در حال بارگذاری ...
برای حضور در بخش دیگرگونه‌های اجرایی

فهرست مرحله اول تولیدات تازه جشنواره تئاتر فجر اعلام شد

نتایج مرحله اول ایده‌های ارسالی(تولیدات تازه) به بخش دیگرگونه‌های اجرایی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، شورای انتخاب ایده‌های بخش دیگرگونه‌های اجرایی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر متشکل از نسیم احمدپور، حمید پورآذری و نرگس هاشم پور بعد از بررسی ۱۲۸ ایده ارسالی و ویدیوهای تشریح ایده(تولیدات تازه) این بخش، تعداد ۴۰ ایده را در مرحله اول به منظور شرکت در جلسه حضوری انتخاب کردند.
اسامی ایده‌های انتخابی مرحله اول(به ترتیب حروف الفبا) به شرح ذیل است:
تولیدات تازه
رویداد اول: اجراهای مفهومی و ایده‌محور
«اتوبوس مدرسه جادویی» به کارگردانی یا ایده پردازی مهتاب شیرانی از تهران
«از طرف دوستانتان، تهران» به کارگردانی یا ایده پردازی رضا غیور از تهران
«اکسیر» به کارگردانی یا ایده پردازی علی کاظمی از کرج
«آرشیو پاره پاره» به کارگردانی یا ایده پردازی تارا فاتحی از تهران
«آشکار کردن فاز پنهان» به کارگردانی یا ایده پردازی ساغر حسین پور از تهران
«آنژیوگرافی» به کارگردانی یا ایده پردازی سعید هاشم‌زاده و مرضیه شاطر طوسی از تهران
«بدون عنوان» به کارگردانی یا ایده پردازی حامد راد از تهران
«پارت دوم: مارون» به کارگردانی یا ایده پردازی حامد اصغرزاده از تهران
«۱۳۳۷: پرونده مختومه زینت سمن یار» به کارگردانی یا ایده پردازی مهام میقانی از تهران
«پی در کجا» به کارگردانی یا ایده پردازی محمدرضا دهقانیان از یزد
«تجربه نخست: مادر» به کارگردانی یا ایده پردازی وحید یعقوبیان از تهران
«توضیح صحنه» به کارگردانی یا ایده پردازی کیوان سررشته از تهران
«تئاترون» به کارگردانی یا ایده پردازی مهین بهزادی مهراد از تهران
«جمهوری» به کارگردانی یا ایده پردازی تینا یونس‌تبار از تهران
«چشم‌ها باز» به کارگردانی یا ایده پردازی امین موحدی‌پور از تهران
«چه کسی آنجا خواهد نشست؟» به کارگردانی یا ایده پردازی لعیا گرامی و مینووش رحیمیان از تهران
«خانه عروسک» به کارگردانی یا ایده پردازی پگاه طبسی نژاد از تهران
«خراش» به کارگردانی یا ایده پردازی آرمین شیروانی از تهران
«سرگذشت عجیب خانم دبیری» به کارگردانی یا ایده پردازی سپینود اسدزاده تبریزی از مشهد
«سوختیم، سوختید، سوختند» به کارگردانی یا ایده پردازی آینا قطبی یعقوبی از تهران
«سوژه-ابژه» به کارگردانی یا ایده پردازی پریسا حسنی پارسا از تهران
«سه دنه» به کارگردانی یا ایده پردازی مصطفی شب خوان از تهران
«شاه لیر» به کارگردانی یا ایده پردازی نوید معمار و احد خالقی از تهران
«طبیعت رام‌شده» به کارگردانی یا ایده پردازی احسان شایان فرد از تهران
«کوچه» به کارگردانی یا ایده پردازی پویان باقر زاده از تهران
«مکان-قطعه» به کارگردانی یا ایده پردازی نرگس بهروزیان از تهران
«میزبان» به کارگردانی یا ایده پردازی امیرحسین نظم زاده از تهران
«نادیا جستاری در باب بدن، زبان و دیگربودگی» به کارگردانی یا ایده پردازی محمدامین صبوری  از تهران
«وارت آوار» به کارگردانی یا ایده پردازی محمدحسین خدائی از اردبیل
«وقتی بزرگ تر بودم» به کارگردانی یا ایده پردازی سپیده فلاح فر از تهران
«هردوان» به کارگردانی یا ایده پردازی مریم مالمیر از تهران
«یرما» به کارگردانی یا ایده پردازی امیر سفیری از تهران
«Look » به کارگردانی یا ایده پردازی مریم زراعی از تهران

رویداد دوم : اجراهای کاربردی
«ب ب» به کارگردانی یا ایده پردازی مهدی اعتماد سعید از تهران
«جمعیت» به کارگردانی یا ایده پردازی مرتضی حسین زاده از تهران
«ر پ ت سیون» به کارگردانی یا ایده پردازی مهران جلیلوند از تهران
«روبرو» به کارگردانی یا ایده پردازی زهرا شیروانی از تهران
«شهر نامناسب» به کارگردانی یا ایده پردازی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه
«میمون» به کارگردانی یا ایده پردازی حسین ملکی و وحید رهجوی از تهران
«نمایش01» به کارگردانی یا ایده پردازی مرتضی زارع از تهران

لازم به ذکر است ۹ اثر از ۱۲۸ اثر ارسالی به دلیل عدم ارائه ویدیوی ۵ دقیقه‌ای تشریح ایده از بررسی ها خارج شدند.
همچنین در نتایج اعلام شده، آثار و ویدیوهای ارسالی بخش مرور بررسی نشده و این نتایج صرفا مربوط به متقاضیان تولیدات تازه بخش دیگرگونه‌های اجرایی است. به این ترتیب آثار پذیرفته شده بخش مرور بعد از پایان مهلت بازه دوم(اعلام شده در فراخوان) و همزمان با نتایج مرحله سوم تولیدات تازه اعلام و از گروه‌ها درخواست می‌شود برای اجرای زنده خود را آماده کنند.
اعلام نتایج مرحله اول تولیدات تازه به منزله انتخاب قطعی برای حضور در جشنواره نبوده و ضرورت دارد کارگردان و سازنده اثر طبق زمان تعیین شده توسط دبیرخانه جشنواره در جلسه حضوری پاسخ به پرسش‌های شورای انتخاب ایده‌ها شرکت کنند و عدم حضور کارگردان در روز و زمان تعیین شده در جلسه به منزله انصراف از حضور در ادامه مراحل انتخاب خواهد بود.
متقاضیان و پذیرفته شدگان ساکن خارج از تهران در صورت عدم امکان حضور فیزیکی در جلسه از طریق تماس تصویری مورد گفتگو قرار خواهند گرفت.
در جلسه حضوری برای هرکدام از ایده‌های پذیرفته شده مرحله اول(تولیدات تازه) حداکثر ۲۰ دقیقه زمان اختصاص خواهد یافت.
کارگردانان می‌توانند در جلسه حضوری برای تشریح کامل‌تر و پاسخ به پرسش‌های احتمالی شورای انتخاب ایده هرگونه مواد لازم را اعم از طراحی‌ها، عکس‌ها و... که به سنجش بهتر ایده کمک می‌کند، همراه داشته باشند.
سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند ۱۰ تا ۲۰ بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی
دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی

جلسه دهم نقد آثار صحنه‌ای چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر، یازدهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد و مطابق روال این نشست‌ها، سه نمایش مورد تحلیل قرار گرفتند.

|

گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند
گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند

عضو هیئت داوران بخش صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، نمایش‌های این بخش از جشنواره را بسیار متنوع عنوان کرد و گفت نمی‌توان در یک جمله ارزیابی کلی برای بخش صحنه‌ای و مجموعه آثاری که در این بخش حضور دارند، ارائه داد.

|

گفت‌وگو با عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر

پیام فروتن: تناسب، از بدیهیات طراحی صحنه است
گفت‌وگو با عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر

پیام فروتن: تناسب، از بدیهیات طراحی صحنه است

پیام فروتن، طراح صحنه پرسابقه عرصه تئاتر و یکی از اعضای هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته در طراحی صحنه، رعایت تناسب است، می‌گوید در خیلی از کارهای این بخش، بدیهیات طراحی صحنه در نظر گرفته نشده که اولین آن تناسب است.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است

ناصر علاقبندان کارگردان نمایش «نشخوار» می‌گوید این نمایش نگرشی فلسفی به سبک زندگی امروز جامعه جهانی دارد و به نوعی هشدار به این شیوه زندگی می‌دهد.

|

گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند
گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند

یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.

|

گفت‌وگو با کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

سوران حسینی: مشارکت مخاطب در «نقطه سر خط» پررنگ شده است
گفت‌وگو با کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

سوران حسینی: مشارکت مخاطب در «نقطه سر خط» پررنگ شده است

سوران حسینی، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه در تئاتر خیابانی، تکرارها زیاد شده است و این تکرار، مخاطب را از پذیرش تغییرات بازمی‌دارد، می‌گوید در «نقطه سر خط» تلاش کردیم با استفاده از شیوه‌های نوین، کاری تازه و درخور مخاطب ارائه دهیم.

|

نظرات کاربران