در حال بارگذاری ...
ناصر آقایی در افتتاحیه نمایش «دست‌های آلوده» عنوان کرد؛

نازل بودن بسیاری از تئاترها مخاطب را دل‌چرکین می‌کند

نمایش «دست‌های آلوده» به دراماتورژی و کارگردانی مسعود موسوی اجرای خود را در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر آغاز کرد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «دست‌های آلوده» به دراماتورژی و کارگردانی مسعود موسوی با حضور ناصر آقایی، شیوا خسرومهر و حامد نصرآبادیان اجرای خود را در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر آغاز کرد.

در مراسم افتتاحیه این نمایش که در سالن انتظار تالار قشقایی تئاترشهر برگزار شد، ناصر آقایی بازیگر شناخته شده تئاتر در سخنانی گفت: در این سال‌ها بارها شاهد کارهای مسعود موسوی بوده و دیده‌ام که معمولا آثارش از ویژگی‌های خاصی برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که برآمده از نقطه نظرات شخصی‌اش است.

این هنرمند تئاتر و سینما یادآور شد: جریان حاکم بر تئاتر در این روزها از منظر کمی قابل ملاحظه و بررسی است اما از نگاه دیگر، متاسفانه نازل بودن بسیاری از تئاترها مخاطب را دل‌چرکین می‌کند. با وجود این همه کار ضعیف روی صحنه، دیدن تئاتری حرفه‌ای و دغدغه‌مند باعث خوشحالی است؛ از جمله کارهایی که مسعود موسوی اجرا می‌کند که همه در ردیف کارهای خوب و سری الف قرار می‌گیرند. با تماشای این آثار درجه یک، می‌توان کارهای ضعیف را نادیده گرفت و با دیده اغماض به آنها نگریست.

علیرضا سعیدی که اجرای این مراسم را به عهده داشت، در سخنانی با اشاره به اینکه مسعود موسوی تاکنون بازیگران بسیاری را به فضای تئاتر حرفه‌ای و سینما معرفی کرده، گفت: امیدوارم روزی پویش و کمپینی برای احترام به پیشکسوتانی که در تئاتر جنگیدند، ایجاد شود. مسعود موسوی از جمله کسانی است که اخلاق و ادب و احترام به گروه را سرلوحه کارهایش قرار داده و شایسته احترام است. «دست‌های آلوده» هم ستاره‌های بی‌نظیری دارد و تئاتری جدی و به دور از لودگی است.

حامد نصرآبادیان هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه مسعود موسوی بوی تئاتر و بوی معلمی می‌دهد و خوشحالم شاهد تجربه‌ای دیگری از او هستم، ضمن آرزوی موفقیت برای موسوی و گروهش گفت: امیدوارم حال امروز تئاتر ما خوب شود و دوباره بوی بوی تئاتر بگیرد نه شو.

شیوا خسرومهر هم که در دو نمایش از مسعود موسوی ایفای نقش کرده بود در این مراسم گفت: من سعادت داشتم دو بار با مسعود موسوی کار کنم و امروز هم خوشحالم که او دوباره کاری را روی صحنه می‌برد و هم ناراحتم که اسم من اینجا به‌عنوان بازیگر در کنار گروهش نیست.




مطالب مرتبط

امیرموسی کاظمی:

«هم‌آغاز»، فرصت ورود جوانان به بزرگ‌ترین مجموعه نمایشی کشور را فراهم کرد
امیرموسی کاظمی:

«هم‌آغاز»، فرصت ورود جوانان به بزرگ‌ترین مجموعه نمایشی کشور را فراهم کرد

امیرموسی کاظمی، دبیر نخستین جشنواره «هم‌آغاز» تئاترشهر، براین باور است که این رویداد هنری فرصت ورود هنرمندان جوان را به بزرگ‌ترین و معتبرترین مجموعه نمایشی کشور فراهم کرد.

|

گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار
گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار

مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر و نویسنده کتاب «صد نقد، صد اجرا»می‌گوید نسلی که الان تئاتر کار می‌کند شاید هیچ‌وقت نتوانسته کارگردانان قدیمی ایران را که به رشد و اعتلای این عرصه کمک کرده‌اند، خوب بشناسد و حتی با سبک کارشان آشنا شود؛ بنابراین تلاش کردم با بررسی و ...

|

داوران بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کردند

اهمیت دادن به اجراهای خیابانی در جشنواره منطقه‌ای، قطعا نویدبخش است
داوران بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند مطرح کردند

اهمیت دادن به اجراهای خیابانی در جشنواره منطقه‌ای، قطعا نویدبخش است

داوران بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز می‌گویند اهمیتی که امسال به اجراهای خیابانی در جشنواره‌های منطقه‌ای داده شده، قطعا نویدبخش گروه‌های هنری خواهد بود.

|

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» از اندیمشک، «سایلنت هملت؛ سایلنت» و «رسم‌الخط» اهواز و در بخش خیابانی نمایش «درد و ایده» از اهواز و نمایش «قهرمان غریب» از سوسنگرد به جشنواره منطقه‌ای ...

|

نظرات کاربران