در حال بارگذاری ...
کوروش زارعی در پی درگذشت غلام پیله‌ور هنرمند تئاتر میناب؛

پیله‌ور با تمام وجود از توانمندی هنرمندان و تئاتر میناب دفاع می‌کرد

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری طی پیامی درگذشت غلام پیله‌ور از هنرمندان تئاتر شهرستان میناب را تسلیت گفت.

به گزارش ایران تئاتر مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با پیامی درگذشت این هنرمند پیشکسوت و صاحب‌نام تئاتر میناب را به جامعه هنری کشور و استان هرمزگان تسلیت گفت.
متن این پیام چنین است:
«غلام پیله‌ور هنرمند با احساسی بود. او هنرمندی دغدغه‌مند بود و در کار بازیگری توانمندی‌هایی داشت که او را به بازیگری خاص بدل کرده بود. صدای زنگ‌دار غلام و بدن آماده، او را بر روی صحنه متفاوت می‌کرد. او همیشه به تئاتر شهرش تعصب داشت و برای تئاتر میناب رگ غیرت نشان می‌داد. یادم می‌آید که همیشه در جلساتی که با مدیران شهر و استان داشتیم با تمام وجود از توانمندی هنرمندان و تئاتر میناب دفاع می‌کرد.
یکی از خصلت‌های خوب غلام پیله‌ور این بود که مدافع حق بود و از مظلوم دفاع می‌کرد. او هرگز اهل تزویر نبود و با شجاعت حق می‌گفت که همین دفاع از حق و حق‌گویی وی بارها و بارها به ضررش تمام می‌شد. اما او هیچ ابایی از این  کار نداشت. شجاعت غلام پیله‌ور و رک بودن او مثال‌زدنی بود. در آن زمان که بنده در کنارش کار می‌کردم به نظم و انضباط ارزش خاصی قائل بود و همیشه با بی‌انضباطی بعضی از هنرمندان گروه کنار نمی‌آمد.
غلام پیله‌ور در ایفای نقش‌هایش در نمایش‌ها انرژی بسیار می‌گذاشت و روی نقش خود وقت صرف می‌کرد. پیله‌ور برای رسیدن به نقش، ساعت‌ها با کارگردان و اعضای گروه بحث می‌کرد تا بتواند نقشش را روی صحنه درست ایفا کند. وی بازیگری نبود که به راحتی از ظرافت‌های نقش بگذرد. او طراح صحنه خوبی بود. در آن زمان که ما دکوراتور و طراح صحنه نداشتیم، به خاطر ذوق و خلاقیتی که پیله‌ور داشت دکورهای نمایش‌ها را طراحی می‌کرد و به زیباترین شکل ممکن می‌ساخت.
غلام پیله‌ور خصیصه‌ و ویژگی‌های زیادی داشت که در این مجال اندک نمی‌توان به آن‌ها پرداخت‌ و از آن گفت. او اکنون از میان ما پرکشیده است و جای خالیش در تئاتر میناب و استان خالیست. باشد تا قدر هنرمندان شریف و بزرگ شهر و استانمان را بیش از پیش بدانیم و قدردان آنها باشیم. از این‌رو درگذشت هنرمند توانمند و باارزش شهرستان میناب و استان هرمزگان را به جامعه هنری استان تسلیت عرض می‌کنم و برای ایشان علو درجات را از خداوند منان مسئلت دارم.»
گفتنی است، غلام پیله‌ور در نمایش‌های «گل و جهله» و «فیروزه که می‌خواند» به کارگردانی کوروش زارعی، «عاشقانه‌هایی برای باد»، «معرکه در معرکه»، «چشم‌های خیره به راه»، «سرگشته» و ... نقش آفرینی کرده و حائز رتبه بازیگری و طراحی صحنه در جشنواره‌های مختلف شده بود. همچنین ایشان یکی از تعزیه‌خوانان به نام شهرستان میناب بود.




نظرات کاربران