در حال بارگذاری ...
حمید نیلی خبرداد

انتخاب آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر مقاومت از طریق فیلم

حمید نیلی دبیر هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از انتخاب آثار بخش صحنه‌ای این جشنواره از طریق مشاهده فیلم خبر داد.

به گزارش ابران تئاتر به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، حمید نیلی دبیر این جشنواره با اعلام این خبر گفت: متاسفانه در شرایطی به سر می‌بریم که هر روز تعداد قابل‌توجهی از هموطنان عزیزمان به دلیل شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند و این وضعیت کار را برای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیق و مشخص فعالیت‌های فرهنگی هنری بسیار سخت می‌کند. در این شرایط و به‌ناچار، ستاد اجرایی جشنواره که مصمم به ارزیابی زنده آثار و رعایت موازین مندرج در فراخوان است تصمیم گرفت جهت رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا و حفظ سلامت خانواده بزرگ تئاتر کشور، انتخاب آثار بخش صحنه‌ای این جشنواره از طریق رویت فیلم صورت گیرد.
حمید نیلی اضافه کرد: کلیه پذیرفته‌شدگان در مرحله انتخاب متون این جشنواره تا دهم آبان‌ماه فرصت دارند تا یک نسخه لوح فشرده و باکیفیت از نمایش خود را همان‌گونه که قرار بود برای هیئت انتخاب آثار به مرحله اجرا درآورند، با یک دوربین ضبط ویدیویی کرده و به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
نیلی درباره شیوه انتخاب آثار از طریق مشاهده فیلم اثر نیز افزود: در جلسات ستاد برگزاری جشنواره، مزایا و معایب این طرح مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به مدلی رسیدیم که تا حد امکان همه جوانب کار در آن لحاظ شده باشد؛ لذا مقرر شد ارزیابی‌ها طبق جدولِ از پیش ارائه شده، در سالن از طریق ویدیو پروجکشن و با حضور اعضای هیئت محترم انتخاب به‌طور کامل نمایش داده شود و همچنین با کارگردان مربوطه در ابتدا و انتهای نمایش، جهت پاره‌ای توضیحات درباره طراحی صحنه، لباس و ... ارتباط تصویری زنده برقرار گردد.
وی در خصوص استقبال از این جشنواره گفت: بسیار خوشحالم که اعلام کنم جشنواره هفدهم تئاتر مقاومت با اقبال عمومی جامعه شریف تئاتر کشور مواجه شد که تعدد آثار رسیده به جشنواره در بخش‌های گوناگون مبیّن این موضوع است. امیدوارم شرایط به نحوی رقم بخورد که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بتوانیم تا پایان جشنواره، میزبانیِ شایسته‌ای از هنرمندان و گروه‌های شرکت‌کننده در این رویداد فرهنگی داشته باشیم.




مطالب مرتبط

با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد

تماشاخانه‌ ایرانشهر که دارای دو سالن استاد سمندریان و استاد ناظرزاده بود، صاحب یک پلاتو هم شد که برای تمرین گروه‌ها و همچنین اجراهای تجربی و مونولوگ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

|

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی که از چهارشنبه 12 دی روی صحنه خواهد رفت، آغاز شد.

|

نظرات کاربران (1)