در حال بارگذاری ...
با اجرای نمایش‌های تازه در تماشاخانه ایرانشهر

سعید پور صمیمی با «آواز قو» به صحنه رفت

نمایش‌های «آواز قو» به کارگردانی پریزاد سیف و با بازی سعید پور صمیمی و «امروز روز خوبی ست برای مردن» به کارگردانی کمال هاشمی شامگاه یکشنبه ۱۰ شهریورماه در تماشاخانه ایرانشهر اجراهای عمومی خود را آغاز کردند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، نمایش «آواز قو» به کارگردانی پریزاد سیف و با بازی سعید پور صمیمی و پریزاد سیف شامگاه یکشنبه 10 شهریورماه در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی ساعت 21 اجرای عمومی خود را آغاز کرد. از نکات قابل‌توجه در شب آغازین این نمایش استقبال قابل‌توجه مخاطبان جوان برای تماشای بازی سعید پور صمیمی بعد از 17 سال بر روی صحنه تئاتر بود.
همچنین نمایش «امروز روز خوبیست برای مردن» به کارگردانی کمال هاشمی و با بازی شیوا فلاحی و سارا سجادی نیز در سالن استاد سمندریان ساعت 21:15 اجرای عمومی خود را آغاز کرد.
در خلاصه این نمایش آمده است: مونا یک دختر جنگ‌زده هست که در ادامه ماجراهایی که برایش اتفاق افتاده، در خانه‌ای مخروبه و خالی از سکنه زندگی می‌کند. یلدا که در زمان جنگ به همراه خانواده‌اش به کشوری دیگر مهاجرت کرده، به ایران می‌آید که خانه پدرش را بفروشد. او تصمیم می‌گیرد که برای آخرین بار خانه را ببیند و از آن فیلم بگیرد. او در خانه با مونا مواجه می‌شود. مونا سوژه‌ی خوبی برای فیلمش است.
نمایش‌های «آواز قو» و «امروز روز خوبیست برای مردن» به ترتیب در ساعت‌های 21 و 21:15 در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌روند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی
گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی

احسان ملکی، کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، می‌گوید دکور ما در فضایی هندسی شکل گرفته است و با توجه به اینکه طراح صحنه، دکور را هندسی دیده بود، من نیز به عنوان کارگردان در کنار متن رئالیستی و حتی ...

|

نگاهی به نمایش «یکی نبود، یکی بود» نوشته رها جهانشاهی و کار علی کوزه‌گر

همچون رقصی فاقد بدن
نگاهی به نمایش «یکی نبود، یکی بود» نوشته رها جهانشاهی و کار علی کوزه‌گر

همچون رقصی فاقد بدن

علیرضا نراقی: با تحولات تئاتر معاصر مفهوم میزانسن به‌مثابه امری بنیادین در هنر نمایش، دچار دگرگونی ماهوی شد. این بدان معنا نیست که میزانسن جایگاه و اهمیت خود را در ظهور یک اجرا از دست داد، بلکه تئاتر ...

|

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست

در عرصه تئاتر، ‎ابراهیم پشت‌کوهی نامی شناخته‌شده و کنجکاوی‌برانگیز است؛ کارگردانی از دیار جنوب که علاوه بر هواداران نمایش‌های بومی و جنوبی، موفق شده با خلق سبک خاص خود در تئاتر خیل گسترده‌ای از تماشاگران پایتخت‌نشین را به نمایش‌های خود علاقه‌مند کند. او پس از ...

|

نظرات کاربران