در حال بارگذاری ...
با اجرای نمایش‌های تازه در تماشاخانه ایرانشهر

سعید پور صمیمی با «آواز قو» به صحنه رفت

نمایش‌های «آواز قو» به کارگردانی پریزاد سیف و با بازی سعید پور صمیمی و «امروز روز خوبی ست برای مردن» به کارگردانی کمال هاشمی شامگاه یکشنبه ۱۰ شهریورماه در تماشاخانه ایرانشهر اجراهای عمومی خود را آغاز کردند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، نمایش «آواز قو» به کارگردانی پریزاد سیف و با بازی سعید پور صمیمی و پریزاد سیف شامگاه یکشنبه 10 شهریورماه در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی ساعت 21 اجرای عمومی خود را آغاز کرد. از نکات قابل‌توجه در شب آغازین این نمایش استقبال قابل‌توجه مخاطبان جوان برای تماشای بازی سعید پور صمیمی بعد از 17 سال بر روی صحنه تئاتر بود.
همچنین نمایش «امروز روز خوبیست برای مردن» به کارگردانی کمال هاشمی و با بازی شیوا فلاحی و سارا سجادی نیز در سالن استاد سمندریان ساعت 21:15 اجرای عمومی خود را آغاز کرد.
در خلاصه این نمایش آمده است: مونا یک دختر جنگ‌زده هست که در ادامه ماجراهایی که برایش اتفاق افتاده، در خانه‌ای مخروبه و خالی از سکنه زندگی می‌کند. یلدا که در زمان جنگ به همراه خانواده‌اش به کشوری دیگر مهاجرت کرده، به ایران می‌آید که خانه پدرش را بفروشد. او تصمیم می‌گیرد که برای آخرین بار خانه را ببیند و از آن فیلم بگیرد. او در خانه با مونا مواجه می‌شود. مونا سوژه‌ی خوبی برای فیلمش است.
نمایش‌های «آواز قو» و «امروز روز خوبیست برای مردن» به ترتیب در ساعت‌های 21 و 21:15 در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌روند.




مطالب مرتبط

به مناسبت اول اردیبهشت و بزرگداشت روز سعدی

نمایش «اسب قاتلین» با تخفیف ویژه دانشجویی میزبان تماشاگران می‌‎شود
به مناسبت اول اردیبهشت و بزرگداشت روز سعدی

نمایش «اسب قاتلین» با تخفیف ویژه دانشجویی میزبان تماشاگران می‌‎شود

«اسب قاتلین»، اثر نمایشی گروه تئاتر اردی‌بهشت شیراز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی به مدت یک هفته با تخفیف ویژه دانشجویی میزبان تماشاگران خواهد بود.

|

گفت‌وگو با امیر خواجه میرکی‌پور

«اسب قاتلین» به تماشاگران احترام می‌گذارد
گفت‌وگو با امیر خواجه میرکی‌پور

«اسب قاتلین» به تماشاگران احترام می‌گذارد

امیر خواجه میرکی‌پور، بازیگر و مدیر اجرایی نمایش «اسب قاتلین» درباره این اثر می‌گوید «اسب قاتلین» برای تماشاگرانش احترام خاصی قائل است. تک تک میزانسن‌ها، بازی‌ها و دیالوگ‌ها مهندسی شده و بیش از اینکه به گیشه فکر کند به احترام تماشاگر تولید شده است.

|

نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار سیدمحمدهادی هاشم‌زاده

شکوه فرمالیسم به پشتوانۀ نور، سایه و سرعت
نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار سیدمحمدهادی هاشم‌زاده

شکوه فرمالیسم به پشتوانۀ نور، سایه و سرعت

امین‌رضا نوشین*: نقد ادبی و هنری فرمالیستی، چه آنچه مربوط به ادوار اولیۀ ظهور این نوع از نقد بود و چه آنچه بعداً ظهور یافت، پس از در پیش گرفتن نوعی فروکاست‌‍‌گرایی، با تمرکز بیش‌ازاندازه بر فرم ...

|

گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی
گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی

احسان ملکی، کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، می‌گوید دکور ما در فضایی هندسی شکل گرفته است و با توجه به اینکه طراح صحنه، دکور را هندسی دیده بود، من نیز به عنوان کارگردان در کنار متن رئالیستی و حتی ...

|

نظرات کاربران