در حال بارگذاری ...
کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر مهر کاشان:

با کمبود متون اجتماعی مواجه هستیم

مهیار عسگری کارگردان نمایش «لطفاً درب را آهسته ببندید» در بخش مسابقه صحنه‌ای پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان گفت: این کار به شیوه اَبزورد اجرا می‌شود و درباره تکرارهای مکرر دو آدم در یک اتاق است که بر سر بازکردن یک دَر به مسائلی می‌رسند و این در، در انتها به معضل اجتماعی تبدیل می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، مهیار عسگری در گفتگویی با بیان این که نام اصلی این کاریک اتاق با دو درب نوشته محمود ناظری است، افزود: با مجوز نویسنده کار، متن را که اصطلاحأ پایان بازی داشت در قسمت انتها تغییر دادم تا بدین ترتیب پس از 10 شب اجرای عمومی که از اواخر مهر و تا اوایل آبان در شهر رشت به روی صحنه رفت، در بخش مسابقه صحنه‌ای جشنواره تئاتر مهر کاشان نیز در دو نوبت اجرا شود.
وی که متولد کاشان است در بیان سوابق خود در ادوار قبلی جشنواره تئاتر مهر کاشان یادآور شد: من به جز دوره‌های دوازدهم تا چهاردهم جشنواره، در بقیه ادوار چه به عنوان بازیگر و چه کارگردان همیشه حاضر بوده‌ام و این بار با کاری از شهر رشت در جشنواره حضور دارم.
کارگردان نمایشلطفا درب را آهسته ببندید که به همراه شهره اسفندیاری دو بازیگر این نمایش هستند در توضیح موضوع این کار افزود: داستان این نمایش دو نفری را در معرض تماشا قرار می دهد که در یک اتاق، بر سر یک دَر بازکردن به مسائلی می‌رسند که این مسائل بزرگ، اجتماعی می‌شود و در اتاق‌های مختلف تکرار می‌شود و ما یکی از این تکرارها را در یک اتاق شاهد هستیم.
مهیار عسگری در ادامه به کمبود متن‌های نمایشی وطنی در حیطه معضلات اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: حقیقت آن است که ما با فقر نمایشنامه در ژانر اجتماعی مواجه هستیم چرا که بعضأ نویسنده‌های این ژانر خودشان هم کار را کارگردانی می کنند که دو نمونه از آثار صحنه‌ای جشنواره مصداق همین نکته است و به همین علت شاید وقتی متنی را برای کار شروع می‌شود ممکن است برای مرتبه سوم یا چهارم اجرا شود.
نمایش لطفاً درب را آهسته ببندید طی دو نوبت در تماشاخانه ماه فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان اجرا شد.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران