در حال بارگذاری ...

فراخوان نخستین دوره‌ جشنواره‌ تئاتر تجربی مختص منتشر شد

فراخوان نخستین دوره‌ی جشنواره‌ی تئاتر تجربی مختص با دعوت از همه هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر نمایش منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر، فراخوان نخستین دوره‌ی جشنواره‌ی تئاتر تجربی مختص منتشر شد. این جشنواره 19 دی ماه 1399  در بندر گناوه برگزار می‌شود.

موسسه‌ی فرهنگی هنری مختص با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه نخستین دوره‌ی جشنواره‌ی تئاتر تجربی مختص را برگزار می کنند و این جشنواره در دوبخش"ایده‌هایی برای ارتکابِ اجرا"و" پنل گفتگو پیرامون هنرهای اجرایی معاصر"در بندر گناوه برگزار می شود.

این جشنواره که با دبیری علی حجی برگزار می شود، باهدف مواجهه‌ای صریح با ایده‌ها و طرح‌های اجرایی و توجه دوچندان به اهمیت مفهوم کارگاه و تجربه‌های شکل‌گرفته چه در فرایند تمرین و چه در فرایند ذهنی هنرمند، در نخستین دوره برگزاری جشنواره، از طرح‌های خلاقانه و پیشرو متکی بر اجرا حمایت کند. به همین منظور از همه هنرمندان سراسر کشور با احترام دعوت به عمل می‌آورد با حضور در این رویداد ما را در شکل دادن به نخستین دوره این جشنواره که قرار است در  بندر گناوه برگزار و نقطه آغاز جشنواره‌ای بزرگ‌تر جهت استقبال از اجراهای صحنه‌ای تجربه‌گرا باشد، یاری نمایند.

گروه‌های نمایشی می‌توانند با ثبت نام در سایت جشنواره به نشانی  وتکمیل فرم ثبت‌نام از طریق وب‌سایت موسسه فرهنگی هنری مختص به نشانی www.mokhtasinst.com به‌صورت آنلاین یا تکمیل فرم ثبت‌نام دانلود شده و ارسال فرم به نشانی پست الکترونیکی درخواست خود را ثبت کرده و از وضعیت پذیرش آثار در این دوره از جشنواره اطلاع پیدا کنند.

این جشنواره با هدف اهمیت طرح و ایده به‌عنوان نقطه شروعی برای اجرا،کشف راه‌های جدید برای پیوندی نو میان ادبیات و اجرا، اهمیت فرایند تمرین نگاری تا رسیدن به طرح و ایده و توجه بیشتر به اهمیت فرایند ذهنی هنرمند دررسیدن به طرح اولیه برگزار می شود و بخش ایده‌هایی برای ارتکابِ اجرا در اولین دوره‌ی جشنواره‌ی تئاتر تجربی مختص به‌صورت رقابتی برگزار خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند فایل PDF فراخوان را از قسمت فایل های ضمیمه انتهای این خبر دریافت کنند.




نظرات کاربران