این چندماه نیز شاهد بود.  

 




مطالب مرتبط

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

تئاتر شهر؛ نگین تابان هنرهای نمایشی

تئاتر شهر؛ نگین تابان هنرهای نمایشی

کاظم نظری: تئاتر شهر، مهم‌ترین سالن زیرمجموعه اداره‌کل هنرهای نمایشی، هفتم بهمن 1402 هم‌زمان با میزبانی از آثار چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فجر و در همراهی باشکوه هنرمندان و تماشاگران فهیم و ...

|

کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود
کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت تصمیم داریم به‌واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در ...

|

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «نظام ابن‌عربی»

یاسمین عباسی: زیست عرفانی، قرابتی با زمان حال ندارد
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «نظام ابن‌عربی»

یاسمین عباسی: زیست عرفانی، قرابتی با زمان حال ندارد

یاسمین عباسی، کارگردان نمایش «نظام‌ ابن عربی» با بیان اینکه پرداختن به شخصیتی چون ابن‌عربی کار سختی است، می‌گوید زیست عرفانی قرابتی با زمان حال ما ندارد.

|

نظرات کاربران