در حال بارگذاری ...
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم پاسداشت شهدای هنرمند کشور:

 بیش از دو هزار شهید هنرمند داریم

ایران تئاتر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار شهید هنرمند در رشته های مختلف هنری تقدیم کشور شده اند، گفت: کاروان شهدای هنرمند حجتی هستند بر اینکه در آن دوران سخت و محنت هنرمندان پا به پای مردم در میدان بودند.

«سید عباس صالحی» در مراسم پاسداشت شهدای هنرمند کشور «شاهدان شیدایی» گفت: در این محفل ارزشمند که خانواده شهدای هنرمند حضور دارند حق این بود که بیشتر شنونده باشیم تا راه و رسم مردانگی و عزت را بیاموزیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در مقاطع مختلف به ویژه دفاع مقدس درس آموزی زیادی داشته است، افزود:  در 2هزار و 888 روز دفاع مقدس مردم این سرزمین ذخیره تاریخی نه تنها برای ایران عزیز، بلکه جهان فراهم شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه وقتی ارزش های دفاع مقدس در قالب فرهنگ و هنر به قصه و روایات و الگو تبدیل می شوند قدرت جاذبه بیشتری پیدا می کنند، گفت: ایام جنگ تحمیلی از زاویه های مختلف قابل درس آموزی است، در این 8 سال دفاع مقدس ارزش های والای انسانی دفاع مقدس در ابعاد و عرض های متعددخود را نمایان‌ کرد، که وقتی به الگو و روایت تبدیل می شوند قدرت اکسیری تاریخی پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: این دوره تاریخی فضایی از معنویت را معنادار کرد. این دوره معطر و طلایی تاریخ ما فرصتی بود برای اینکه اقشار، اقوام و سلیقه های مختلف برای یک مسیر و فضا کنار هم قرار بگیرند.

صالحی در ادامه با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس اقوام مختلف، ادیان مختلف و اقشار مختلف کنار هم قرار گرفتند تا هیچ دینی، قومی، مذهبی، سن و سالی و قشری بی حجت و بی الگو نباشد، تصریح کرد:  یک بخشی از این اقشار شهدا و ایثارگران هنرمند بودند که با هنر خود در این هشت سال به میدان آمدند.

وی افزود: بیش از دو هزار شهید هنرمند در رشته های مختلف داریم.۶۰۰ شهید هنرمند در حوزه شعر و ادبیات، در حدود ۵۰۰ شهید هنرمند در حوزه هنرهای تجسمی، در حدود ۵۰۰ شهید در حوزه هنر نمایشی، بیش از ۳۰۰ شهید خوش نویس، بیش از ۱۳۰ شهید هنرمند در حوزه فیلم و سینما و بیش از ۸۰ شهید در حوزه موسیقی داریم و این یعنی کاروان هنرمندان در آن دوره با مردم همراه بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: این کاروان شهدای هنرمند حجتی هستند بر اینکه در آن دوران سخت و محنت هنرمندان پا به پای مردم در میدان بودند.

وی خاطرنشان کرد: امشب فرصت مغتنمی برای اصحاب فرهنگ و هنر است که با این کاروان شهدا بیعت ببندند و اعلام کنند که راهشان همچنان پررهرو خواهد بود.




مطالب مرتبط

انتشار پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش

آیت‌الله رئیسی مظهر اخلاص در فعل، صداقت در قول و ولایتمداری در اوج مسئولیت بود
انتشار پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش

آیت‌الله رئیسی مظهر اخلاص در فعل، صداقت در قول و ولایتمداری در اوج مسئولیت بود

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی نوشت در سالروز ولادت هشتمین نور امامت، معین‌الضعفاء علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) ناباورانه به سوگ و سرور شهادت بزرگ‌مرد خادم ایران اسلامی، رئیس‌جمهور مردمی و خستگی‌ناپذیر، حضرت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و یاران ...

|

وزیر ارشاد در حاشیه جلسه هیئت دولت:

به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم
وزیر ارشاد در حاشیه جلسه هیئت دولت:

به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز ۱۹ اردیبهشت در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد با شهرداری برای تهاتر بنای مجاور تماشاخانه سنگلج رایزنی شده و وزارت ارشاد به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج است.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد

نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌‌و‌ساز در مجاورت تماشاخانه سنگلج
مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد

نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌‌و‌ساز در مجاورت تماشاخانه سنگلج

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با تاکید بر اهمیت حفظ تماشاخانه تاریخی سنگلج، از نظارت دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌و‌ساز ساختمان مجاور این سالن خبر داد.

|

نظرات کاربران