در حال بارگذاری ...
با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

پوستر سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی رونمایی شد

در نشست خبری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پوستر سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی رونمایی شد.

به گزارش ایرانتئاتر از خوزستان، نشست خبری محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ویژه تشریح برنامه های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در اربعین حسینی با حضور پرویز عزیزی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل، مرتضی جمشیدی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل، ناصر آریایی نیا معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ساسان شکوریان نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، مصطفی بوعذار دبیر اجرایی سوگواره، جمعی از هنرمندان تئاتر استان و اصحاب رسانه و مطبوعات یکشنبه 14 مهرماه در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار و پوستر سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در پایانه مرزی چزابه رونمایی شد.

در این نشست خبری محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام ماه صفر و اربعین حسینی گفت: سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با هدف رونق بخشی به جریان عظیم راهپیمایی زائرین و ارائه آثار هنرهای نمایشی و تعزیه و ترویج هنر عاشورائی به عنوان برنامه شاخص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سومین سال متوالی از 22 مهرماه سال جاری در پایانه مرزی چزابه و یادمان شهدای گمنام اندیمشک به عنوان مبداء ورودی زائرین اربعین حسینی از طرف معاونت هنری سینمایی اداره کل برگزار می گردد.

جوروند افزود: آقای مصطفی بوعذار از هنرمندان شناخته شده و متعهد تئاتر استان دبیر اجرایی این سوگواره را بر عهده دارند که در همین جا از تلاش های ایشان تقدیر و تشکر می کنم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: هنرمندان تئاتر و تعزیه 16 استان کشور آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده اند که هیئت انتخاب بخش تئاتر میدانی و بخش تعزیه فارسی و عربی در حال ارزیابی و انتخاب آثار هستند.

 وی گفت: این سوگواره با همکاری اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان و مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، اداره کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، کانون تئاتر خیابانی، شورای راهبردی تئاتر خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان از 22 الی 27 مهرماه 98 در پایانه مرزی چزابه و یادمان شهدای گمنام اندیمشک پذیرای زائرین حسینی خواهد بود.

محمد جوروند در ادامه گفت: اجرای تئاتر دینی و عاشورایی از اولویت های این اداره کل است و امیدواریم با حضور هنرمندان متعهد و ارزشی هنرهای نمایشی کشور شاهد برگزاری فاخر این سوگواره در پایانه مرزی چزابه باشیم.

در بخش پایانی پوستر سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی توسط مدیر کل فرهنگ  ارشاد اسلامی و هنرمندان تئاتر استان رونمایی و امضاء شد.




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

نظرات کاربران